PSES - Foundations of integrated education
General data
Course ID: | 2300-MK-PSES-PKI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | PSES - Foundations of integrated education |
Name in Polish: | PSES - Podstawy kształcenia integracyjnego |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student zdobywa wiedzę z zakresu kształcenia integracyjnego. |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć zostaną omówione zagadnienia dotyczące celu, istoty oraz form integracyjnego systemu edukacji. Program obejmuje też kwestie uwarunkowań i barier społecznej integracji oraz zadań pedagoga w pro-integracyjnym nauczaniu i wychowaniu dzieci i młodzieży. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot obejmuje teoretyczną i praktyczną problematykę dotyczącą najbardziej korzystnych warunków integracyjnego nauczania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Wśród referowanych na zajęciach tematów znajdują się min. kwestie sytuacji dziecka z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej, przygotowania dzieci pełnosprawnych do życia w integracji i efektywności edukacji dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych. Ponadto zostaną omówione sprawy związane z organizacją grup integracyjnych oraz zadaniami, rolą nauczycieli i specjalistów w tym procesie. |
Bibliography: |
(in Polish) Al-Khamisy D., Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrażania, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2002; Bąbka J., Edukacja integracyjna dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych, Wyd. Fundacji Humaniora, Poznań 2001; Chrzanowska I., Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, Impuls, Kraków 2010. Dryżałowska G., Żuraw H.(red.), Integracja społeczna osób niepełnoprawnych, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2004; Dryżałowska G., Integracja edukacyjna a integracja społeczna. Satysfakcja z życia osób niedosłyszących. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2015. Głodkowska J. (red.), Pedagogika specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wydawnictwo APS, Warszawa 2012; Maciarz A., Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Of. Wyd. „Impuls”, Kraków 1998; Olechowska A., Specjalne potrzeby edukacyjne. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2016; Szumski G., Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych, PWN, Warszawa 2006; Tomkiewicz-Bętkowska A., ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwej. Nowe doświadczenia, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2015; Zaorska M. (red.), Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wyd. „Akapit”, Toruń 2000. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć student: wiedza: - zna formalne i prawne regulacje dotyczące kształcenia osób niepełnosprawnych; - zna uwarunkowania efektywności kształcenia i wychowania różnych grup osób niepełnosprawnych w poszczególnych typach instytucji edukacyjnych; umiejętności: - umie wskazać zasadność integracyjnego kształcenia osób niepełnosprawnych. postawy: - dostrzega uwarunkowania procesu integracji społecznej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność i aktywny udział w zajęciach, znajomość lektur, kolokwium. |
Copyright by University of Warsaw.