WEIW - Conditions for the development and education of disabled children
General data
Course ID: | 2300-MS1-WEIW-UR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | WEIW - Conditions for the development and education of disabled children |
Name in Polish: | WEIW - Uwarunkowania rozwoju i edukacji dzieci niepełnosprawnych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Celem jest poznanie uwarunkowań rozwoju dzieci niepełnosprawnych , z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności, wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego w różnych etapach jego rozwoju i rehabilitacji w środowisku rodzinnym i szkolnym i lokalnym |
Full description: |
(in Polish) Niepełnosprawność jako modyfikator rozwoju Charakterystyczne cecxhy rozwoju dziecka niepełnosprawnego w różnym wieku Dziecko niepełnosprawne w rodzinie Dziecko niepełnosprawne w instytucjach oświatowo- wychowawczych Współpraca rodziny z placówkami oświatowo- wychowawczymi, Dziecko niepełnosprawne w instytucjach oświatowo- wychowawczych Zadania przedszkola wobec dziecka niepełnosprawnego - system wsparcia, rozwoju i wychowania, kompetencje nauczycieli Zadania szkoływobec dziecka niepełnosprawnego - system wsparcia, rozwoju i wychowania, kompetencje nauczycieli. Współpraca instytucji oswiatowo wychowawczych z instytucjami rehabilitacyjnymi |
Bibliography: |
(in Polish) Obuchowska : Dziecko niepełnosprawne w rodzinie Maciarz: Dziecko niepełnosprawne w szkole masowej Ilg, Ames, Baker: Rozwój psychiczny dziecka od 0-10 MEN: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodziezy. Speck " niepełnosprawni w społeczeństwie" |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: student zna czynniki egzo- i endogenne warunkujące rozwój dziecka niepełnosprawnego zna czyniki warunkujące edukacje Umiejetności: student potrafi dostosowac warunki kształcenia do potrzeb dziecka niepełnosprawnego potrafi organizować środowisko wspierajace proces rozwoju i integracji społeczej w instytucji przedszkola i szkoły Postawy: rozumie specjalne potrzeby edukacyjne dziecka |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) obecność, praca zaliczeniowa/kolokwium |
Copyright by University of Warsaw.