University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MPR-Pedagogical assistant internship in preschool

General data

Course ID: 2300-MPR-PPW-PR-A
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MPR-Pedagogical assistant internship in preschool
Name in Polish: MPR - Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Założeniem praktyki jest umożliwienie studentom obserwacji, samodzielnej analizy sytuacji edukacyjnych celem tworzenia i wzbogacania

warsztatu pracy przyszłego nauczyciela.

Short description: (in Polish)

Praktyka odbywa się w placówce przedszkolnej i jej integralną część stanowi kurs: Projektowanie pracy w przedszkolu.

Full description: (in Polish)

Student podczas praktyki obserwuje pracę placówki przedszkolnej. Poznaje ramowy rozkład dnia i dokumentację przedszkola, uczestniczy

w zajęciach edukacyjnych rozpoznając zastosowane metody, formy i środki dydaktyczne. Uczy się wyznaczać cele poszczególnych

aktywności i dostrzegać indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci. Próbuje samodzielnie diagnozować problemy wychowawcze i

edukacyjne dzieci oraz planować działania naprawcze. Podejmuje refleksję pedagogiczną i dokumentuje ją.

Bibliography: (in Polish)

M. Sieńczewska (red.), (2014), Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Warszawska Firma

Wydawnicza s.c.

U. Szuścik (red.), (2013), Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu

Śląskiego.

Learning outcomes: (in Polish)

- student uczestniczy we wszystkich aktywnościach grupy przedszkolnej, do której został przydzielony;

- obserwuje sytuacje edukacyjne i dokumentuje przebieg wybranych,

- dokonuje refleksji i uczy się ją dokumentować,

- dostrzega indywidualne problemy dzieci i próbuje planować działania naprawcze,

- omawia z nauczycielem własne wnioski, czerpie z rozmów informacje o grupie, porównuje własne spostrzeżenia,

- uczy się współpracy z pracownikami placówki oraz rodzicami dzieci poprzez codzienny kontakt z nimi i obserwację pracy nauczyciela.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- obserwacja i refleksja pedagogiczna udokumentowana za pomocą arkuszy obserwacji i analizy;

- opinia i zaświadczenie z placówki przedszkolnej o odbytej praktyce;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)