University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS3 - Negotiation and mediation skills in a multicultural group

General data

Course ID: 2300-MS3-AKD-UN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS3 - Negotiation and mediation skills in a multicultural group
Name in Polish: MS3 - Umiejętności negocjacyjno-mediacyjne w grupie wielokulturowej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites (description):

(in Polish) Umiejętności negocjacyjno-mediacyjne należą do podstawowego warsztatu pracy pedagoga szkolnego.

Short description: (in Polish)

Celem warsztatu jest nabycie wiedzy o najważniejszych zasadach rządzących przebiegiem procesu negocjacji i mediacji oraz rozwijanie umiejętności efektywnego negocjowania, mediowania i rozwiązywania konfliktów w sytuacji pracy w grupie wielokulturowej.

W czasie zajęć uczestnicy będą doskonalić warsztat pracy negocjatora i mediatora w obszarze sporów społecznych (ze szczególnym uwzględnieniem mediacji wielostronnych, międzygrupowych i międzykulturowych).

Zajęcia dają podstawy do samodzielnego prowadzenia negocjacji (indywidualnych i zespołowych) i mediacji oraz pełnienia roli międzykulturowego doradcy negocjacyjnego.

Zajęcia mają formę konwersatorium z elementami warsztatów i symulacji.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest dostarczenie wiedzy teoretycznej oraz stworzenie możliwości rozwijania praktycznych umiejętności potrzebnych do prowadzenia negocjacji i mediacji w konfliktach społecznych w specyficznych warunkach grupy wielokulturowej.

Zajęcia mają charakter warsztatowy, z uwzględnieniem symulacji realnych sytuacji spornych, studiów przypadków, ćwiczeń oraz pracy własnej uczestników.

W czasie zajęć omówione będą następujące zagadnienia:

1. Specyfika negocjacji i mediacji w sytuacji grupy wielokulturowej.

2. Strategie negocjacji.

3. Trening negocjacji.

4. Strategie mediacji.

5. Mediacje społeczne i rodzinne.

6. Trening mediacji.

7. Retoryka, argumentacja i perswazja.

8. Psychologia stresu w sytuacji konfliktu.

Bibliography: (in Polish)

1. Agryle M.: Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN.

2. Barry B., Lewicki R., Minton J., Saunders D.: Zasady negocjacji, Gdańsk,

3. Bobrowicz M.: Mediacja. Jestem za, Oficyna Wolters Kluwer.

4. Cialdini R.B.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP.

5. Fisher R., Ury W.: Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, PWE.

6. Hamer H.: Rozwój umiejętności społecznych, Wydawnictwo Veda.

7. Leary M., Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk, GWP.

8. Lewenstein B., Schindler J., Skrzypiec R.: Partycypacja społeczna i aktywizacja w rozwiązywaniu problemów społeczności lokalnych, Warszawa 2010

9. Moore Ch.: Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer 2009

10. Townend A., Jak doskonalić asertywność, Zysk i S-ka.

11. Wills-Brandon C., Jak mówić NIE i budować dobre związki, Wydawnictwo ATEXT.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

-zna style negocjacji i strategie, oraz rodzaje mediacji,

- rozumie znaczenie

-wymieni i poprawnie zdefiniuje pojęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej,

-zna etiologię stresu i alternatywną koncepcję stresu według Thomasa Holmesa i Richarda Rahe’a,

-zna narzędzia diagnozy postaw pasywnej, manipulatywnej, agresywnej i asertywnej.

Umiejętności

Student:

-ma umiejętność analizowania, diagnozowania i prognozowania prawidłowości przebiegu procesu komunikacji interpersonalnej, negocjacji i mediacji,

-analizuje i projektuje własne działania w przebiegu procesu negocjacji i mediacji,

-potrafi sprawnie zastosować dostępne strategie negocjacyjne i mediacyjne,

-potrafi samodzielnie i w zespole przygotować i wdrażać projekty służące podnoszeniu efektywności porozumiewania się i osiągania celów w sytuacji pracy,

-potrafi zaplanować proces rozwiązywania konfliktu społecznego w sposób adekwatny dobierając metody oraz techniki pomocne na różnych etapach oraz w odniesieniu do różnych typów zagadnień problemowych,

-posługuje się językiem profesjonalnym, potrafi stosować terminologię pedagogiczną i psychologiczną w sytuacjach zawodowych.

Kompetencje społeczne

Student:

-rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego rozwoju oraz podnoszenia kompetencji zawodowych,

-posiada podstawowe kompetencje organizacyjne pozwalające profesjonalnie planować i realizować działania na rzecz wdrażania zasad sprawnego komunikowania się i rozwiązywania sytuacji trudnych,

-potrafi pracować w grupach zadaniowych, rozumie znaczenie działania zespołowego i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania,

-dokonuje racjonalnej oceny swoich umiejętności i predyspozycji psychofizycznych koniecznych w pracy pedagoga,

-ma świadomość wagi zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena końcowa następuje na podstawie:

- bieżącej oceny przygotowania do zajęć

- kontroli obecności (dopuszczalne 2 nieobecności, 3 spóźnienia=1 nieobecność)

- prezentacji na zadany temat

- przygotowanej strategii rozwiązania sytuacji konfliktowej

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)