University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS2-Group Dynamics

General data

Course ID: 2300-MS2-EPOZ-DY
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS2-Group Dynamics
Name in Polish: MS2-Dynamika procesu grupowego
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Trener pracujący z grupą ma świadomość, że rządzi się ona pewnymi specyficznymi prawami. Wiedza o ewolucji procesów grupowych umożliwia prowadzenie bardziej efektywnych szkoleń i treningów. Celem warsztatów jest więc uświadamianie studentom roli dynamiki i specyfiki przemian grupowych.

Full description: (in Polish)

Trener pracujący z grupą ma świadomość, że rządzi się ona pewnymi specyficznymi prawami. Wiedza o ewolucji procesów grupowych umożliwia prowadzenie bardziej efektywnych szkoleń i treningów. Celem warsztatów jest więc uświadamianie studentom roli dynamiki i specyfiki przemian grupowych.

Podczas zajęć student pozna odpowiedzi na pewne fundamentalne (dla trenera) pytania:

-jak wspomagać proces grupowy?

-Jak umiejętnie (jeśli trzeba) ingerować w proces grupowy?

-Jakie są role w grupie i jak wykorzystać te wiadomości na szkoleniu?

Najważniejsze zagadnienia poruszane na zajęciach:

1.Podstawy teoretyczne: grupa, zespół, struktura grupy itp.

2. Fazy rozwoju grupy.

3. Inicjowanie procesu grupowego.

4. Kryzysy w grupie – naturalne formy rozwoju grupy.

5. Komunikacja w grupie.

Bibliography: (in Polish)

Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Gliwice.

Brown R. (2006), Procesy Grupowe. Dynamika Wewnątrzgrupowa i Międzygrupowa, Gdańsk.

Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T. (2008), Psychologia dla trenerów, Warszawa.

Oyster, C. K. (2002), Grupy, Poznań.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: student

-posiada uporządkowaną wiedzę o strukturze i przemianach wewnątrz grupy,

-zna i rozumie wymiary roli trenera w sytuacji pracy z grupą.

Umiejętności: student

-potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów grupowych w sytuacjach edukacyjnych,

-potrafi określić poszczególne role w grupie,

-efektywnie wspomaga rozwój grupy.

Kompetencje społeczne: student

- współdziała z innymi i aktywnie realizuje wspólne zadania,

- prezentuje postawę otwartości wobec grupy, z którą pracuje.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kontrola obecności i semestralna praca zaliczeniowa.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)