University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Specialization module - Educational policy

General data

Course ID: 2300-MS1-PO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Specialization module - Educational policy
Name in Polish: PO - MODUŁ SPECJALNOSCIOWY - POLITYKA OŚWIATOWA
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Zestaw przedmiotów w ramach Modułu specjalnościowego – Polityka oświatowa zapewni rozwój kompetencji menadżerskich studentów poprzez poznanie i utrwalenie podstawowej wiedzy umożliwiającej zrozumienie ogólnych założeń i mechanizmów polityki oświatowej realizowanej w wybranych państwach Europy i świata, a także przez najważniejsze międzynarodowe instytucje specjalizujące się w tej dziedzinie. Kompetencje menadżerskie zostaną uzupełnione o nabycie i rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, które posłużą do opanowania umiejętności konstruowania projektów edukacyjnych. Ważnym uzupełnieniem kompetencji jest przygotowanie do wystąpień publicznych, które w praktyce zostanie zrealizowane podczas prezentacji zaprojektowanych projektów edukacyjnych.

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Zestaw przedmiotów w ramach Modułu specjalnościowego – Polityka oświatowa zapewni rozwój kompetencji menadżerskich studentów poprzez poznanie i utrwalenie podstawowej wiedzy umożliwiającej zrozumienie ogólnych założeń i mechanizmów polityki oświatowej realizowanej w wybranych państwach Europy i świata, a także przez najważniejsze międzynarodowe instytucje specjalizujące się w tej dziedzinie. Kompetencje menadżerskie zostaną uzupełnione o nabycie i rozwój umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, które posłużą do opanowania umiejętności konstruowania projektów edukacyjnych. Ważnym uzupełnieniem kompetencji jest przygotowanie do wystąpień publicznych, które w praktyce zostanie zrealizowane podczas prezentacji zaprojektowanych projektów edukacyjnych.

Full description: (in Polish)

1. Umiejętność rozumienia i wykorzystania wiedzy oraz mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłową realizację polityki oświatowej w kontekście jej uwarunkowań i zasad.

2. Analiza współczesnych kierunków polskiej polityki oświatowej na przykładzie wybranych państw świata.

3. Globalny wymiar polityki oświatowej realizowany przez międzynarodowe instytucje oświatowe i ich wpływ na politykę oświatową wybranych państw Europy, Ameryki i Azji.

4. Wybrane współczesne teorie twórczości i twórczego rozwiązywania problemów.

5. Umiejętność twórczego rozwiązywania problemów w przygotowaniu projektu edukacyjnego.

6. Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych.

7. Przygotowanie mapy wiedzy i umiejętności związanych z projektowanymi kwalifikacjami.

8. Zasady wystąpień publicznych jako narzędzie menadżera oświaty w prezentacji projektu edukacyjnego.

Bibliography: (in Polish)

Realizowana w ramach przedmiotów.

Learning outcomes: (in Polish)

Efekty kształcenia w zakresie wiedzy:

a) opisuje źródła i mechanizmy polityki oświatowej w polityce państwa;

b) wyjaśnia problematykę diagnozowania potrzeb i celów oświatowych;

c) zna znaczenie socjologicznych i psychologicznych aspektów zarządzania i przywództwa oraz zna zasady zarządzania zasobami ludzkimi;

d) wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu teorii rozwiązywania problemów oraz twórczego myślenia.

Efekty kształcenia w zakresie umiejętności:

a) stosuje warsztat polityka oświatowego analizując mechanizmy zarządzania systemami i projektami oświatowymi;

b) posiada umiejętność tworzenia oryginalnych projektów edukacyjnych, prognozuje ich przebieg i skutki oraz potrafi zarządzić zmianą.

c) potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy i interpretacji zjawisk z obszaru zarządzania oświatą;

d) poprawnie diagnozuje przyczyny powstania problemu, precyzyjnie go identyfikuje i rozwiązuje;

Efekty kształcenia w zakresie postaw (kompetencji społecznych):

a) dokonuje krytycznej analizy uwarunkowań historycznych, ekonomicznych, demograficznych i społecznych dla potrzeb opracowania projektu edukacyjnego;

b) ocenia kierunki reform oświatowych w skali globalnej w kontekście realizacji zadań własnych menadżera oświaty;

c) wykazuje chęć samorozwoju w obszarze myślenia dywergencyjnego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny na ocenę. Z dwóch tematów należy wybrać jeden. Forma egzaminu mini-esej. Wszystkie tematy mają charakter problemowy łączący w sobie zagadnienia polityki oświatowej, kompetencje menadżerskie i umiejętność twórczego rozwiązania problemu. Sprawdzają efekty kształcenia dotyczące zakresu wiedzy, umiejętności wykorzystania przyswojonej wiedzy i stopień opanowania kompetencji społecznych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)