University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

WEIW - Conditions for the development and education of disabled children

General data

Course ID: 2300-MS1-WEIW-UR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: WEIW - Conditions for the development and education of disabled children
Name in Polish: WEIW - Uwarunkowania rozwoju i edukacji dzieci niepełnosprawnych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem jest poznanie uwarunkowań rozwoju dzieci niepełnosprawnych , z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności, wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego w różnych etapach jego rozwoju i rehabilitacji w środowisku rodzinnym i szkolnym i lokalnym

Full description: (in Polish)

Niepełnosprawność jako modyfikator rozwoju

Charakterystyczne cecxhy rozwoju dziecka niepełnosprawnego w różnym wieku

Dziecko niepełnosprawne w rodzinie

Dziecko niepełnosprawne w instytucjach oświatowo- wychowawczych

Współpraca rodziny z placówkami oświatowo- wychowawczymi,

Dziecko niepełnosprawne w instytucjach oświatowo- wychowawczych

Zadania przedszkola wobec dziecka niepełnosprawnego - system wsparcia, rozwoju i wychowania, kompetencje nauczycieli

Zadania szkoływobec dziecka niepełnosprawnego - system wsparcia, rozwoju i wychowania, kompetencje nauczycieli.

Współpraca instytucji oswiatowo wychowawczych z instytucjami rehabilitacyjnymi

Bibliography: (in Polish)

Obuchowska : Dziecko niepełnosprawne w rodzinie

Maciarz: Dziecko niepełnosprawne w szkole masowej

Ilg, Ames, Baker: Rozwój psychiczny dziecka od 0-10

MEN: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodziezy.

Speck " niepełnosprawni w społeczeństwie"

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: student zna czynniki egzo- i endogenne warunkujące rozwój dziecka niepełnosprawnego

zna czyniki warunkujące edukacje

Umiejetności: student potrafi dostosowac warunki kształcenia do potrzeb dziecka niepełnosprawnego

potrafi organizować środowisko wspierajace proces rozwoju i integracji społeczej w instytucji przedszkola i szkoły

Postawy: rozumie specjalne potrzeby edukacyjne dziecka

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

obecność, praca zaliczeniowa/kolokwium

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)