MPR-Pedagogical assistant internship in preschool
General data
Course ID: | 2300-MPR-PPW-PR-A |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MPR-Pedagogical assistant internship in preschool |
Name in Polish: | MPR - Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Założeniem praktyki jest umożliwienie studentom obserwacji, samodzielnej analizy sytuacji edukacyjnych celem tworzenia i wzbogacania warsztatu pracy przyszłego nauczyciela. |
Short description: |
(in Polish) Praktyka odbywa się w placówce przedszkolnej i jej integralną część stanowi kurs: Projektowanie pracy w przedszkolu. |
Full description: |
(in Polish) Student podczas praktyki obserwuje pracę placówki przedszkolnej. Poznaje ramowy rozkład dnia i dokumentację przedszkola, uczestniczy w zajęciach edukacyjnych rozpoznając zastosowane metody, formy i środki dydaktyczne. Uczy się wyznaczać cele poszczególnych aktywności i dostrzegać indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci. Próbuje samodzielnie diagnozować problemy wychowawcze i edukacyjne dzieci oraz planować działania naprawcze. Podejmuje refleksję pedagogiczną i dokumentuje ją. |
Bibliography: |
(in Polish) M. Sieńczewska (red.), (2014), Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Warszawska Firma Wydawnicza s.c. U. Szuścik (red.), (2013), Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) - student uczestniczy we wszystkich aktywnościach grupy przedszkolnej, do której został przydzielony; - obserwuje sytuacje edukacyjne i dokumentuje przebieg wybranych, - dokonuje refleksji i uczy się ją dokumentować, - dostrzega indywidualne problemy dzieci i próbuje planować działania naprawcze, - omawia z nauczycielem własne wnioski, czerpie z rozmów informacje o grupie, porównuje własne spostrzeżenia, - uczy się współpracy z pracownikami placówki oraz rodzicami dzieci poprzez codzienny kontakt z nimi i obserwację pracy nauczyciela. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - obserwacja i refleksja pedagogiczna udokumentowana za pomocą arkuszy obserwacji i analizy; - opinia i zaświadczenie z placówki przedszkolnej o odbytej praktyce; |
Copyright by University of Warsaw.