MS2-Manager Competence
General data
Course ID: | 2300-MS2-MO-KOM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS2-Manager Competence |
Name in Polish: | MS2-Kompetencje menedżera |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategią prawidłowego wprowadzania zmiany w placówkach oświatowych, przedstawienie sposobów zwiększenia efektywności zmian oraz kreowanie postawy menedżera. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategią prawidłowego wprowadzania zmiany w placówkach oświatowych, przedstawienie sposobów zwiększenia efektywności zmian i kreowanie postawy menedżera oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole i zarządzania w organizacji. |
Bibliography: |
(in Polish) Crozier M., Friedberg E., Człowiek i system. Ograniczenia działania zbiorowego, PWE, Warszawa 1982.Dzierzgowska I.: Dyrektor w zreformowanej szkole. Wyd. CODN Warszawa 2000Goriszewski W.: Współczesne koncepcje zarządzania i funkcji kierowniczych w oświacie. WSPTWP Warszawa 2000Koźmiński A., Piotrowski W. (red. nauk.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.Radziwiłł A.: O szkole, wychowaniu i polityce. WSiP, Warszawa 1992Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. jr., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.Strelau J.(red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, część 3., Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. GWP, Gdańsk 2000. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student:-poda definicje i klasyfikacje "zmiany" -skonstruuje definicje kompetencji, umiejętności i kwalifikacji -wymieni kompetencje osobowościowe, techniczne i społeczne -opisze strategie wprowadzania zmian w organizacji -przeprowadzi diagnozę funkcjonowania wskazanej placówki -wskaże osobowościowe i sytuacyjne determinanty (uwarunkowania) kierowania, -omówi style zarządzania i poda ich konsekwencje dla efektywności pracy zespołu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę następuje na podstawie: -bieżącej oceny przygotowania do zajęć -pracy semestralnej -kontroli obecności -prezentacji |
Copyright by University of Warsaw.