MS3-Conflicts and crises in the life of the family, difficult situations in the life of a child
General data
Course ID: | 2300-MS3-PSW-KON |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS3-Conflicts and crises in the life of the family, difficult situations in the life of a child |
Name in Polish: | MS3 - Konflikty i kryzysy w życiu rodziny, sytuacje trudne w życiu dziecka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Tematyka zajęć obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące sytuacji kryzysowych w życiu jednostki (dzieci, młodzieży, dorosłych) oraz rodziny jako systemu wraz z pokazaniem możliwości pomocy w tym zakresie |
Short description: |
(in Polish) Tematyka zajęć obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące sytuacji kryzysowych w życiu jednostki (dzieci, młodzieży, dorosłych) oraz rodziny jako systemu wraz z pokazaniem możliwości pomocy w tym zakresie |
Full description: |
(in Polish) Tematyka zajęć obejmuje wybrane zagadnienia dotyczące sytuacji kryzysowych w życiu jednostki (dzieci, młodzieży, dorosłych) oraz rodziny jako systemu wraz z pokazaniem możliwości pomocy w tym zakresie 1.Sytuacje kryzysowe – rodzaje, przebieg, strategie interwencji Teorie kryzysów. Rodzaje sytuacji kryzysowych. Przebieg reakcji kryzysowej w zależności od rodzaju sytuacji. Specyfika interwencji kryzysowej. 2. Wybrane sytuacje kryzysowe indywidualne i rodzinne (Strata dziecka, choroba/śmierć bliskiej osoby itd.) 3. sytuacje trudne w życiu dziecka / zwiazane z dzieckiem (ucieczka/zaginięcie dziecka, próba samobójcze, uzależnienie itd.) |
Bibliography: |
(in Polish) W. Badura-Madej (1996),Podstawowe pojęcia teorii kryzysu i interwencji kryzysowej (w) W. Badura-Madej (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej, Katowice, s. 15-32 J. Piątek (1996), Symptomatologia i analiza kryzysu (w) Badura-Madej Wanda (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej, Katowice, s. 33-174 oraz literatura dotycząca różnych sytuacji kryzysowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) •Obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nb) •Przygotowanie do zajęć (literatura) •Prezentacja wybranej sytuacji kryzysowej •Kolokwium zaliczeniowe |
Copyright by University of Warsaw.