MS1 - Moduł specjalnościowy - Wsparcie rodziny i środowiska osoby niepełnosprawnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-PR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1 - Moduł specjalnościowy - Wsparcie rodziny i środowiska osoby niepełnosprawnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wieloaspektowe ujecie specyfiki bliższego i dalszego otoczenia społecznego osoby potrzebującej wsparcia. |
Pełny opis: |
Rodzina z osobą niepełnosprawną Komunikacja z osobą niepełnosprawną Podstawowe pojęcia pracy socjalnej i polityki społecznej Uwarunkowania rozwoju i edukacji osób niepełnosprawnych Praca ze środowiskiem społecznym |
Literatura: |
wg ustaleń prowadzących poszczególne przedmioty |
Efekty uczenia się: |
STUDENT Wiedza: Ma podstawową wiedzę o typowych strukturach i instytucjach wspierających osoby niepełnosprawne Ma podstawową wiedzę o relacjach społecznych pomiędzy osobą niepełnosprawną a jej środowiskiem i instytucjami społecznymi Ma elementarną wiedzę o psychospołecznych problemach osób z niepełnosprawnością oraz uwarunkowaniach ich społecznego funkcjonowania Ma wiedzę o mechanizmach i uwarunkowaniach procesu edukacji, rehabilitacji, wspierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością Ma wiedzę o poglądach na mechanizmy i uwarunkowania procesu edukacji, rehabilitacji, wspierania i pomocy osobom z niepełnosprawnością Umiejętności: Potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz nauk pokrewnych w celu analizy złożonych problemów wsparcia i wspomagania rodziny osoby z niepełnosprawnością Potrafi diagnozować i analizować potrzeby rodziny osoby niepełnosprawnej Potrafi przewidywać praktyczne skutki procesu wpierania i pomocy rodzin osób z niepełnosprawnością. Umie wykorzystać podstawowe narzędzia do diagnozy i ewaluacji powyższych procesów Posiada umiejętność analizy proponowanego rozwiązania konkretnych problemów rodziny osoby z niepełnosprawnością, proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie Posiada umiejętność przygotowania prezentacji ustnych, medialnych z wykorzystaniem podstawowych teorii, terminologii i źródeł z zakresu pedagogiki specjalnej Kompetencje społeczne: Ma pogłębioną świadomość wiedzy i umiejętności w zakresie pomocy rodzinom osób z niepełnosprawnością. Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i doskonalenia zawodowego. Angażuje się we współpracę z instytucjami lokalnymi i wspierającymi rodziny z osobami z niepełnosprawnością. Potrafi pracować w zespołach pomagających, wspierających rodziny. Ma świadomość konieczności i doniosłości zachowywania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej Potrafi planować działania wspierające na rzecz rodzin osób z niepełnosprawnością oraz określać priorytety umożliwiające realizację określonego przez siebie lub innych zadania Czuje się odpowiedzialny za skutki i efekty swojej pracy. Potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z pomaganiem i wspieraniem osób z niepełnosprawnością Umie uczestniczyć w organizowaniu kształcenia włączającego i integracyjnego. Pomocy rodzinom z osobami niepełnosprawnymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny, po wcześniejszym uzyskaniu zaliczeń (obecności, kolokwia) ze wszystkich przedmiotów wchodzących w skład modułu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.