Digital learning in practice - modern solutions in adult education II - Career Clinic
General data
Course ID: | 2300-AND-PR-DL2 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Digital learning in practice - modern solutions in adult education II - Career Clinic |
Name in Polish: | Digital learning w praktyce - nowoczesne rozwiązania w edukacji dorosłych II – Klinika Kariery (poziom zaawansowany) |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | supplementary |
Prerequisites (description): | (in Polish) Podczas zajęć studenci poznają różne metody stosowane w praktyce projektowania procesów L&D (learning and development) w celu uzyskania silnego zaangażowania odbiorców. Dowiedzą się również jak tworzyć treści merytoryczne, teksty, wizualizacje w sposób atrakcyjny i łatwy w odbiorze. Warsztaty pozwolą studentom poznać i wykorzystać różnorodne techniki i metody audiowizualne w produkcji i dystrybucji zaprojektowanych wcześniej produktów edukacyjnych. Zostały dobrane w taki sposób, aby profesjonalizować przekaz audiowizualny, bez względu na opracowany wcześniej proces rozwojowy. Warsztaty opierają się o autorski model DAVIDS+ na poziomie zaawansowany, po którego opanowaniu uczestnik uzyska samodzielność w procesie produkcji i dystrybucji bardziej złożonych treści audiowizualnych. |
Mode: | Remote learning |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. Podczas zajęć studenci poznają różne metody stosowane w praktyce projektowania procesów L&D (learning and development) w celu uzyskania silnego zaangażowania odbiorców. Dowiedzą się również jak tworzyć treści merytoryczne, teksty, wizualizacje w sposób atrakcyjny i łatwy w odbiorze. Warsztaty pozwolą studentom poznać i wykorzystać różnorodne techniki i metody audiowizualne w produkcji i dystrybucji zaprojektowanych wcześniej produktów edukacyjnych. Zostały dobrane w taki sposób, aby profesjonalizować przekaz audiowizualny, bez względu na opracowany wcześniej proces rozwojowy. Warsztaty opierają się o autorski model DAVIDS+ na poziomie zaawansowany, po którego opanowaniu uczestnik uzyska samodzielność w procesie produkcji i dystrybucji bardziej złożonych treści audiowizualnych. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5. Zajęcia pozwalają na uzyskanie kompetencji zawodowych i komunikacyjnych. Tematy realizowane podczas zajęć: 1. Inbound Learning – podejście do angażowania w uczeniu 2. Grywalizacja i świadomość postępu 3. Tworzenie i przygotowanie tekstu w ramach szkolenia 4. Wizualizacja koncepcji i procesów 5. Budowanie komunikatu metodą Przyczepnych Koncepcji 6. Design System – spójny system komunikacji 7. Doskonalenie własnego warsztatu 8. Zaawansowane metody projektowania graficznego i narzędzia do produkcji grafik oraz animacji. Profesjonalne standardy techniczne treści. 9. Zaawansowana kompozycja obrazu: proporcje, głębia, kontrast, kolor, kształt. 10. Rejestracja dźwięku – realizacja dźwięku zgodnie ze standardami radiowymi na przykładzie podcastu. 11. Rejestracja wideo – aspekty plastyczne i optyczne. 12. Zaawansowane techniki oświetleniowe. 13. Implementacja – kompletny proces postrpodukcji na przykładzie pakietu Adobe Creative Cloud. 14. Złożone interakcje wideo na przykładzie H5P 15. Non-camera – wideo w formie screencastów i animacji – praktyczne zastosowanie narzędzi. 16. Narzędzia streamingowe (Streamlabs OBS, StreamYard) 17. Narzędzia realizacji wizji (vMix, Livestream Studio) 18. Copyright Clearance – bezpieczeństwo prawno-autorskie w dystrybucji wideo. |
Bibliography: |
(in Polish) • Czernecka Małgorzata, Sławomir Łais, Marek Hyla (2016), Projektowanie efektywnych szkoleń. Learning Battle Cards, Wolters Kluwer • Heath Chip, Heath Dan (2010), Made to Stick, Random House USA • Yu-kai Chou (2015), Actionable Gamification: Beyond Points, Badges and Leaderboards, Createspace Independent Publishing Platform • Nancy Duarte (2008), Slide:ology The Art and Science of Creating Great Presentations, O'Reilly Media • P. Bellantoni, Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2018. • G. Mercado, Okiem filmowca. Nauka i łamanie zasad filmowej kompozycji, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2018 • M. Przedpełska-Bieniek, Sztuka dźwięku. Technika i realizacja, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2017 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: student: 1. zna podstawowe metody Inbound Learning 2. zna techniki stosowane w grywalizacyjnym komunikowaniu postępów uczenia 3. zna metody pracy nad treściami merytorycznymi w celu przygotowania ich do użycia w produkcie edukacyjnym 4. zna narzędzia pakietu Creative Cloud lub inne, równorzędne, oraz potrafi przypisać im zastosowanie z punktu widzenia produkcji i dystrybucji treści audiowizualnych. 5. zna zasadę działania przynajmniej jednego narzędzia streamingowego 6. zna zasadę działania przynajmniej jednego narzędzia realizacji wizji 7. rozumie złożoność procesu i mnogość kompetencji wymagane do produkcji i dystrybucji treści Umiejętności: student potrafi: 8. dokonać analizy metodą Personas 9. zbudować propozycję wartości dla swojego projektu L&D 10. zaplanować pracę nad treściami edukacyjnymi 11. zaproponować alternatywne do tekstu formy przekazu 12. określić obszary design system dla własnego projektu 13. zarejestrować dźwięk na dowolnym urządzeniu rejestrującym 14. zbudować kadr lub kadry zgodnie z przyjętymi zasadami sztuki operatorskiej, włączając w to następstwo planów i montaż wewnątrzkadrowy. 15. potrafi zaplanować ruch kamery i ruch obiektów/postaci wewnątrz kadru. 16. wykonać złożone interakcje w dowolnym narzędziu (np. H5P, Storyline, Captivate) 17. wykonać materiał wideo w formie screencastu 18. wykonać materiał wideo w formie prostej animacji Kompetencje społeczne: student: 19. uwzględnia w projektowaniu szkoleń perspektywę osoby uczącej się i bierze pod uwagę jej potrzeby 20. rozumie wartość czytelności i komunikatywności treści i dokłada starań, żeby ulepszać swoje treści 21. dostrzega wartość rozwoju własnego warsztatu i jest otwarty na szukanie i poznawanie użytecznych w edukacji metod 22. rozumie złożoność procesu i mnogość kompetencji wymagane do produkcji i dystrybucji treści 23. rozumie zasady działania systemów automatycznej ochrony treści i konsekwencje ich stosowania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ćwiczeń realizowanych przez studentów podczas warsztatu wymagane min. 80% obecności |
Copyright by University of Warsaw.