MD/PPPW-Planning preschool work
General data
Course ID: | 2300-MD/PPPW-PPP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MD/PPPW-Planning preschool work |
Name in Polish: | MD/PPPW - Projektowanie pracy w przedszkolu |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Skrócony opis: Celem zajęć jest poznanie zasad projektowania pracy edukacyjnej w przedszkolu jako przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć na praktykach poprzez: zgłębiane wybranych aspektów teoretycznych związanych z rozwojem dziecka w wieku przedszkolnym; rozwijanie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu; rozwijanie spostrzegawczości oraz kreatywności wobec sytuacji wychowawczo – dydaktycznych w oparciu o analizę odbytych w przedszkolu praktyk. ZAJĘCIA SĄ ZINTEGROWANE Z PRAKTYKĄ PEDAGOGICZNĄ ASYSTENCKĄ W PRZEDSZKOLU MD/PPPW - Charakterystyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jako podstawa organizacji sytuacji edukacyjnej - rozpoznanie indywidualnych potrzeb dzieci; - Podstawa programowa dla wychowania przedszkolnego + Programy wychowania przedszk. nagrodzone przez MEN; |
Full description: |
(in Polish) - Planowanie i organizowanie zajęć w przedszkolu (m.in. plan roczny, miesięczny, tygodniowy, dzienny, konspekt) - Innowacyjne metody pracy z dziećmi; - Zabawy plastyczne, fizyczne, matematyczne, czytelnicze, etc. z dziećmi. - Sposoby dokumentowania działań pedagogicznych w przedszkolu; - Obserwacja i diagnoza dziecka w wieku przedszkolnym; - Podstawa programowa dla wychowania przedszkolnego + Programy wychowania przedszk. nagrodzone przez MEN. |
Bibliography: |
(in Polish) - D. Waloszek, Program w edukacji dzieci Wyd. Żak , Warszawa 2005. - D. Waloszek, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Obszary sporów, poszukiwań, wyzwań i doświadczeń w kontekście zmian oświatowych, 2010. - D. Waloszek (red.), Wybrane zagadnienia edukacji człowieka w dzieciństwie, 2009. - A. Klim – Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna, Nowa podstawa programowa, ERICA 2012. - A. Klim - Klimaszewska, Z praktyki wychowania przedszkolnego, 2005. - B. Bieleń, Poziomy planowania w edukacji przedszkolnej w: Raabe, luty 2002. - M. Jąder Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi Impuls, Kraków 2010. - M.Jąder Krok w kierunku kreatywności Impuls Kraków 2007. - T. Giza T, Przygotowanie studentów do twórczej pracy pedagogicznej, 1999. - K. Karwowska – Struczyk, Dokumentacja narzędziem uczenia się/nauczania dziecka i nauczyciela W: M. Karwowska – Struczyk, E. Słodownik – Rycaj, Pedagogika małego dziecka. Wybrane zagadnienia, 2007. - K. Karwowska – Struczyk, Obserwowanie dzieci kluczem do ich rozwoju (cz 2) - Poradnik MEN, Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - W. Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, 1995. - Karta Nauczyciela - inne Rozporządzenia MEN oraz MENiS |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student: WIEDZA: - wie czym jest projektowanie w edukacji przedszkolnej i na czym polega; - posiada wiedzę na temat różnych sposobów dokumentowania pracy w przedszkolu; - zna różne programy edukacji przedszkolnej oraz założenia reformy wychowania przedszkolnego - zna innowacyjne metody pracy z dziećmi i stosuje metody aktywizujące w działaniach pedagogicznych; - ma wiedzę na temat znaczenia i metod obserwacji dzieci w przedszkolu; UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi w sposób elastyczny dostosować metody i formy zajęć do sytuacji dydaktyczno – wychowawczej w grupie dzieci 3-4-5 letnich; - potrafi napisać miesięczny, tygodniowy, dzienny plan pracy, wykorzystując określony program; - potrafi zaplanować zajęcie w dowolnej grupie wiekowej i przygotować do niego konspekt; - potrafi użyć konkretne narzędzia w diagnozie osiągnięć dzieci; - potrafi w umiejętny sposób zapisać obserwację dziecka dokonując analizy sytuacji; POSTAWY - jest świadomy swojego wpływu na rozwój i zachowanie dziecka; - docenia wagę refleksji pedagogicznej we własnym działaniu; - odważnie i kreatywnie współpracuje z grupą dzieci i nauczycielem na praktykach; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - przygotowanie projektu zajęć dla dzieci 3-4-5 letnich z wykorzystaniem innowacyjnych metod pracy poznanych na zajęciach' - obecność na zajęciach (dozwolone 2 nieobecności w ciągu semestru); - przygotowanie do zajęć (przeczytanie książek lub wyszukanie niezbędnych informacji dot .tematu zajęć); - aktywne uczestnictwo w zajęciach; |
Copyright by University of Warsaw.