University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

STEAM

General data

Course ID: 2300-MM/PW-STEAM
Erasmus code / ISCED: 05.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0114) Teacher training with subject specialization The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: STEAM
Name in Polish: MM - STEAM
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest poznanie zasad edukacji metodą STEAM łączącą w sobie pięć bloków merytorycznych (S-Science, T-Technology, E-Enginiering, A-Art, M- Math). Poznanie zasad pracy projektowej, zapewniającej holistyczny rozwój uczniów, koncentrującej się na realizacji projektów zaangażowanych społecznie, pozwalających na realizację dwóch kluczowych grup kompetencji przyszłości: kompetencji społecznych oraz kompetencji cyfrowych.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest poznanie zasad edukacji metodą STEAM łączącą w sobie pięć bloków merytorycznych (S-Science, T-Technology, E-Enginiering, A-Art, M- Math). Poznanie zasad pracy projektowej, zapewniającej holistyczny rozwój uczniów, koncentrującej się na realizacji projektów zaangażowanych społecznie, pozwalających na realizację dwóch kluczowych grup kompetencji przyszłości: kompetencji społecznych oraz kompetencji cyfrowych.

Cele i zadania realizacji przedmiotu:

- Poznanie zasad pracy projektowej STEAM

- Poznanie modelu pracy skoncentrowanego na holistycznym rozwoju uczniów oraz rozwoju kompetencji przyszłości

- Poznanie zasad wykorzystania technologii cyfrowych wspólnie z tradycyjnymi pomocami dydaktycznymi

- Poznanie polskich oraz międzynarodowych przykładów edukacji metodą STEAM

- Realizacja zajęć warsztatowych pozwalających studentom na zdobycie praktycznych umiejętności pracy metodą STEAM z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi warsztatowych takich jak: iPady, roboty, maty edukacyjne, aplikacje mobilne, klocki edukacyjne, gry i zabawy elektroniczne, e-booki, e-podręczniki,

- Konstruowanie scenariuszy zajęć dydaktycznych w modelu STEAM

-Poznanie zasad obserwacji oraz ewaluacji zajęć w modelu STEA

Bibliography: (in Polish)

M.Plebańska, K.Trojańska, STEAM-owe Lekcje, e-Litera, Warszawa2019

M.Plebańska, Digital Education. Jak kształcić kompetencje przyszłości?, e-Litera, Warszawa2019

M.Plebańska, M.Sieńczewska, A.Szyller, Q edukacji cyfrowej, Difin, Warszawa 2020

D. Klus- Stańska (red) Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. PWN 2019

S. Juszczyk, I. Polewczyk (red.): Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji. Wyd. A. Marszałek , Toruń 2007

Learning outcomes: (in Polish)

• w zakresie wiedzy student zna i rozumie:

- współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie

- teorie psychologiczne i pedagogiczne, które wyjaśniają mechanizmy uczenia się dzieci i uczniów podczas realizacji zajęć w modelu STEAM

-korzyści jak również trudności związane z procesem realizacji zajęć w modelu STEAM

-kryteria oceny zajęć dydaktycznych realizowanych w modelu STEAM, których odbiorcą jest dziecko w wieku przedszkolnym i klasach I-III

• w zakresie umiejętności student potrafi

- ocenić programy dydaktyczne realizowane metodą STEAM według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych,

-zaprojektować zajęcia dydaktyczne w modelu STEAM

-korzystać z różnych źródeł informacji naukowej i zasobów edukacyjnych w zakresie projektowania, realizacji oraz ewaluacji zajęć STEAM

-posługiwać się biegle narzędziami cyfrowymi oraz zasobami cyfrowymi niezbędnymi do realizacji zajęć metodą STEAM

-zapewnić warunki bezpieczeństwa dzieci i uczniów podczas realizacji zajęć metodą STEAM

- popularyzować podstawy wiedzy naukowej i technicznej w swoim środowisku edukacyjnym

• w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

-profesjonalnego wspierania zainteresowań dzieci i uczniów nauką , techniką i sztuką

-pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról

-współpracy z nauczycielami, specjalistami i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej

-projektowania działań zmierzających do podwyższania jakości oferty edukacyjnej na terenie przedszkola lub szkoły

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

-obecność i aktywność na zajęciach,

-ocena programu medialnego według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych,

-zaprojektowanie scenariusza zajęć w modelu STEAM

-symulacja przeprowadzenia zajęć w modelu STEAM

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)