MD/PSZ - Activating teaching methods
General data
Course ID: | 2300-MD/PSZ-AMN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MD/PSZ - Activating teaching methods |
Name in Polish: | MD/PSZ - Aktywizujące metody nauczania |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Znajomość i umiejętność trafnego doboru metod kształcenia, w tym szczególnie grupy metod aktywizujących, warunkuje efektywność nauczania i sprzyja indywidualizacji procesu nauczania - uczenia się. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wprowadzenie w tematykę metod kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących. |
Full description: |
(in Polish) W czasie zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia: 1. Klasyfikacja metod nauczania. 2. Kryteria doboru metod nauczania. 3. Charakterystyka aktywizujących metod nauczania. 4. Typy metod aktywizujących uczniów i nauczyciela w procesie nauczania-uczenia się, m.in.: -Praca w grupach -Metoda "śniegowej kuli" -Metoda "burzy mózgów" -Technika niedokończonych zdań -Gry dydaktyczne -Dyskusje: panelowa, okrągłego stołu, debata oksfordzka -Metoda projektu -Analiza SWOT 5. Zalety nauczania aktywizującymi metodami kształcenia. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Nalaskowski Stanisław, Metody nauczania , Toruń 2000. 2. Kupisiewicz Czesław, Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000. 3. Kraszewski Krzysztof (red.), Sztuka nauczania Czynności nauczyciela, PWN 1994. 4. The Educator, Encyklopedia. 5. Arends R. I. , Uczymy się nauczać Warszawa 1994. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty uczenia się: Wiedza Student: -zna współczesne koncepcje dydaktyczne -wymieni i poprawnie zdefiniuje pojęcia z zakresu dydaktyki tradycyjnej, progresywistycznej i współczesnej -zna klasyfikacje metod kształcenia i rozumie znaczenie metod aktywizujących w procesie nauczania-uczenia się -potrafi trafnie dobrać metody do wieku dzieci, ich możliwości rozwojowych, celu kształcenia i przedmiotu nauczania Umiejętności Student: -analizuje i projektuje własne działania edukacyjne z wykorzystaniem podstaw wiedzy teoretycznej, -potrafi sprawnie zastosować odpowiednie metody kształcenia i opracować scenariusz lekcji wychowawczej z zastosowaniem adekwatnych metod kształcenia, -posługuje się językiem profesjonalnym, potrafi stosować terminologię dydaktyczną w sytuacjach zawodowych. Kompetencje społeczne Student: -rozumie potrzebę i zna możliwości kształcenia ustawicznego oraz podnoszenia kompetencji zawodowych, -posiada podstawowe kompetencje organizacyjne pozwalające profesjonalnie planować i realizować działania na rzecz uczniów, -potrafi pracować w grupach zadaniowych, rozumie znaczenie działania zespołowego i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, -dokonuje racjonalnej oceny swoich umiejętności i predyspozycji psychofizycznych koniecznych w pracy nauczyciela, -ma świadomość wagi zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena końcowa następuje na podstawie: - bieżącej oceny przygotowania do zajęć - kontroli obecności (dopuszczalne 2 nieobecności, 3 spóźnienia=1 nieobecność) - prezentacji na zadany temat - przygotowania scenariusza lekcji wychowawczej z wykorzystaniem aktywizujących metod kształcenia. |
Copyright by University of Warsaw.