University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS1-Some aspects of pedagogical therapy

General data

Course ID: 2300-MS1-PWT-WZT
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS1-Some aspects of pedagogical therapy
Name in Polish: MS1 - Wybrane zagadnienia w terapii pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Założeniem przedmiotu jest koncentrowanie uwagi studentów na specyficznych aspektach wpływu terapeutycznego na dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych na szczeblu wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego.

Short description: (in Polish)

Przedmiot wyposaża studentów w wiedzę z zakresu wybranych aspektów funkcjonowania społecznego, edukacyjnego i wychowawczego uczniów z różnego rodzaju zaburzeniami i trudnościami rozwojowymi takimi jak: ADHD, zespół Aspergera, autyzm, dyskalkulia, dysleksja, zaburzenia zachowania, itd. Pozwala także poznać metody motywowania i aktywizowania edukacyjnego wymienionych grup uczniów, indywidualizowania pracy z nimi, redukowania niewłaściwych zachowań i postaw.

Full description: (in Polish)

Treści przedmiotu koncentrują się wokół zagadnień wiążących się zarówno z codziennym wpływem dydaktyczno - wychowawczym na dzieci jak i rozmaitymi aspektami oddziaływań terapeutycznych. Dotyczą zarówno organizacji zajęć terapeutycznych, jak i modeli wpływu terapeutycznego oraz szeroko pojętego integrowania działań wspierających rozwój i edukację uczniów w kształceniu zintegrowanym.Przedmiot wyposaża studentów w wiedzę z zakresu wybranych aspektów funkcjonowania społecznego, edukacyjnego i wychowawczego uczniów z różnego rodzaju zaburzeniami i trudnościami rozwojowymi takimi jak: ADHD, zespół Aspergera, autyzm, dyskalkulia, dysleksja, zaburzenia zachowania, itd. Pozwala także poznać metody motywowania i aktywizowania edukacyjnego wymienionych grup uczniów, indywidualizowania pracy z nimi, redukowania niewłaściwych zachowań i postaw.

Bibliography: (in Polish)

J.Thompson- Specjalne potrzeby edukacyjne

red. A. Balejko, M. Zińczuk -Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce

P. A. Gindrich - Funkcjonowanie psychospołeczne uczniów dyslektycznychL. Wiatrowska, H. Dmochowska - Dziesko u progu szkoły

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

Student:

- interpretuje potrzeby edukacyjne dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi i wyznacza na tej podstawie sposoby wpływu terapeutycznego

- jest świadomy różnic indywidualnych uczniów i wykorzystuje wiedzę na rzecz indywidualizowania pracy z dziećmi o specyficznych zaburzeniach i trudnościach edukacyjnych

- rozumie potrzebę wykorzystywania zróżnicowanych sposobów wpływu terapeutycznego dla zmiany zachowań, motywacji i postaw uczniów

UMIEJĘTNOŚCI

Student:

- potrafi dobrać metody wpływu terapeutycznegodo indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów

- potrafi wprowadzać w przebieg codziennej edukacjiuczniów elementy wpływów terapeutycznych sprzjajacych m. in. aktywizowaniu dzieci do realizacji zadań, nawiązywania współpracy z rówieśnikami itp.

- potrafi różnicować i klasyfikować na podstawie objawów trudności uczniów

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student:

- jest refleksyjny, poszukujący aktywnie rozwiązań terapeutycznych wspierajacych rozwój i edukację uczniów

- wykazuje się determinacją w realizacji wyznaczonych celów terapeutycznych w stosunku do uczniów

- przejawia wrażliwość i zainteresowania uczniem i jego problemami

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę przedmiotu składają się przygotowywane indywidualnie i w grupach prezentacje i projekty dotyczące sposobów postępowania terapeutycznego z dziećmi o wybranych problemach edukacyjnych i rozwojowych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)