MS1-Theoretical basis of pedagogical therapy
General data
Course ID: | 2300-MS1-PWT-TPT |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS1-Theoretical basis of pedagogical therapy |
Name in Polish: | MS1 - Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Założeniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej pozwalającej interpretować jej funkcje, uwarunkowania, specyficzne aspekty dla skutecznego i refleksyjnego postępowania z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z psychoneurologicznym, psychologicznymi i socjologicznymi uwarunkowaniami terapii pedagogicznej i stworzenie okazji do prowadzenia na tej p-odstawie samodzielnej refleksji nad istotą zadaniami, funkcjami i zasadami terapii pedagogicznej. Treści przemiotu pozwalają studentom wyjasniać potrzebę podejmowania działań terapeutycznych wobec dzieci uwzględniających zróżnicowane konteksty ich rozwoju, edukacji i funkcjonowania społecznego. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot zapoznaje słuchaczy z psychoneurologicznym, psychologicznymi i socjologicznymi uwarunkowaniami terapii pedagogicznej i stworzenie okazji do prowadzenia na tej p-odstawie samodzielnej refleksji nad istotą zadaniami, funkcjami i zasadami terapii pedagogicznej. Treści przemiotu pozwalają studentom wyjasniać potrzebę podejmowania działań terapeutycznych wobec dzieci uwzględniających zróżnicowane konteksty ich rozwoju, edukacji i funkcjonowania społecznego. Celem przedmiotu jest dostarczenie słuchaczom informacji pozwalajacych interpretować cele i specyfikę terapii pedagogicznej w powiązaniu ze szczególna rolą w niej nauczyciela. treści programowe nawiązują m. in. do znanych koncepcji pedagogicznych, pobudzają refleksję nad strategiami poczynań terapeutycznych i ich funkcji. Przedmiot wyjaśnia miejsce terapii pedagogicznej w ksztalceniu zintegrowanym, określa kompetencje terapeutyczne nauczycieli, udział środowiska społecznego dziecka w realizacji zadań terapeutycznych oraz dostracza wiedzy zzakresu planowania organizacji terapiiw wymiarze indywidualnym oraz społecznym |
Bibliography: |
(in Polish) M. Bogdanowicz - Integracja percepcyjno - motoryczna G. King - Umiejętności terapeutyczne nauczyciela M. Kutscher - Dzieci z zaburzeniami łączonymi B. Skałbania - Terapia pedagogiczna uczniów dyslektycznych w teorii i praktyce B. Kaja - Zarys terapii dziecka R. Derning, B. Lutje - Klose - Pedagogika trudności w uczeniu się |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Student: - posiada wiedzę nt. celów, zadań, rodzajów, aspektów etapów oraz zasad terapii pedagogicznej - wyjaśnia terqapię pedagogiczną w płaszczyźnie pedagogicznej, psychologicznej, socjolologicznej i psychoneurologicznej - interpretuje działania terapeutyczne z perspektywy znanych mu dyskursów pedagogicznych - identyfikuje i klasyfikuje metody terapeutyczne i zna ich założenia - zna założenia organizacyjne terapii pedagogicznej - dostrzega zasadność i możliwość wprowadzania działań terpeutycznych w przebieg kształcenia zintegrowanego UMIEJĘTNOŚCI Student: - potrafi dobierać rozwiązania terapeutyczne adekwatnie do zidentyfikowanych problemów edukacyjnych i rozwojowych dzieci - potrafi opracować indywidualny profil programu wspierania terapeutycznego dziecka z uwzględnieniem specyfiki jego potrzeb rozwojowych i edukacyjnych - potrafi włączać środowiska społeczne dziecko w poszerzenie wpływu terapeutycznego - świadomie dobiera strategie terapeutyczne i włącza je w przebieg codziennych wpływów edukacyjnych KOMPETENCJE Student: - jest świadomy roli nauczyciela w procesie terapii pedagogicznej - świadomie przestrzega zasad terapii pedagogicznej -jest etyczny, empatyczny i refleksyjny w relacjach z dzieckiem szczególnie w płaszczyźnie szczególnie w płaszczyznach wpływów terapeutycznych - jest świadomy potrzeby ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności z zakresu terpii pedagogicznej |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena z przedmiotu obejmuje : - obowiązkowy i aktywny udział w zajęciach - wykonanie pracy pisemnej na określony temat na zakończenie zajęć - egzamin z treści przedmiotowych |
Copyright by University of Warsaw.