University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS1-Specialisation module 1- Basics of pedagogical therapy

General data

Course ID: 2300-MS1-PWT
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS1-Specialisation module 1- Basics of pedagogical therapy
Name in Polish: MS1-Moduł specjalnościowy 1 - Podstawy terapii pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Założeniem modułu jest przygotowanie słuchaczy do orientowania się w zagadnieniach związanych z postępowaniem terapeutycznym wobec dzieci oraz przyswojenie podstawowych umiejętności terapeutycznych w stosunku do dziecka z trudnościami edukacyjnymi i problemami rozwojowymi . Przedmiot wyposaża słuchaczy w kompetencje terapeutyczne.

Short description: (in Polish)

Studenci uzyskują informacje i kształtują umiejętności w zakresie diagnozy i profilaktyki pedagogicznej. Poznają także zasadnicze uwarunkowania, mechanizmy i aspekty terapii pedagogicznej. Uzyskują wiedzę dotyczącą podstaw psychoneurologicznych terapii. Moduł zakłada opanowanie przez słuchaczy umiejętności organizowania środowiska lokalnego na rzecz wspierania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i rozwojowym, w tym także umiejętności nawiązywania współpracy z rodzicami.Studenci mają też okazję kształtować własne umiejętności terapeutyczne.

Full description: (in Polish)

Moduł stanowi podstawę dla świadomego postępowania terapeutycznego wobec dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i powstałymi na tym tle trudnościami edukacyjnymi. Treści zgromadzone w przedmiotach modułu pozwalają budować kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne studentów. Uzyskują oni informacje i kształtują umiejętności w zakresie diagnozy i profilaktyki pedagogicznej. Poznają także zasadnicze uwarunkowania, mechanizmy i aspekty terapii pedagogicznej. Uzyskują wiedzę dotyczącą podstaw psychoneurologicznych terapii. Moduł zakłada opanowanie przez słuchaczy umiejętności organizowania środowiska lokalnego na rzecz wspierania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i rozwojowym, w tym także umiejętności nawiązywania współpracy z rodzicami.Studenci mają też okazję kształtować własne umiejętności terapeutyczne.

Bibliography: (in Polish)

B. Kaja - Zarys terapii dziecka

G. King - Umiejętności terapeutyczne nauczyciela

M. Bogdanowicz -Integracja percepcyjno - motoryczna

B. Skałbania -Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce

J. Thompson -Specjalne potrzeby edukacyjne

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

Student:

- posiada wiedzę nt. celów, zadań, rodzajów, aspektów etapów oraz zasad terapii pedagogicznej

- wyjaśnia terqapię pedagogiczną w płaszczyźnie pedagogicznej, psychologicznej, socjolologicznej i psychoneurologicznej

- interpretuje działania terapeutyczne z perspektywy znanych mu dyskursów pedagogicznych

- identyfikuje i klasyfikuje metody terapeutyczne i zna ich założenia

- zna założenia organizacyjne terapii pedagogicznej

- dostrzega zasadność i możliwość wprowadzania działań terpeutycznych w przebieg kształcenia zintegrowanego

UMIEJĘTNOŚCI

Student:

- potrafi dobierać rozwiązania terapeutyczne adekwatnie do zidentyfikowanych problemów edukacyjnych i rozwojowych dzieci

- potrafi opracować indywidualny profil programu wspierania terapeutycznego dziecka z uwzględnieniem specyfiki jego potrzeb rozwojowych i edukacyjnych

- potrafi włączać środowiska społeczne dziecko w poszerzenie wpływu terapeutycznego

- świadomie dobiera strategie terapeutyczne i włącza je w przebieg codziennych wpływów edukacyjnych

KOMPETENCJE

Student:

- jest świadomy roli nauczyciela w procesie terapii pedagogicznej

- świadomie przestrzega zasad terapii pedagogicznej

-jest etyczny, empatyczny i refleksyjny w relacjach z dzieckiem szczególnie w płaszczyźnie szczególnie w płaszczyznach wpływów terapeutycznych

- jest świadomy potrzeby ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności z zakresu terpii pedagogicznej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby oceny poszczególnych przedmiotów ustalają prowadzący zajęcia. Każdy przedmiot może mieć inną postać zaliczenia.

Ocena z modułu jest średnią arytemtyczną ocen uzyskanych z przedmiotów wchodzących w jego skład.

Kryteria oceny:

<3,40 - 3

3,41-3,80 - 3,5

3,81-4,20 - 4

4,21-4,60 - 4,5

4,61-4,90 - 5

> 4,91 - 5,5

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)