University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

PPPS – Behaviour and didactic problems in the school environment

General data

Course ID: 2300-MS1-PPPS-PWD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: PPPS – Behaviour and didactic problems in the school environment
Name in Polish: PPPS - Problemy wychowawcze i dydaktyczne w środowisku szkolnym
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w problematykę trudności wychowawczych i dydaktycznych w srodowisku szkolnym.

Full description: (in Polish)

Omówione zostaną następujące zagadnienia:

-Omówienie składowych środowiska szkolnego

-Analiza zjawiska problemów dydaktycznych i wychowawczych

-Charakterystyka przyczyn występowania problemów

-Symptomy występowania problemów

-Klasyfikacje trudności wychowawczych

-Schemat występowania niepowodzeń szkolnych

-Rola pedagoga szkolnego w diagnozowaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych

Bibliography: (in Polish)

Brzezińska A.I.: Psychologiczne portrety człowieka, GWP 2005.

Fontana D.: Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka Wydawnictwo 1998.

Kupisiewicz Cz.: Dydaktyka ogólna, Graf Punkt 2000.

Żebrowska M.: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, PWN 1986.

Learning outcomes: (in Polish)

wiedza:

1.posiada pogłębioną wiedzę o szkole

2.ma podstawową wiedzę o przyczynach niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych

umiejętności:

1.posiada rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji społecznej

2.potrafi wykorzystać specjalistyczne nazewnictwo

3.potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym technologii informatycznych

kompetencje społeczne:

1.rozumie potrzebę i zna możliwości kształcenia ustawicznego oraz podnoszenia kompetencji zawodowych i konstruuje ścieżkę rozwoju osobistego i zawodowego

2.docenia znaczenie nauk społecznych i humanistycznych dla poprawnego działania placówek

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

-przygotowanie i zaprezentowanie wskazanego zagadnienia

-kolokwium

-aktywny udział w zajęciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)