University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS2- Theoretical foundations of adventure education - dance project

General data

Course ID: 2300-MS2-ASK-II-TAD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS2- Theoretical foundations of adventure education - dance project
Name in Polish: MS2-Teoretyczne podstawy adventure education - projekt taniec
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie z podstawowymi założeniami teorii outdoor/adventure education oraz jej szczególną odmianą wykorzystującą techniki taneczne.

Full description: (in Polish)

W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi założeniami teorii adventure education w oparciu o wykorzystanie technik tanecznych. Poprzez aktywne uczestnictwo wdrażają się do stosowania metody uczenia przez przygodę. Pierwsza część jest poświęcona zapoznawaniu z historią tańca, podstawowymi technikami tanecznymi i zasadami ruchu. W ramach części drugiej studenci przygotowują projekt, poprzez który zapoznają się z zasadami outdoor/advneture education. Trzecia część zakłada ewaluację projektu.

Bibliography: (in Polish)

• Edukacja przygodą, red. A. Leśny, E. Palamer-Kabacińska

• Edukacja w przygodzie, przygoda w edukacji, red. A. Bąk, A. Leśny, E. Palamer-Kabacińska

• Michl W., Pedagogika przeżyć, WAM, Kraków 2011

• Olga Kuźmińska, Taniec w teorii i praktyce, AWF w Poznaniu, Poznań 2002

• Lange Roderyk, O istocie tańca i jego przejawach w kulturze. Perspektywa antropologiczna, Rhytmos, Poznań 2009

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

- charakteryzuje teorię outdoor/adventure education

- wymienia elementy metody outdoor/adventure education i wykazuje ich logiczne powiązanie

- wskazuje praktyczne zastosowanie teorii outdoor/adventure education

- umie napisać i zrealizować projekt

- rozpoznaje podstawowe style taneczne

- potrafi dobrać właściwe formy działania do odpowiedniej grupy odbiorców

- rozróżnia funkcje tańca i wskazuje ich zastosowanie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaplanowanie i przeprowadzenie projektu opierającego się na teorii adventure education z wykorzystaniem technik tanecznych

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)