MD-Creativity training methodology
General data
Course ID: | 2300-MD-ARM-MTK |
Erasmus code / ISCED: |
05.001
|
Course title: | MD-Creativity training methodology |
Name in Polish: | MD - Metodyka treningu kreatywności |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) W ramach zajęć student pozna podstawy treningu kreatywności oraz rozwinie umiejętności z zakresu planowania oraz realizacji zajęć z tego obszaru. |
Full description: |
(in Polish) Kurs jest podzielony na dwie części. Pierwsza z nich ma na celu poznanie założeń treningu twórczego myślenia. W tej części zostaną omówione następujące aspekty treningu kreatywności: - umiejętności interpersonalne; - motywacje; - zdolność do abstrahowania, dokonywania skojarzeń, rozumowania dedukcyjnego, rozumowania indukcyjnego (analogie), myślenia metaforycznego oraz dokonywania transformacji); - przezwyciężanie przeszkód. Każdy z powyższych aspektów zostanie zilustrowany przykładowym ćwiczeniem lub/i grą dydaktyczną. W ramach drugiej części rozwijane są umiejętności projektowania i prowadzenia ćwiczeń i gier z tego obszaru. |
Bibliography: |
(in Polish) Nęcka Edward (red.), Trening kreatywności., Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2012 Szmidt Krzysztof J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych., Wydawnictwo Helion 2013 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza i rozumienie, słuchacz (K_W02, K_W04): - wyjaśnia teoretyczne założenia leżące u podstaw treningu twórczości; - objaśnia bariery twórczego myślenia oraz wskazuje możliwości ich przezwyciężania; - przedstawia założenia metodyki treningu kreatywności; - student wymienia i opisuje typowe ćwiczenia z zakresu twórczego myślenia. Umiejętności, słuchacz (K_U01, K_U02): - prowadzi typowe ćwiczenie z zakresu treningu kreatywności; - opracuje własne ćwiczenie z zakresu trening kreatywności; - diagnozuje silne i słabe strony kompetencji dydaktycznych pozostałych uczestników zajęć oraz konstruuje konstruktywną krytykę. Kompetencje społeczne (K_K01): - student wykazuje się kreatywnością podczas uczestniczenia w ćwiczeniach i przy projektowaniu takich ćwiczeń. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W ramach zaliczenia przedmiotu student samodzielnie przeprowadzi typowe ćwiczenie z zakresu treningu twórczego myślenia oraz opracuje i przeprowadzi własne ćwiczenie z tego zakresu. Opracowane ćwiczenie musi zawierać (kryteria): uzasadnienie merytoryczne i metodyczne, efekty, charakterystykę grupy docelowej, opis ćwiczenia, kryteria kontroli. Dodatkowo student napiszę autokrytykę jeśli przeprowadzona ewaluacja jego zajęć wykaże szereg nieprawidłowości. |
Copyright by University of Warsaw.