University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MK - Directional Module - Special and social education

General data

Course ID: 2300-MK-PSES-A
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MK - Directional Module - Special and social education
Name in Polish: MK-Moduł kierunkowy-Pedagogika Specjalna i Edukacja Społeczna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Prerequisites (description):

The module's aim is to show the social contexts of social work and social education and inclusive education, as well as to prepare students for working in the research method in action.

Short description: (in Polish)

Moduł składa się z przedmiotów:

1. Społeczne problemy wychowania - Wykład

2. Społeczny kontekst niepełnosprawności - Wykład

3. Wprowadzenie do pracy socjalnej - Konwersatorium

4. Podstawy kształcenia integracyjnego - Seminarium

5.Badanie i działanie - Warsztat

Full description:

See - subjecs't desriptions

Bibliography:

See - subjecs't desriptions

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

Ma elementarną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej oraz ich miejscu w systemie nauk pedagogicznych oraz powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi

Ma podstawową wiedzę o typowych strukturach i instytucjach (edukacyjnych, kulturowych, politycznych) wspierających osoby niepełnosprawne, osoby wykluczone i marginalizowane społecznie

Ma podstawową wiedzę o relacjach społecznych pomiędzy osobą niepełnosprawną lub wykluczoną społecznie a jej środowiskiem i instytucjami społecznymi

Zna rodzaje więzi społecznych w zakresie w zakresie pedagogiki i nauk współpracujących

Ma elementarna wiedzę o psychospołecznych problemach osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie oraz uwarunkowaniach ich społecznego funkcjonowania

Ma wiedzę o metodach, narzędziach i technikach diagnozowania problemów rozwojowych funkcjonalnych osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych pozwalającą opisywać uwarunkowania procesu rehabilitacji, edukacji i pomocy oraz struktury odpowiednich instytucji.

Ma wiedzę o normach i regułach organizujących proces edukacji, terapii, rehabilitacji i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Zna podstawowe normy i reguły funkcjonowania odpowiednich instytucji edukacyjnych, pomocowych i wspierających.

Ma wiedzę o mechanizmach i uwarunkowaniach procesu rehabilitacji, edukacji, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie i ich ewolucyjnym i rozwojowym charakterze

Ma wiedzę o poglądach na mechanizmy i uwarunkowania procesu rehabilitacji, edukacji, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie

Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady ochrony praw autorskich

Zna podstawowe zasady i formy tworzenia instytucji edukacyjnych, terapeutycznych, pomocowych i wpierających

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi prawidłowo interpretować proces edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie, oraz określić jego znaczenie

Potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i społecznej oraz nauk pokrewnych w celu analizy złożonych problemów, wychowania, kształcenia i wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie

Potrafi diagnozować i analizować potrzeby oraz proces edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie.

Potrafi przewidywać praktyczne skutki procesu edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Umie wykorzystać podstawowe narzędzia do diagnozy i ewaluacji powyższych procesów

Potrafi posługiwać systemem klasyfikacji rodzaju stopnia niepełnosprawność oraz normami i regułami systemu edukacji i pomocy w celu projektowania właściwych działań pedagogicznych

Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i opanowane umiejętności w czasie praktyki zawodowej

Posiada umiejętność analizy proponowanego rozwiązania konkretnych problemów edukacyjnych, terapeutycznych i pomocowych, proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie oraz potrafi je wdrożyć

Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk w procesie edukacji, rehabilitacji, terapii, wpierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie.

Posiada umiejętności przygotowywania prac seminaryjnych, dyplomowych, projektów badawczych z wykorzystaniem podstawowych teorii, terminologii i źródeł z zakresu pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej

Posiada umiejętność przygotowania prezentacji ustnych, medialnych z wykorzystaniem podstawowych teorii, terminologii i źródeł z zakresu pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej

Ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

POSTAWY

Ma pogłębioną świadomość wiedzy i umiejętności w zakresie pomocy osobom z niepełnosprawnością oraz osobom wykluczonym i marginalizowanym społecznie. Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i doskonalenia zawodowego

Angażuje się we współpracę z instytucjami lokalnymi i wspierającymi osoby z niepełnosprawnością oraz osoby wykluczone i marginalizowane społecznie. Potrafi pracować w zespołach pomagającym, wspierających i kształcących osoby z niepełnosprawnością oraz osoby wykluczone i marginalizowane społecznie. Ma świadomość konieczności i doniosłości zachowywania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej wobec osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie.

Potrafi planować terapię, działania związane z edukacją włączającą i edukacyjną oraz działania pomocowe na rzecz osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie oraz określać priorytety umożliwiające realizację określonego przez siebie lub innych zadania

Czuje się odpowiedzialny za skutki i efekty swojej pracy (wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie). Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z pomaganiem i wspieraniem osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych i marginalizowanych społecznie

Umie uczestniczyć w organizowaniu kształcenia włączającego, integracyjnego, tworzenia zespołów terapeutycznych lub przegotowaniu projektów społecznych na rzecz osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczone i marginalizowane społecznie.

Opanował umiejętność samokształcenia, potrafi wyszukać i nabyć potrzebne informacje oraz umiejętności.

Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy

Assessment methods and assessment criteria:

Written exam

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)