University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS2-Manager Competence

General data

Course ID: 2300-MS2-MO-KOM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS2-Manager Competence
Name in Polish: MS2-Kompetencje menedżera
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

Classroom

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategią prawidłowego wprowadzania zmiany w placówkach oświatowych, przedstawienie sposobów zwiększenia efektywności zmian oraz kreowanie postawy menedżera.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategią prawidłowego wprowadzania zmiany w placówkach oświatowych, przedstawienie sposobów zwiększenia efektywności zmian i kreowanie postawy menedżera oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole i zarządzania w organizacji.

Bibliography: (in Polish)

Crozier M., Friedberg E., Człowiek i system. Ograniczenia działania zbiorowego, PWE, Warszawa 1982.Dzierzgowska I.: Dyrektor w zreformowanej szkole. Wyd. CODN Warszawa 2000Goriszewski W.: Współczesne koncepcje zarządzania i funkcji kierowniczych w oświacie. WSPTWP Warszawa 2000Koźmiński A., Piotrowski W. (red. nauk.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.Radziwiłł A.: O szkole, wychowaniu i polityce. WSiP, Warszawa 1992Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. jr., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.Strelau J.(red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, część 3., Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. GWP, Gdańsk 2000.

Learning outcomes: (in Polish)

Po ukończeniu przedmiotu student:-poda definicje i klasyfikacje "zmiany"

-skonstruuje definicje kompetencji, umiejętności i kwalifikacji

-wymieni kompetencje osobowościowe, techniczne i społeczne

-opisze strategie wprowadzania zmian w organizacji

-przeprowadzi diagnozę funkcjonowania wskazanej placówki

-wskaże osobowościowe i sytuacyjne determinanty (uwarunkowania) kierowania,

-omówi style zarządzania i poda ich konsekwencje dla efektywności pracy zespołu

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na ocenę następuje na podstawie:

-bieżącej oceny przygotowania do zajęć

-pracy semestralnej

-kontroli obecności

-prezentacji

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)