University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) M7 - Student practice 2

General data

Course ID: 2300-GPTE-M7-SP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: M7 - Student practice 2
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Celem praktyk jest poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności zdobytych przez studentów w ramach kursów metodologicznych ELT i innych pokrewnych przedmiotów oraz zdobycie praktycznego doświadczenia w nauczaniu w klasie.

Mode:

Classroom and field classes

Short description: (in Polish)

W trakcie kursu studenci mają możliwość przedyskutowania i zastanowienia się nad zaobserwowanymi lekcjami - w grupach oraz z wykładowcą - zarówno prowadzonymi przez doświadczonych nauczycieli mentorów w rzeczywistych sytuacjach klasowych, jak i przykładami nagranych lekcji języka angielskiego.

Full description: (in Polish)

Celem tego kursu jest

- zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami dotyczącymi nauczania dzieci języka angielskiego poprzez umożliwienie im obserwacji lekcji prowadzonych przez doświadczonych nauczycieli-mentorów w rzeczywistych sytuacjach lekcyjnych oraz udostępnienie im przykładów zarejestrowanych lekcji języka angielskiego;

- zachęcanie studentów do unikania nadmiernej generalizacji i koncentrowania się na konkretnym zadaniu poprzez sporządzanie notatek i wypełnianie arkuszy obserwacji podczas obserwacji lekcji;

- pomoc studentom w nabyciu praktycznych umiejętności oceny i przekazywania informacji zwrotnej na temat zaobserwowanych lekcji oraz zdobycie pewności siebie w wyrażaniu opinii na temat zaobserwowanych lekcji;

- pomoc studentom w zrozumieniu i przemyśleniu procesów nauczania i uczenia się poprzez liczne zadania związane z obserwacją lekcji oraz dyskusje w klasie, a także refleksje zawarte w wpisach na blogu;

- pomoc studentom w refleksji nad własnym nauczaniem.

Bibliography: (in Polish)

Harmer, Jeremy (2012). Essential Teacher Knowledge. Harlow: Pearson Longman.

Scrivener, Jim (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. Oxford: Macmillan Education.

Wajnryb, Ruth (1992). Classroom Observation Tasks, Cambridge University Press.

Magdalena Szpotowicz, Małgorzata Szulc-Kurpaska (2011), TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS, Wydawnictwo Naukowe PWN

Learning outcomes: (in Polish)

Po zaliczeniu przedmiotu student:

Wiedza:

- rozpoznaje podczas lekcji techniki pracy z dziećmi poznane na kursie metodyki;

- zna zasady zachowania się podczas obserwacji lekcji;

- zna efektywne sposoby pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym.

Umiejętności:

- stosuje poznane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego;

- planuje i szczegółowo opisuje przebieg lekcji;

- opisuje przebieg odbytej lekcji w formie refleksyjnej notatki;

- adaptuje materiały dydaktyczne, w tym podręcznik, stosowane w klasie, w której odbywa się praktyka, aby dostosować je do potrzeb uczniów;

- opracowuje własnoręczne pomoce dydaktyczne do planowanych i przeprowadzanych lekcji;

- obserwuje lekcje i wyciąga wnioski dotyczące pracy dydaktycznej z dziećmi na podstawie przeprowadzonych obserwacji;

- planuje i przeprowadza wywiad z nauczycielem-opiekunem praktyk.

Postawy/kompetencje społeczne:

- samodzielnie opracowuje swoje plany lekcji;

- służy radą koledze, koleżance odbywającej praktykę w tej samej placówce;

- wykazuje się refleksją nad przeprowadzanymi samodzielnie lekcjami oraz obserwacjami innych;

- docenia rolę autorefleksji oraz informacji zwrotnej w rozwoju zawodowym nauczyciela.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia praktyki przez nauczyciela-opiekuna jest raport opisujący sposób wywiązania się studenta/ki z zadań wyodrębnionych w programie. Oceny tej dokonuje na podstawie obserwacji i refleksyjnej oceny studenta/ki w toku realizacji zadań oraz zapisów w dzienniku praktyk dokumentującym sposób ich wykonania.

Zaliczenia praktyki na Uczelni dokonuje koordynator praktyki na podstawie stosownych dokumentów (ramowy program praktyki, zaświadczenie o odbyciu praktyki, dziennik praktyk, raport nauczyciela opiekuna z odbytej praktyki studenckiej).

Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Teaching placement, 60 hours more information
Coordinators: Joanna Głogowska
Group instructors: Joanna Głogowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail

Classes in period "Academic year 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Teaching placement, 60 hours more information
Coordinators: Joanna Głogowska
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)