University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MD/POMO -Manager Competence

General data

Course ID: 2300-MD/POME-KM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MD/POMO -Manager Competence
Name in Polish: MD/POMO - Kompetencje edukacyjne
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish)

Short description: (in Polish)

Program obejmuje zagadnienia z zakresu współczesnej dydaktyki ogólnej oraz podstawowe wiadomości z psychologii rozwojowej i socjologii.

Full description: (in Polish)

1. Systemy dydaktyczne, analiza i porównanie.

2. Proces nauczania-uczenia się:

-uwarunkowania i relacje między oddziaływaniem zewnętrznym (nauczyciel), a wewnętrznym procesem uczenia się (uczeń),

- interakcje w procesie kształcenia,

- style uczenia się i nauczania; strategie poznawcze.

3. Projektowanie kształcenia. Zasady planowania zajęć dydaktycznych.

Efekty kształcenia. Taksonomie i operacjonalizacja celów.

4. Typologia metod kształcenia:

metody wspierające zdobywanie i przetwarzania informacji

metody wspierające relacje interpersonalne

metody wspierające samokształcenie

konstruowanie i zastosowanie metod nauczania.

5. Kontrola i ocena.

6. Niepowodzenia dydaktyczne - przyczyny i środki zaradcze.

Bibliography: (in Polish)

- Cz. Kupisiewicz, Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1988.

- R. Gagne, L. Briggs, W. Wager, Zasady projektowania dydaktycznego, Warszawa 1992.

- K. Kruszewski (red.), Sztuka nauczania, Warszawa 2005

- W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2003.

- J. Dewey, Jak myślimy, Warszawa 1988.

- J. Dewey, Moje pedagogiczne credo, Warszawa 2005.

- R. Fisher, Uczymy jak myśleć, WS, Warszawa 1999.

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

-Analizuje i porównuje systemy dydaktyczne.

- Opisuje strukturę dydaktyki i etapy projektowania edukacyjnego.

- Charakteryzuje taksonomię celów kształcenia i wyjaśnia na czym polega operacjonalizacja celów kształcenia.

- Wyjaśnia uwarunkowania przebiegu procesu kształcenia.

- Wymienia wady i zalety wybranych metod nauczania.

- Wymienia zasady efektywnej komunikacji i dostrzega związek między sprawną komunikacją a efektami kształcenia.

- Wyjaśnia zasady pomiaru dydaktycznego.

- Opisuje przyczyny niepowodzeń szkolnych i charakteryzuje strategie zapobiegania niepowodzeniom.

UMIEJĘTNOŚCI

- Operacjonalizuje cele kształcenia według wskazanej taksonomii.

- Dostosowuje wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia.

- Dokonuje wyboru metod, form i środków dydaktycznych zgodnego z zakładanymi celami kształcenia.

POSTAWY

• Dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia (refleksja dydaktyczna);

• Ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskiego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

-Frekwencja (2 nieobecności dopuszczalne), kolokwium (60% zalicza), aktywność na zajęciach, prezentacja na wskazany temat.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)