MS3 - Negotiation and mediation skills in a multicultural group
General data
Course ID: | 2300-MS3-AKD-UN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS3 - Negotiation and mediation skills in a multicultural group |
Name in Polish: | MS3 - Umiejętności negocjacyjno-mediacyjne w grupie wielokulturowej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Prerequisites (description): | (in Polish) Umiejętności negocjacyjno-mediacyjne należą do podstawowego warsztatu pracy pedagoga szkolnego. |
Short description: |
(in Polish) Celem warsztatu jest nabycie wiedzy o najważniejszych zasadach rządzących przebiegiem procesu negocjacji i mediacji oraz rozwijanie umiejętności efektywnego negocjowania, mediowania i rozwiązywania konfliktów w sytuacji pracy w grupie wielokulturowej. W czasie zajęć uczestnicy będą doskonalić warsztat pracy negocjatora i mediatora w obszarze sporów społecznych (ze szczególnym uwzględnieniem mediacji wielostronnych, międzygrupowych i międzykulturowych). Zajęcia dają podstawy do samodzielnego prowadzenia negocjacji (indywidualnych i zespołowych) i mediacji oraz pełnienia roli międzykulturowego doradcy negocjacyjnego. Zajęcia mają formę konwersatorium z elementami warsztatów i symulacji. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest dostarczenie wiedzy teoretycznej oraz stworzenie możliwości rozwijania praktycznych umiejętności potrzebnych do prowadzenia negocjacji i mediacji w konfliktach społecznych w specyficznych warunkach grupy wielokulturowej. Zajęcia mają charakter warsztatowy, z uwzględnieniem symulacji realnych sytuacji spornych, studiów przypadków, ćwiczeń oraz pracy własnej uczestników. W czasie zajęć omówione będą następujące zagadnienia: 1. Specyfika negocjacji i mediacji w sytuacji grupy wielokulturowej. 2. Strategie negocjacji. 3. Trening negocjacji. 4. Strategie mediacji. 5. Mediacje społeczne i rodzinne. 6. Trening mediacji. 7. Retoryka, argumentacja i perswazja. 8. Psychologia stresu w sytuacji konfliktu. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Agryle M.: Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN. 2. Barry B., Lewicki R., Minton J., Saunders D.: Zasady negocjacji, Gdańsk, 3. Bobrowicz M.: Mediacja. Jestem za, Oficyna Wolters Kluwer. 4. Cialdini R.B.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP. 5. Fisher R., Ury W.: Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, PWE. 6. Hamer H.: Rozwój umiejętności społecznych, Wydawnictwo Veda. 7. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk, GWP. 8. Lewenstein B., Schindler J., Skrzypiec R.: Partycypacja społeczna i aktywizacja w rozwiązywaniu problemów społeczności lokalnych, Warszawa 2010 9. Moore Ch.: Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer 2009 10. Townend A., Jak doskonalić asertywność, Zysk i S-ka. 11. Wills-Brandon C., Jak mówić NIE i budować dobre związki, Wydawnictwo ATEXT. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza -zna style negocjacji i strategie, oraz rodzaje mediacji, - rozumie znaczenie -wymieni i poprawnie zdefiniuje pojęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, -zna etiologię stresu i alternatywną koncepcję stresu według Thomasa Holmesa i Richarda Rahe’a, -zna narzędzia diagnozy postaw pasywnej, manipulatywnej, agresywnej i asertywnej. Umiejętności Student: -ma umiejętność analizowania, diagnozowania i prognozowania prawidłowości przebiegu procesu komunikacji interpersonalnej, negocjacji i mediacji, -analizuje i projektuje własne działania w przebiegu procesu negocjacji i mediacji, -potrafi sprawnie zastosować dostępne strategie negocjacyjne i mediacyjne, -potrafi samodzielnie i w zespole przygotować i wdrażać projekty służące podnoszeniu efektywności porozumiewania się i osiągania celów w sytuacji pracy, -potrafi zaplanować proces rozwiązywania konfliktu społecznego w sposób adekwatny dobierając metody oraz techniki pomocne na różnych etapach oraz w odniesieniu do różnych typów zagadnień problemowych, -posługuje się językiem profesjonalnym, potrafi stosować terminologię pedagogiczną i psychologiczną w sytuacjach zawodowych. Kompetencje społeczne Student: -rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego rozwoju oraz podnoszenia kompetencji zawodowych, -posiada podstawowe kompetencje organizacyjne pozwalające profesjonalnie planować i realizować działania na rzecz wdrażania zasad sprawnego komunikowania się i rozwiązywania sytuacji trudnych, -potrafi pracować w grupach zadaniowych, rozumie znaczenie działania zespołowego i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, -dokonuje racjonalnej oceny swoich umiejętności i predyspozycji psychofizycznych koniecznych w pracy pedagoga, -ma świadomość wagi zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena końcowa następuje na podstawie: - bieżącej oceny przygotowania do zajęć - kontroli obecności (dopuszczalne 2 nieobecności, 3 spóźnienia=1 nieobecność) - prezentacji na zadany temat - przygotowanej strategii rozwiązania sytuacji konfliktowej |
Copyright by University of Warsaw.