(in Polish) Seminarium doktoranckie 1
General data
Course ID: | 2300-DD-SD1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium doktoranckie 1 |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Praca doktorantów pod kierunkiem opiekuna naukowego dotyczy: ustalenia tematu pracy, sformułowania problemów badawczych, dostosowywania znanych doktorantom metod do własnych problemów badawczych, prawidłowości przeprowadzania procedury badawczej, umiejętności analizy i syntezy materiału badawczego oraz prawidłowego pod względem treści i formy opracowania dysertacji. |
Full description: |
(in Polish) Celem seminarium jest opieka naukowa nad wieloetapowym procesem działań doktorantów prowadzącym do napisania pracy dyplomowej, w tym przede wszystkim ukierunkowanie doktorantów na niezbędną wiedzę oraz wyposażenie ich w umiejętności konieczne do prowadzenia samodzielnych badań, których efektem jest obrona rozprawy doktorskiej. SZCZEGÓŁOWY PROGRAM ZAJĘĆ związany jest z poszczególnymi etapami realizacji badań naukowych i pisania pracy doktorskiej. Są to: 1.Etap wyboru tematu pracy dyplomowej, w tym określenie przedmiotu i celu badań. 2.Etap ustalania podstaw teoretycznych dysertacji. 3.Etap tworzenia siatki pojęć. 4.Etap ustalania stanu dotychczasowych badań. 5.Etap formułowania problemów badawczych. 6.Etap opracowania procedury badawczej. 7.Etap analizy i syntezy materiału badawczego oraz wnioskowania. |
Bibliography: |
(in Polish) do uzgodnienia (zgodna z zainteresowaniami badawczymi doktorantów i prowadzącego seminarium) |
Learning outcomes: |
(in Polish) Doktorant zyskuje kompetencje do podejmowanych badań naukowych dotyczących problemów edukacji, w tym przede wszystkim potrafi: 1.analizować rzeczywistość edukacyjną i formułować problemy badawcze, 2.uzyskiwać i stosować niezbędną do prowadzenia badań wiedzę teoretyczną, 3.prawidłowo przeprowadzać badania naukowe, 4.nadawać wyżej wymienionym doświadczeniom i efektom badawczym formę rozprawy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą do oceny będzie realizowanie poszczególnych etapów programowych dokumentowanych postępami w pisaniu rozprawy doktorskiej. |
Copyright by University of Warsaw.