MD-New technologies in educational projects
General data
Course ID: | 2300-MD-ARM-NTP |
Erasmus code / ISCED: |
05.001
|
Course title: | MD-New technologies in educational projects |
Name in Polish: | MD - Nowe technologie w projektach edukacyjnych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://kampus.come.uw.edu.pl/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Uczestnik zajęć pozna szczegóły wykorzystania metody projektów wykorzystujących nowe technologie w procesie nauczania. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot jest podzielony na 5 bloków trwających trzy jednostki zajęciowe realizowany w sposób mieszany (w sali i zdalnie). W ramach danego bloku student będzie przyjmował zarówno rolę nauczyciela, jak i ucznia zgodną z zakresem pracy na danym etapie metody projektów: Blok 1 - wprowadzenie: - wprowadzenie do metody projektów: omówienie pojęć instrukcja, kontrakt, przykłady wzorcowe oraz określenie tematów i podanie harmonogramu; - rola ucznia: opracowanie opisu projektu (cel ogólny, opis i wizualizacja efektów końcowych) lub opracowanie adekwatnych ogniw dla WebQuestu (temat, zadanie); - rola nauczyciela: ocena przydzielonych opisów projektu/WebQuestu, diagnoza czynników ryzyka (poziom trudności-motywacja, samodzielność-oszustwo). Blok 2 - podział zadań i harmonogram: - omówienie czynników ryzyka, wprowadzenie do organizacyjnych aspektów metody projektu i zasobów (zadania, zakres obowiązków i harmonogram - etapy i kamienie milowe, źródła); - rola ucznia: charakterystyka grupy (liczebność, role-kompetencje), podział zadań (w tym dla lidera), opracowanie harmonogramu i zestawienie zasobów lub opracowanie adekwatnych ogniw dla WebQuestu (proces, źródła); - rola nauczyciela: ocena przydzielonych planów pracy, diagnoza czynników ryzyka (rzetelność analizy zadań, rozkład pracy, problemy związane ze współpracą, realność harmonogramu). Blok 3 - kontrakt: - omówienie czynników ryzyka, wzór kontraktu, formy prezentacji i zasad ewaluacji; - rola ucznia: opracowanie kompletnego kontraktu, który zawiera opis prezentacji efektów i kryteria oceny lub brakujące ogniwa dla WebQuestu (ewaluacja, podsumowanie); - rola nauczyciela: ocena przydzielonych projektów na podstawie kontraktu (atrakcyjność-chęć uczestnictwa, rzetelność kontraktu, trafność kontroli). Blok 4 - realizacja: - podział ról na uczniów i nauczycieli przez wybór najlepszych projektów, utworzenie grup projektowych, wskazanie lidera i przydział zadań, podpisanie kontraktu; - rola ucznia: praca nad projektem; - rola nauczyciela: obserwacja i ocena przebiegu prac zgodnie z ustalonymi kryteriami (zgodność z harmonogramem, motywacja, komunikacja w grupie). Blok 5 - prezentacja i ewaluacja: - rola ucznia: prezentacja wyników, sprawozdanie z realizacji projektu - rola ucznia: ocena wyników, pytania weryfikujące samodzielność i rozliczenie kontraktu |
Bibliography: |
(in Polish) D. Kolb, Experiential learning, Prentice Hall, New Jersey 1984. Kotarba-Kańczugowska M., Praca metodą projektu, Ośrodek Rozwoju Edukacji, https://www.ore.edu.pl http://doradca.oeiizk.waw.pl/wqlista.htm http://www.enauczanie.com/metodyka/webquest/o-metodzie-webquest |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza (K_W12): - student opisuje przebieg procesu nauczania i uczenie się z wykorzystaniem metody projektu oraz wymienia zasady zawierania kontraktu; - wyjaśnia elementy (kontrakt, instrukcja, wzorce) i etapy metody projektów; Umiejętności (K_U11): - student organizuje pracę w grupie oraz rozumie zasady, reguły oraz konieczność pracy zespołowej; - student opracowuje kontrakt zawierający: temat projektu i jego cele, plan pracy (zadania dla poszczególnych członków grupy i harmonogram), pomoce fachowe, np. literaturę, zasady współpracy z nauczycielem, sposób prezentacji, kryteria oceny projektu, ewaluację (sprawozdanie); - student ocenia elementy kontraktu opracowane przez pozostałych członków grupy; - realizuje/nadzoruje projekt grupowy z wykorzystaniem nowych technologii zgodnie z ustalonym kontraktem; - student prezentuje wyniki projektu/rozlicza kontrakt i przeprowadza ewaluację projektu. Kompetencje społeczne (K_K01): - student podejmuje pracę w grupie i nadzoruje przebieg pracy grupowej; - poprawnie identyfikuje zakres swojej wiedzy i umiejętności z zakresu wykorzystania nowych mediów, co przekłada się na potrzebę permanentnego rozwoju osobistego i zawodowego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Do zaliczenia przedmiotu wymagane jest: - uzyskanie minimum 30 punktów z zadań (kryteria adekwatne do zadań i ról - patrz opis bloków); - wykonanie pracy projektowej lub rozliczenie kontraktu (kryteria zależne od pełnionej roli - opisane w kontrakcie lub związane z trafnością oceny nadzorującej projekt). |
Copyright by University of Warsaw.