Teaching English to young learners
General data
Course ID: | 2300-GPTE-CM1-TEYL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Teaching English to young learners |
Name in Polish: | CM1 - Teaching English to young learners |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | English |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Kurs skupia się na praktycznym przygotowaniu do roli nauczyciela języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Uczestnicy warsztatu zdobędą wachlarz praktycznych umiejętności i poznają techniki wspierające w pracy z Young Learners. Kurs tworzy warunki do sprawdzenia umiejętności planowania i przeprowadzania zarówno pojedynczych zadań, ich sekwencji, jak i całych lekcji w praktyce. Kursanci nauczą się też jak skutecznie planować lekcje dla różnych grup wiekowych i jak radzić sobie między innymi z dyscypliną, czy pracą z błędem. |
Full description: |
(in Polish) The course focuses on the practical preparation for the role of a YL teacher. It will aim at helping the trainees to appreciate the significant role of a YL teacher and highlight the teaching skills necessary in pre-primary and lower primary education. During the course the trainees will be provided with sufficient background information concerning child development and the implications for a variety of approaches and techniques suitable for young learners. They will also learn about the place of FL instruction in early education in Poland. The course will create an environment in which trainees will practice their teaching skills and try out the effectiveness of their teaching materials. They will learn how to plan lessons for different age groups and how to manage English classes at pre-primary and lower primary level. |
Bibliography: |
(in Polish) Szpotowicz, M.; Szulc-Kurpaska, M. 2009. Teaching English to Young Learners. WN PWN Rozdziały 4,5,7,8,11 Scrivener, J. 2005 Learning Teaching. Macmillan Rozdziały 5,14 Gower, R., Philips, D., Walters, S. 2005. Teaching Practice. Macmillan Rozdział 2 Seligson, P. 1997. Helping students to speak. Richmond Publishing. Rozdziały 6,7 Read, C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Macmillan. Rozdział 6 Gerngross, G.& Puchta, H.1996. Do and understand. 50 Action Stories for Young Learners. Longman. Str.6-15 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Umiejętność adaptowania, planowania i przeprowadzania zadań z młodszymi uczniami, znajomość i świadomość technik |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. 2. Mikronauczanie – zaplanowanie, rozpisanie i przeprowadzenie fragmentu lekcji (1-3 zadań, adaptowanych z publikowanych materiałów do nauki odpowiednich dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej) zawierającej elementy CLIL. 3. Test zaliczeniowy sprawdzający znajomość zagadnień poruszanych podczas zajęć oraz w wybranej literaturze (lista fragmentów publikacji do przeczytania udostępniona na początku semestru). |
Copyright by University of Warsaw.