MK - Directional Module - Special and social education
General data
Course ID: | 2300-MK-PSES-A |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MK - Directional Module - Special and social education |
Name in Polish: | MK-Moduł kierunkowy-Pedagogika Specjalna i Edukacja Społeczna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Prerequisites (description): | The module's aim is to show the social contexts of social work and social education and inclusive education, as well as to prepare students for working in the research method in action. |
Short description: |
(in Polish) Moduł składa się z przedmiotów: 1. Społeczne problemy wychowania - Wykład 2. Społeczny kontekst niepełnosprawności - Wykład 3. Wprowadzenie do pracy socjalnej - Konwersatorium 4. Podstawy kształcenia integracyjnego - Seminarium 5.Badanie i działanie - Warsztat |
Full description: |
See - subjecs't desriptions |
Bibliography: |
See - subjecs't desriptions |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Ma elementarną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej oraz ich miejscu w systemie nauk pedagogicznych oraz powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi Ma podstawową wiedzę o typowych strukturach i instytucjach (edukacyjnych, kulturowych, politycznych) wspierających osoby niepełnosprawne, osoby wykluczone i marginalizowane społecznie Ma podstawową wiedzę o relacjach społecznych pomiędzy osobą niepełnosprawną lub wykluczoną społecznie a jej środowiskiem i instytucjami społecznymi Zna rodzaje więzi społecznych w zakresie w zakresie pedagogiki i nauk współpracujących Ma elementarna wiedzę o psychospołecznych problemach osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie oraz uwarunkowaniach ich społecznego funkcjonowania Ma wiedzę o metodach, narzędziach i technikach diagnozowania problemów rozwojowych funkcjonalnych osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych pozwalającą opisywać uwarunkowania procesu rehabilitacji, edukacji i pomocy oraz struktury odpowiednich instytucji. Ma wiedzę o normach i regułach organizujących proces edukacji, terapii, rehabilitacji i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Zna podstawowe normy i reguły funkcjonowania odpowiednich instytucji edukacyjnych, pomocowych i wspierających. Ma wiedzę o mechanizmach i uwarunkowaniach procesu rehabilitacji, edukacji, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie i ich ewolucyjnym i rozwojowym charakterze Ma wiedzę o poglądach na mechanizmy i uwarunkowania procesu rehabilitacji, edukacji, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady ochrony praw autorskich Zna podstawowe zasady i formy tworzenia instytucji edukacyjnych, terapeutycznych, pomocowych i wpierających UMIEJĘTNOŚCI Potrafi prawidłowo interpretować proces edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie, oraz określić jego znaczenie Potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i społecznej oraz nauk pokrewnych w celu analizy złożonych problemów, wychowania, kształcenia i wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie Potrafi diagnozować i analizować potrzeby oraz proces edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Potrafi przewidywać praktyczne skutki procesu edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Umie wykorzystać podstawowe narzędzia do diagnozy i ewaluacji powyższych procesów Potrafi posługiwać systemem klasyfikacji rodzaju stopnia niepełnosprawność oraz normami i regułami systemu edukacji i pomocy w celu projektowania właściwych działań pedagogicznych Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i opanowane umiejętności w czasie praktyki zawodowej Posiada umiejętność analizy proponowanego rozwiązania konkretnych problemów edukacyjnych, terapeutycznych i pomocowych, proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie oraz potrafi je wdrożyć Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk w procesie edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Posiada umiejętności przygotowywania prac seminaryjnych, dyplomowych, projektów badawczych z wykorzystaniem podstawowych teorii, terminologii i źródeł z zakresu pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej Posiada umiejętność przygotowania prezentacji ustnych, medialnych z wykorzystaniem podstawowych teorii, terminologii i źródeł z zakresu pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej Ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego POSTAWY Ma pogłębioną świadomość wiedzy i umiejętności w zakresie pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i doskonalenia zawodowego Angażuje się we współpracę z instytucjami lokalnymi i wspierającymi osoby z niepełnosprawnością oraz osoby wykluczone i marginalizowane społecznie. Potrafi pracować w zespołach pomagającym, wspierających i kształcących osoby z niepełnosprawnością oraz osoby wykluczone i marginalizowane społecznie. Ma świadomość konieczności i doniosłości zachowywania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej wobec osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie. Potrafi planować terapię, działania związane z edukacją włączającą i edukacyjną oraz działania pomocowe na rzecz osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie oraz określać priorytety umożliwiające realizację określonego przez siebie lub innych zadania Czuje się odpowiedzialny za skutki i efekty swojej pracy (wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie). Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z pomaganiem i wspieraniem osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie Umie uczestniczyć w organizowaniu kształcenia włączającego, integracyjnego, tworzenia zespołów terapeutycznych lub przegotowaniu projektów społecznych na rzecz osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczone i marginalizowane społecznie. Opanował umiejętność samokształcenia, potrafi wyszukać i nabyć potrzebne informacje oraz umiejętności. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Assessment methods and assessment criteria: |
Written exam |
Copyright by University of Warsaw.