University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

NSiP-Mathematics education

General data

Course ID: 2300-MS1-NPiS-EM2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: NSiP-Mathematics education
Name in Polish: NSiP - Edukacja matematyczna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rozwojem i kształtowaniem pojęć oraz umiejętności matematycznych u dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Full description:

The classes aim at teaching students the basic issues connected with the developing and building of mathematical notions and skills in early school children, among other themes including:

" the goals and tasks of school at the 1st stage of education, particular attention being paid to developing mathematical skills;

" constructivist approach to the development of mathematical skills;

" the methods of creating and utilizing realistic situations which stimulate child's mathematical creativity;

" the methods of solving text problems;

" the role of games in the development of mathematical skills in children and in implementing general tasks of the school;

" the process of building the notion of number and developing proficiency in arithmetic;

" the process of designing and arranging educational situations at school.

Bibliography:

E. Gruszczyk-Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

E. Gruszczyk-Kolczyńska, K. Dobosz, E. Zielińska, Jak nauczyć dzieci konstruowania gier?

W. W. Sawyer, Myślenie obrazowe w matematyce elementarnej.

Z. Semadeni (red)., Nauczanie początkowe matematyki (tomy 1-4).

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu zajęć student powinien wykazać się:

• wiedzą dotyczącą celów edukacji matematycznej w klasach 1-3 oraz sposobów ich realizacji;

• wiedzą na temat światowych tendencji w obszarze edukacji matematycznej;

• umiejętnością refleksyjnego spojrzenia na codzienność polskiego nauczania początkowego w obszarze edukacji matematycznej;

• umiejętnością planowania sytuacji dydaktycznych o różnym poziomie zaawansowania matematycznego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

• aktywność na zajęciach;

• zaliczenie kolokwium.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)