University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Teaching English to young learners

General data

Course ID: 2300-GPTE-CM1-TEYL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Teaching English to young learners
Name in Polish: CM1 - Teaching English to young learners
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Kurs skupia się na praktycznym przygotowaniu do roli nauczyciela języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Uczestnicy warsztatu zdobędą wachlarz praktycznych umiejętności i poznają techniki wspierające w pracy z Young Learners. Kurs tworzy warunki do sprawdzenia umiejętności planowania i przeprowadzania zarówno pojedynczych zadań, ich sekwencji, jak i całych lekcji w praktyce. Kursanci nauczą się też jak skutecznie planować lekcje dla różnych grup wiekowych i jak radzić sobie między innymi z dyscypliną, czy pracą z błędem.

Full description: (in Polish)

The course focuses on the practical preparation for the role of a YL teacher. It will aim at helping the trainees to appreciate the significant role of a YL teacher and highlight the teaching skills necessary in pre-primary and lower primary education. During the course the trainees will be provided with sufficient background information concerning child development and the implications for a variety of approaches and techniques suitable for young learners. They will also learn about the place of FL instruction in early education in Poland. The course will create an environment in which trainees will practice their teaching skills and try out the effectiveness of their teaching materials. They will learn how to plan lessons for different age groups and how to manage English classes at pre-primary and lower primary level.

Bibliography: (in Polish)

Szpotowicz, M.; Szulc-Kurpaska, M. 2009.

Teaching English to Young Learners. WN PWN

Rozdziały 4,5,7,8,11

Scrivener, J. 2005

Learning Teaching. Macmillan

Rozdziały 5,14

Gower, R., Philips, D., Walters, S. 2005.

Teaching Practice. Macmillan

Rozdział 2

Seligson, P. 1997. Helping students to speak. Richmond Publishing.

Rozdziały 6,7

Read, C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Macmillan.

Rozdział 6

Gerngross, G.& Puchta, H.1996.

Do and understand. 50 Action Stories for Young Learners. Longman.

Str.6-15

Learning outcomes: (in Polish)

Umiejętność adaptowania, planowania i przeprowadzania zadań z młodszymi uczniami, znajomość i świadomość technik

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

2. Mikronauczanie – zaplanowanie, rozpisanie i przeprowadzenie fragmentu lekcji (1-3 zadań, adaptowanych z publikowanych materiałów do nauki odpowiednich dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej) zawierającej elementy CLIL.

3. Test zaliczeniowy sprawdzający znajomość zagadnień poruszanych podczas zajęć oraz w wybranej literaturze (lista fragmentów publikacji do przeczytania udostępniona na początku semestru).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)