STEAM
General data
Course ID: | 2300-MM/PW-STEAM |
Erasmus code / ISCED: |
05.2
|
Course title: | STEAM |
Name in Polish: | MM - STEAM |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest poznanie zasad edukacji metodą STEAM łączącą w sobie pięć bloków merytorycznych (S-Science, T-Technology, E-Enginiering, A-Art, M- Math). Poznanie zasad pracy projektowej, zapewniającej holistyczny rozwój uczniów, koncentrującej się na realizacji projektów zaangażowanych społecznie, pozwalających na realizację dwóch kluczowych grup kompetencji przyszłości: kompetencji społecznych oraz kompetencji cyfrowych. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest poznanie zasad edukacji metodą STEAM łączącą w sobie pięć bloków merytorycznych (S-Science, T-Technology, E-Enginiering, A-Art, M- Math). Poznanie zasad pracy projektowej, zapewniającej holistyczny rozwój uczniów, koncentrującej się na realizacji projektów zaangażowanych społecznie, pozwalających na realizację dwóch kluczowych grup kompetencji przyszłości: kompetencji społecznych oraz kompetencji cyfrowych. Cele i zadania realizacji przedmiotu: - Poznanie zasad pracy projektowej STEAM - Poznanie modelu pracy skoncentrowanego na holistycznym rozwoju uczniów oraz rozwoju kompetencji przyszłości - Poznanie zasad wykorzystania technologii cyfrowych wspólnie z tradycyjnymi pomocami dydaktycznymi - Poznanie polskich oraz międzynarodowych przykładów edukacji metodą STEAM - Realizacja zajęć warsztatowych pozwalających studentom na zdobycie praktycznych umiejętności pracy metodą STEAM z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi warsztatowych takich jak: iPady, roboty, maty edukacyjne, aplikacje mobilne, klocki edukacyjne, gry i zabawy elektroniczne, e-booki, e-podręczniki, - Konstruowanie scenariuszy zajęć dydaktycznych w modelu STEAM -Poznanie zasad obserwacji oraz ewaluacji zajęć w modelu STEA |
Bibliography: |
(in Polish) M.Plebańska, K.Trojańska, STEAM-owe Lekcje, e-Litera, Warszawa2019 M.Plebańska, Digital Education. Jak kształcić kompetencje przyszłości?, e-Litera, Warszawa2019 M.Plebańska, M.Sieńczewska, A.Szyller, Q edukacji cyfrowej, Difin, Warszawa 2020 D. Klus- Stańska (red) Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. PWN 2019 S. Juszczyk, I. Polewczyk (red.): Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji. Wyd. A. Marszałek , Toruń 2007 |
Learning outcomes: |
(in Polish) • w zakresie wiedzy student zna i rozumie: - współczesne koncepcje i modele edukacji technicznej w Polsce i na świecie - teorie psychologiczne i pedagogiczne, które wyjaśniają mechanizmy uczenia się dzieci i uczniów podczas realizacji zajęć w modelu STEAM -korzyści jak również trudności związane z procesem realizacji zajęć w modelu STEAM -kryteria oceny zajęć dydaktycznych realizowanych w modelu STEAM, których odbiorcą jest dziecko w wieku przedszkolnym i klasach I-III • w zakresie umiejętności student potrafi - ocenić programy dydaktyczne realizowane metodą STEAM według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych, -zaprojektować zajęcia dydaktyczne w modelu STEAM -korzystać z różnych źródeł informacji naukowej i zasobów edukacyjnych w zakresie projektowania, realizacji oraz ewaluacji zajęć STEAM -posługiwać się biegle narzędziami cyfrowymi oraz zasobami cyfrowymi niezbędnymi do realizacji zajęć metodą STEAM -zapewnić warunki bezpieczeństwa dzieci i uczniów podczas realizacji zajęć metodą STEAM - popularyzować podstawy wiedzy naukowej i technicznej w swoim środowisku edukacyjnym • w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: -profesjonalnego wspierania zainteresowań dzieci i uczniów nauką , techniką i sztuką -pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról -współpracy z nauczycielami, specjalistami i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej -projektowania działań zmierzających do podwyższania jakości oferty edukacyjnej na terenie przedszkola lub szkoły |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) -obecność i aktywność na zajęciach, -ocena programu medialnego według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych, -zaprojektowanie scenariusza zajęć w modelu STEAM -symulacja przeprowadzenia zajęć w modelu STEAM |
Copyright by University of Warsaw.