MD/POMO -Manager Competence
General data
Course ID: | 2300-MD/POME-KM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MD/POMO -Manager Competence |
Name in Polish: | MD/POMO - Kompetencje edukacyjne |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) |
Short description: |
(in Polish) Program obejmuje zagadnienia z zakresu współczesnej dydaktyki ogólnej oraz podstawowe wiadomości z psychologii rozwojowej i socjologii. |
Full description: |
(in Polish) 1. Systemy dydaktyczne, analiza i porównanie. 2. Proces nauczania-uczenia się: -uwarunkowania i relacje między oddziaływaniem zewnętrznym (nauczyciel), a wewnętrznym procesem uczenia się (uczeń), - interakcje w procesie kształcenia, - style uczenia się i nauczania; strategie poznawcze. 3. Projektowanie kształcenia. Zasady planowania zajęć dydaktycznych. Efekty kształcenia. Taksonomie i operacjonalizacja celów. 4. Typologia metod kształcenia: metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacji metody wspierające relacje interpersonalne metody wspierające samokształcenie konstruowanie i zastosowanie metod nauczania. 5. Kontrola i ocena. 6. Niepowodzenia dydaktyczne - przyczyny i środki zaradcze. |
Bibliography: |
(in Polish) - Cz. Kupisiewicz, Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1988. - R. Gagne, L. Briggs, W. Wager, Zasady projektowania dydaktycznego, Warszawa 1992. - K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania, Warszawa 2005 - W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003. - J. Dewey, Jak myślimy, Warszawa 1988. - J. Dewey, Moje pedagogiczne credo, Warszawa 2005. - R. Fisher, Uczymy jak myśleć, WS, Warszawa 1999. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA -Analizuje i porównuje systemy dydaktyczne. - Opisuje strukturę dydaktyki i etapy projektowania edukacyjnego. - Charakteryzuje taksonomię celów kształcenia i wyjaśnia na czym polega operacjonalizacja celów kształcenia. - Wyjaśnia uwarunkowania przebiegu procesu kształcenia. - Wymienia wady i zalety wybranych metod nauczania. - Wymienia zasady efektywnej komunikacji i dostrzega związek między sprawną komunikacją a efektami kształcenia. - Wyjaśnia zasady pomiaru dydaktycznego. - Opisuje przyczyny niepowodzeń szkolnych i charakteryzuje strategie zapobiegania niepowodzeniom. UMIEJĘTNOŚCI - Operacjonalizuje cele kształcenia według wskazanej taksonomii. - Dostosowuje wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia. - Dokonuje wyboru metod, form i środków dydaktycznych zgodnego z zakładanymi celami kształcenia. POSTAWY • Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia (refleksja dydaktyczna); • Ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskiego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) -Frekwencja (2 nieobecności dopuszczalne), kolokwium (60% zalicza), aktywność na zajęciach, prezentacja na wskazany temat. |
Copyright by University of Warsaw.