PPPS – Behaviour and didactic problems in the school environment
General data
Course ID: | 2300-MS1-PPPS-PWD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | PPPS – Behaviour and didactic problems in the school environment |
Name in Polish: | PPPS - Problemy wychowawcze i dydaktyczne w środowisku szkolnym |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w problematykę trudności wychowawczych i dydaktycznych w srodowisku szkolnym. |
Full description: |
(in Polish) Omówione zostaną następujące zagadnienia: -Omówienie składowych środowiska szkolnego -Analiza zjawiska problemów dydaktycznych i wychowawczych -Charakterystyka przyczyn występowania problemów -Symptomy występowania problemów -Klasyfikacje trudności wychowawczych -Schemat występowania niepowodzeń szkolnych -Rola pedagoga szkolnego w diagnozowaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych |
Bibliography: |
(in Polish) Brzezińska A.I.: Psychologiczne portrety człowieka, GWP 2005. Fontana D.: Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka Wydawnictwo 1998. Kupisiewicz Cz.: Dydaktyka ogólna, Graf Punkt 2000. Żebrowska M.: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, PWN 1986. |
Learning outcomes: |
(in Polish) wiedza: 1.posiada pogłębioną wiedzę o szkole 2.ma podstawową wiedzę o przyczynach niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych umiejętności: 1.posiada rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji społecznej 2.potrafi wykorzystać specjalistyczne nazewnictwo 3.potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym technologii informatycznych kompetencje społeczne: 1.rozumie potrzebę i zna możliwości kształcenia ustawicznego oraz podnoszenia kompetencji zawodowych i konstruuje ścieżkę rozwoju osobistego i zawodowego 2.docenia znaczenie nauk społecznych i humanistycznych dla poprawnego działania placówek |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) -przygotowanie i zaprezentowanie wskazanego zagadnienia -kolokwium -aktywny udział w zajęciach |
Copyright by University of Warsaw.