Specialization module - Educational policy
General data
Course ID: | 2300-MS1-PO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Specialization module - Educational policy |
Name in Polish: | PO - MODUŁ SPECJALNOSCIOWY - POLITYKA OŚWIATOWA |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Zestaw przedmiotów w ramach Modułu specjalnościowego – Polityka oświatowa zapewni rozwój kompetencji menadżerskich studentów poprzez poznanie i utrwalenie podstawowej wiedzy umożliwiającej zrozumienie ogólnych założeń i mechanizmów polityki oświatowej realizowanej w wybranych państwach Europy i świata, a także przez najważniejsze międzynarodowe instytucje specjalizujące się w tej dziedzinie. Kompetencje menadżerskie zostaną uzupełnione o nabycie i rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, które posłużą do opanowania umiejętności konstruowania projektów edukacyjnych. Ważnym uzupełnieniem kompetencji jest przygotowanie do wystąpień publicznych, które w praktyce zostanie zrealizowane podczas prezentacji zaprojektowanych projektów edukacyjnych. |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Zestaw przedmiotów w ramach Modułu specjalnościowego – Polityka oświatowa zapewni rozwój kompetencji menadżerskich studentów poprzez poznanie i utrwalenie podstawowej wiedzy umożliwiającej zrozumienie ogólnych założeń i mechanizmów polityki oświatowej realizowanej w wybranych państwach Europy i świata, a także przez najważniejsze międzynarodowe instytucje specjalizujące się w tej dziedzinie. Kompetencje menadżerskie zostaną uzupełnione o nabycie i rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, które posłużą do opanowania umiejętności konstruowania projektów edukacyjnych. Ważnym uzupełnieniem kompetencji jest przygotowanie do wystąpień publicznych, które w praktyce zostanie zrealizowane podczas prezentacji zaprojektowanych projektów edukacyjnych. |
Full description: |
(in Polish) 1. Umiejętność rozumienia i wykorzystania wiedzy oraz mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłową realizację polityki oświatowej w kontekście jej uwarunkowań i zasad. 2. Analiza współczesnych kierunków polskiej polityki oświatowej na przykładzie wybranych państw świata. 3. Globalny wymiar polityki oświatowej realizowany przez międzynarodowe instytucje oświatowe i ich wpływ na politykę oświatową wybranych państw Europy, Ameryki i Azji. 4. Wybrane współczesne teorie twórczości i twórczego rozwiązywania problemów. 5. Umiejętność twórczego rozwiązywania problemów w przygotowaniu projektu edukacyjnego. 6. Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych. 7. Przygotowanie mapy wiedzy i umiejętności związanych z projektowanymi kwalifikacjami. 8. Zasady wystąpień publicznych jako narzędzie menadżera oświaty w prezentacji projektu edukacyjnego. |
Bibliography: |
(in Polish) Realizowana w ramach przedmiotów. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Efekty kształcenia w zakresie wiedzy: a) opisuje źródła i mechanizmy polityki oświatowej w polityce państwa; b) wyjaśnia problematykę diagnozowania potrzeb i celów oświatowych; c) zna znaczenie socjologicznych i psychologicznych aspektów zarządzania i przywództwa oraz zna zasady zarządzania zasobami ludzkimi; d) wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu teorii rozwiązywania problemów oraz twórczego myślenia. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności: a) stosuje warsztat polityka oświatowego analizując mechanizmy zarządzania systemami i projektami oświatowymi; b) posiada umiejętność tworzenia oryginalnych projektów edukacyjnych, prognozuje ich przebieg i skutki oraz potrafi zarządzić zmianą. c) potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy i interpretacji zjawisk z obszaru zarządzania oświatą; d) poprawnie diagnozuje przyczyny powstania problemu, precyzyjnie go identyfikuje i rozwiązuje; Efekty kształcenia w zakresie postaw (kompetencji społecznych): a) dokonuje krytycznej analizy uwarunkowań historycznych, ekonomicznych, demograficznych i społecznych dla potrzeb opracowania projektu edukacyjnego; b) ocenia kierunki reform oświatowych w skali globalnej w kontekście realizacji zadań własnych menadżera oświaty; c) wykazuje chęć samorozwoju w obszarze myślenia dywergencyjnego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny na ocenę. Z dwóch tematów należy wybrać jeden. Forma egzaminu mini-esej. Wszystkie tematy mają charakter problemowy łączący w sobie zagadnienia polityki oświatowej, kompetencje menadżerskie i umiejętność twórczego rozwiązania problemu. Sprawdzają efekty kształcenia dotyczące zakresu wiedzy, umiejętności wykorzystania przyswojonej wiedzy i stopień opanowania kompetencji społecznych. |
Copyright by University of Warsaw.