MD/ASK-Pro-active methods of education
General data
Course ID: | 2300-MD/ASK-AMK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MD/ASK-Pro-active methods of education |
Name in Polish: | MD/ASK - Aktywne metody kształcenia |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem kursu jest zapoznanie studentów z aktywnymi metodami kształcenia, omówienie ich cech charakterystycznych oraz przygotowanie do samodzielnego opracowania programu i przeprowadzenia cyklu szkoleniowego. |
Short description: |
(in Polish) Kurs Aktywnych metod kształcenia ma przybliżyć studentowi zasady projektowania, realizacji i ewaluacji zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi oraz dać możliwość praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia: - Typologia metod kształcenia, - Aktywne metody kształcenia – charakterystyka, - Uwarunkowania procesu uczenia się, - Wyznaczanie celów nauczania i zadań szkoleniowych, - Ustalanie potrzeb szkoleniowych i oczekiwań uczestników, - Projektowanie, realizacja i ewaluacja cyklu szkoleniowego, - Dynamika pracy grupy, - Kierowanie grupą szkoleniową, - Kompetencje interpersonalne istotne w pracy z grupą, - Autoprezentacja i wystąpienia publiczne, - Twórcze rozwiązywanie konfliktów. |
Bibliography: |
1. M. Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, Oficyna Ekonomiczna, 2004. 2. E. Brudniak, A. Moszyńska, B. Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach, Oficyna Wydawnicza Nauczycieli, Warszawa 2002. 3. P. Fortuna, Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, GWP, Gdańsk 2010. 4. D.W. Johnson, Podaj dłoń, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992. 5. A. Kozak, M Łaguna, Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, GWP, Gdańsk 2009. 6. M. Łaguna, Szkolenia. Jak je prowadzić, by..., GWP, Gdańsk 2008. 7. E Wójcik, Metody aktywizujące w pedagogice grup, Rubikon, Kraków 2008. 8. U. Baer, Gry dyskusyjne. Materiały pomocnicze do pracy z grupą, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 1997. 9. Z. Zaorska, Dodać życia do lat. Materiały metodyczne ułatwiające organizację różnych form aktywności wśród osób starszych oraz w grupach wielopokoleniowych, Wydawnictwo KLANZA, Lublin1997. 10. M. Silberman, Aktywne ćwiczenia szkoleniowe. Uczenie przez doświadczenie, Wolters Kluwer Polska, 2013. |
Learning outcomes: |
Knowledge - student is able to describe training circle - student is able to describe typology of pro-active methods of education Skills - student is able to evaluate usefulness of different methods of education -student is able to create training for chosen group of people -student is able to create "training card" -student is able to diagnose training needs of people Attitudes - student is able to critically evaluate different methods of education -student is able to give constructibe feedback |
Assessment methods and assessment criteria: |
Assessment criteria: -attendance control -active participation during course -preparation (in group) 30 min. of training -final written assessment |
Copyright by University of Warsaw.