Teacher's photographic and film workshop
General data
Course ID: | 2300-F-147/WFF |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Teacher's photographic and film workshop |
Name in Polish: | Warsztat fotograficzno-filmowy pedagoga |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) - Poznanie podstawowych technik i narzędzi obrazowania rzeczywistości użytecznych w pracy pedagoga; - Rozpoznanie, selekcja i krytyczna ocena materiałów fotograficznych i filmowych do realizacji wybranych celów; - Zastosowanie wybranych technik rejestracji, przetwarzania i gromadzenia materiałów filmowych i fotograficznych. |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia powinny pomóc studentom w poznaniu: - Zasad fotografowania, technicznych możliwości fotografii analogowej i cyfrowej, zastosowanie zdobytej wiedzy w działalności dydaktycznej, wychowawczej i animacji kulturalnej. - Fotografia i film jako sposób głębszego poznania „nie tylko jako sposób zapisu danych czy metoda ilustracji tekstów, ale jako medium, za pośrednictwem którego można osiągnąć nową wiedzę i perspektywę krytyczną". - Poznanie wybranych urządzeń i technik multimedialnych stosowanych do rejestracji, przetwarzania i prezentacji materiałów fotograficznych, filmowych w formie zajęć laboratoryjnych z dostępem do wyspecjalizowanego sprzętu fotograficznego, filmowego, elektroakustycznego, itp. - Posługiwanie się wybranymi urządzeniami i technologiami w zakresie realizacji różnych form wizualnych dla potrzeb budowaniu środowiska dydaktycznego i kulturalno-wychowawczego |
Full description: |
(in Polish) - podstawowe funkcje sprzętu fotograficznego i filmowego, - światło "greckie fotos grafom" jako podstawa w fotografii i filmie, światło zastane generowane sztucznie, lampa błyskowa, prawa optyki i oświetlenia planu zdjęciowego, - technika oświetlenia: światło skupione, rozproszone, balans bieli, temperatura barwowa. - odwzorowanie optyczne obrazu a rodzaj rejestratora, problemy perspektywy, - formy obrazowania fotograficznego i filmowego a sztuki plastyczne, kompozycja a ogniskowa, prawa w czarno-bieli a w kolorze, zasad kompozycji plastycznej, - technika kompozycji obrazu: punkty węzłowe, kierunkowość oglądania, złoty podział odcinka, symetria i asymetria, plamy i linie, - skanowanie i konwersje, podstawy zarządzania kolorem, - obróbka obrazu: kadrowanie i obracanie, rozjaśnianie i ściemnianie, głębia bitowa a kolor, krzywe, wyostrzanie, - relacje między tekstem a obrazami, interakcyjne budowanie obrazu, - filmowe środki wyrazu - kamera i ruch, budowa sekwencji montażowej - scenopis, scenariusz i storyboard, czyli film na papierze, przygotowanie planu filmowego - formy wizualne a komunikowanie społeczne - problematyka doboru formy do treści, - treść a forma obrazu filmowa i fotograficznego - rejestracja, obserwacja i prowokacja, - techniki fotograficzne i filmowe jako narzędzie analizy społecznej i uzupełnienie innych metod badawczych, - film a fotografia - wybór właściwego medium do realizacji założeń pedagogicznych, - etyka obrazowania rzeczywistości - kiedy kamera czy aparat może zaszkodzić, a kiedy ma pomóc. |
Bibliography: |
(in Polish) Andreas Feninger, Nauka o fotografii, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1987. - Tom Ang, Podręcznik fotografii cyfrowej, PWN 2009. - Bo Bergstrom, Komunikacja wizualna, PWN, 2009. - Charlotte Cotton, Fotografia jako sztuka współczesna, Wydawnictwo Universitas, 2010. - Michael Langford, Fotografia od a do z, Muza S.A.,1992. - Daniel Arijon, Gramatyka języka filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2008 - Olivier Schutte, Praca nad scenariuszem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. - Wybrane materiały filmowe, prezentacje przygotowane przez prowadzącego oraz aktualne artykuły z czasopism specjalistycznych i społeczno-kulturalnych. |
Learning outcomes: |
(in Polish) - rozróżnia podstawowe techniki i narzędzia obrazowania rzeczywistości użyteczne w diagnozie społeczno - kulturalnej, - umie posługiwać się aparatem fotograficznym i filmowym na średnim poziomie technicznego zaawansowania, - potrafi wykonać samodzielnie formy wizualne stosując dowolną technikę rejestracji, - rozpoznaje, selekcjonuje i krytycznie ocenia materiały wizualne do realizacji wyznaczonych celów, |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - Aktywna obecność, dopuszczalne nie więcej niż 2 nieobecności - Samodzielne wykonanie prac warsztatowych w pracowni technicznych środków animacji społecnzo-kulturalnej lub/i udział w realizacji ekspozycji wizualnych. |
Copyright by University of Warsaw.