MS2-Group Dynamics
General data
Course ID: | 2300-MS2-EPOZ-DY |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS2-Group Dynamics |
Name in Polish: | MS2-Dynamika procesu grupowego |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Trener pracujący z grupą ma świadomość, że rządzi się ona pewnymi specyficznymi prawami. Wiedza o ewolucji procesów grupowych umożliwia prowadzenie bardziej efektywnych szkoleń i treningów. Celem warsztatów jest więc uświadamianie studentom roli dynamiki i specyfiki przemian grupowych. |
Full description: |
(in Polish) Trener pracujący z grupą ma świadomość, że rządzi się ona pewnymi specyficznymi prawami. Wiedza o ewolucji procesów grupowych umożliwia prowadzenie bardziej efektywnych szkoleń i treningów. Celem warsztatów jest więc uświadamianie studentom roli dynamiki i specyfiki przemian grupowych. Podczas zajęć student pozna odpowiedzi na pewne fundamentalne (dla trenera) pytania: -jak wspomagać proces grupowy? -Jak umiejętnie (jeśli trzeba) ingerować w proces grupowy? -Jakie są role w grupie i jak wykorzystać te wiadomości na szkoleniu? Najważniejsze zagadnienia poruszane na zajęciach: 1.Podstawy teoretyczne: grupa, zespół, struktura grupy itp. 2. Fazy rozwoju grupy. 3. Inicjowanie procesu grupowego. 4. Kryzysy w grupie – naturalne formy rozwoju grupy. 5. Komunikacja w grupie. |
Bibliography: |
(in Polish) Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Gliwice. Brown R. (2006), Procesy Grupowe. Dynamika Wewnątrzgrupowa i Międzygrupowa, Gdańsk. Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T. (2008), Psychologia dla trenerów, Warszawa. Oyster, C. K. (2002), Grupy, Poznań. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: student -posiada uporządkowaną wiedzę o strukturze i przemianach wewnątrz grupy, -zna i rozumie wymiary roli trenera w sytuacji pracy z grupą. Umiejętności: student -potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów grupowych w sytuacjach edukacyjnych, -potrafi określić poszczególne role w grupie, -efektywnie wspomaga rozwój grupy. Kompetencje społeczne: student - współdziała z innymi i aktywnie realizuje wspólne zadania, - prezentuje postawę otwartości wobec grupy, z którą pracuje. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kontrola obecności i semestralna praca zaliczeniowa. |
Copyright by University of Warsaw.