MS1-Specialisation module 1- Basics of pedagogical therapy
General data
Course ID: | 2300-MS1-PWT |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS1-Specialisation module 1- Basics of pedagogical therapy |
Name in Polish: | MS1-Moduł specjalnościowy 1 - Podstawy terapii pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Założeniem modułu jest przygotowanie słuchaczy do orientowania się w zagadnieniach związanych z postępowaniem terapeutycznym wobec dzieci oraz przyswojenie podstawowych umiejętności terapeutycznych w stosunku do dziecka z trudnościami edukacyjnymi i problemami rozwojowymi . Przedmiot wyposaża słuchaczy w kompetencje terapeutyczne. |
Short description: |
(in Polish) Studenci uzyskują informacje i kształtują umiejętności w zakresie diagnozy i profilaktyki pedagogicznej. Poznają także zasadnicze uwarunkowania, mechanizmy i aspekty terapii pedagogicznej. Uzyskują wiedzę dotyczącą podstaw psychoneurologicznych terapii. Moduł zakłada opanowanie przez słuchaczy umiejętności organizowania środowiska lokalnego na rzecz wspierania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i rozwojowym, w tym także umiejętności nawiązywania współpracy z rodzicami.Studenci mają też okazję kształtować własne umiejętności terapeutyczne. |
Full description: |
(in Polish) Moduł stanowi podstawę dla świadomego postępowania terapeutycznego wobec dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i powstałymi na tym tle trudnościami edukacyjnymi. Treści zgromadzone w przedmiotach modułu pozwalają budować kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne studentów. Uzyskują oni informacje i kształtują umiejętności w zakresie diagnozy i profilaktyki pedagogicznej. Poznają także zasadnicze uwarunkowania, mechanizmy i aspekty terapii pedagogicznej. Uzyskują wiedzę dotyczącą podstaw psychoneurologicznych terapii. Moduł zakłada opanowanie przez słuchaczy umiejętności organizowania środowiska lokalnego na rzecz wspierania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i rozwojowym, w tym także umiejętności nawiązywania współpracy z rodzicami.Studenci mają też okazję kształtować własne umiejętności terapeutyczne. |
Bibliography: |
(in Polish) B. Kaja - Zarys terapii dziecka G. King - Umiejętności terapeutyczne nauczyciela M. Bogdanowicz -Integracja percepcyjno - motoryczna B. Skałbania -Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce J. Thompson -Specjalne potrzeby edukacyjne |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Student: - posiada wiedzę nt. celów, zadań, rodzajów, aspektów etapów oraz zasad terapii pedagogicznej - wyjaśnia terqapię pedagogiczną w płaszczyźnie pedagogicznej, psychologicznej, socjolologicznej i psychoneurologicznej - interpretuje działania terapeutyczne z perspektywy znanych mu dyskursów pedagogicznych - identyfikuje i klasyfikuje metody terapeutyczne i zna ich założenia - zna założenia organizacyjne terapii pedagogicznej - dostrzega zasadność i możliwość wprowadzania działań terpeutycznych w przebieg kształcenia zintegrowanego UMIEJĘTNOŚCI Student: - potrafi dobierać rozwiązania terapeutyczne adekwatnie do zidentyfikowanych problemów edukacyjnych i rozwojowych dzieci - potrafi opracować indywidualny profil programu wspierania terapeutycznego dziecka z uwzględnieniem specyfiki jego potrzeb rozwojowych i edukacyjnych - potrafi włączać środowiska społeczne dziecko w poszerzenie wpływu terapeutycznego - świadomie dobiera strategie terapeutyczne i włącza je w przebieg codziennych wpływów edukacyjnych KOMPETENCJE Student: - jest świadomy roli nauczyciela w procesie terapii pedagogicznej - świadomie przestrzega zasad terapii pedagogicznej -jest etyczny, empatyczny i refleksyjny w relacjach z dzieckiem szczególnie w płaszczyźnie szczególnie w płaszczyznach wpływów terapeutycznych - jest świadomy potrzeby ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności z zakresu terpii pedagogicznej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposoby oceny poszczególnych przedmiotów ustalają prowadzący zajęcia. Każdy przedmiot może mieć inną postać zaliczenia. Ocena z modułu jest średnią arytemtyczną ocen uzyskanych z przedmiotów wchodzących w jego skład. Kryteria oceny: <3,40 - 3 3,41-3,80 - 3,5 3,81-4,20 - 4 4,21-4,60 - 4,5 4,61-4,90 - 5 > 4,91 - 5,5 |
Copyright by University of Warsaw.