University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MD/WNJA-DIDACTIC MODULE-TEACHING ENGLISH IN EARLY YEARS

General data

Course ID: 2300-MD/WNJA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MD/WNJA-DIDACTIC MODULE-TEACHING ENGLISH IN EARLY YEARS
Name in Polish: MD/WNJA - MODUŁ METODYCZNY - WCZESNE NAUCZANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat przyswajania i uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego

 posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat metod nauczania języka obcego oraz metod pracy z dziećmi

 zna i wykorzystuje na poziomie rozszerzonym podstawową terminologię z zakresu psycholingwistyki oraz metodyki nauczania języka obcego w języku polskim oraz w języku angielskim

 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat celów, struktury i organizacji nauczania języków obcych w Polsce, zwłaszcza na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym

 zna i wykorzystuje dokument podstawy programowej dla języka obcego w obszarze pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego

 posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sposobów indywidualizacji nauczania ze względu na różne potrzeby i style uczenia się dzieci

 posiada pogłębioną wiedzę o kształtowaniu współoddziaływania podmiotów procesu edukacji (uczniów, rodziców nauczycieli) oraz środowiska lokalnego jako kontekstu ich funkcjonowania na nauczanie i naukę języka obcego

UMIEJĘTNOŚCI

 potrafi samodzielnie pogłębiać swoją wiedzę na temat przyswajania i uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego

 potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w polskich i obcojęzycznych źródłach, posługując się również zdobyczami nowoczesnej technologii (ICT) w celu poszerzania wiedzy metodycznej oraz przygotowania i prowadzenia lekcji z języka angielskiego z dziećmi

 potrafi analizować i oceniać swoje działania oparte na wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka obcego oraz metod pracy z dziećmi

 sprawnie i elastycznie dostosowuje język angielski jako język poleceń w klasie do rosnących umiejętności uczniów

 potrafi zaplanować zajęcia z języka angielskiego, ocenić przydatność metod, środków, materiałów i dobrych praktyk w nauczaniu języka angielskiego

 potrafi opracować indywidualny program nauczania języka angielskiego w zależności od zróżnicowanych potrzeb i możliwości językowych uczniów

 potrafi organizować pracę w klasie podczas lekcji języka angielskiego biorąc pod uwagę różne potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego

 potrafi dogłębnie przeanalizować własne działania pod kątem ich poprawności metodycznej oraz przydatności dla realizacji wyznaczonych celów i wskazywać obszary wymagające modyfikacji

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

 wykazuje aktywność i zaangażowanie w doskonaleniu własnych kompetencji językowych i dydaktycznych w zakresie metod nauczania języka angielskiego

 poszukuje nowych rozwiązań i jest otwarta na pomysły innych nauczycieli poddając je krytycznej analizie przydatności w konkretnych kontekstach nauczania języka angielskiego (np. wiek uczniów, wielkość grupy, intensywność nauki)

 w swoich działaniach uwzględnia rolę i wpływ nauczyciela na stosunek dzieci do nauki języka angielskiego

 ma przekonanie o potrzebie podejmowania różnorodnych działań metodycznych służących budowaniu motywacji uczniów

 podejmuje indywidualne działania wynikające z refleksji nad umiejętnościami uczniów oraz własnymi działaniami dydaktycznymi i dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i dydaktycznych

 służy radą innym nauczycielom i w życzliwy sposób dzieli się refleksją nad obserwowanymi lekcjami prowadzonymi przez innych nauczycieli

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)