MS2-Specialisation Module - Child, education and family studies
General data
Course ID: | 2300-MS2-PRSW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS2-Specialisation Module - Child, education and family studies |
Name in Polish: | MS2-Moduł specjalnościowy-Studia nad dzieckiem, wychowaniem, rodziną |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: 1. ma pogłębioną wiedzę pedagogiczną na temat dzieciństwa, jego historycznych i społecznych uwarunkowań, możliwości interdyscyplinarnej analizy zagadnień związanych z dzieciństwem i rodziną; 2. ma podstawową wiedzę na temat historycznych i społecznych przemian rodziny oraz uwarunkowań jej funkcjonowania we współczesnym świecie, 3. zna historię instytucji i form opieki nad dziećmi poza rodziną, 4. zna ważne postaci z dziejów opieki nad dziećmi, ich poglądy i dokonania w Polsce i innych krajach, 5. posiada wiedzę na temat zadań asystenta rodzinnego, wymaganych od niego kompetencji, zasad prawnych i etycznych jego działań oraz jego roli w pracy z rodziną problemową, 6. zna treść międzynawowych aktów prawnych dotyczących dziecka i rodziny, europejskich konwencji i rekomendacji dotyczących w szczególności ochrony dziecka i rodziny oraz ich możliwe zastosowania, ma wiedzę na temat ich relacji z aktami polskiego prawa, 7. zna, potrafi dostrzec i opisać sytuacje zagrożenia dziecka, zna programy i organizacje ochrony dziecka przed przemocą, 8. posiada wiedzę dotyczącą pracy z rodziną z problemem alkoholowym, zna problematykę uzależnienia i współuzależnienia, formy pomocy i terapii rodziny z problemem alkoholowym 9. zna podstawy badań społecznych i pedagogicznych, metody badań jakościowych i ilościowych,. Umiejętności: 1. potrafi zastosować znane koncepcje teoretyczne do analizy sytuacji dziecka i rodziny we współczesnym świecie, 2. potrafi w sposób systemowy analizować sytuacje rodzinne, w tym rodziny z problemem alkoholowym 3. umie podejmować interwencje w sytuacji kryzysowej w rodzinie, grupie, instytucji, 4. umie poszukiwać i uzyskać informacje na temat najlepszych sposobów pomocy dziecku i wsparcia rodziny w trudnej sytuacji w zróżnicowanych środowiskach, 5. stosownie do potrzeb dziecka i rodziny potrafi zastosować odpowiednie metody analizy jakości opieki i wychowania, 6. potrafi analizować efektywność interwencji służb i instytucji działających na rzecz dziecka i rodzin, 7. potrafi sformułować plan pomocy oraz pismo procesowe w sprawach rodzinnych. Kompetencje społeczne: 1. potrafi nawiązać kontakt z dziećmi, rodzinami, grupami, szczególnie potrzebującymi wsparcia 2. potrafi analizować sytuacje opiekuńczo-wychowawcze w perspektywie prawnej, psychologicznej, systemowej, 3. umie dokonać analizy sytuacji wychowawczych w różnych środowiskach, w tym w rodzinach z problemem alkoholowym 4. potrafi stworzyć i posługiwać się narzędziami analizy sytuacji rodzinnych, 5. potrafi przedstawić wyniki swej analizy grupie, której ona dotyczy. 6. potrafi kompetentnie komunikować się z członkami rodzin z problemem alkoholowym |
Copyright by University of Warsaw.