MS4 - Pedagogical practice in the child protection institutions
General data
Course ID: | 2300-MS4-PSW-PR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS4 - Pedagogical practice in the child protection institutions |
Name in Polish: | MS4 -Praktyki pedagogiczne w instytucjach ochrony dzieci |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Praktyki realizowane są w instytucjach związanych z problematyką szeroko rozumianej ochrony i wspierania dziecka oraz jego rodziny. Student wybiera miejsce praktyk samodzielnie lub korzysta z oferty przedstawionej przez Prowadzącego zajęcia. |
Full description: |
(in Polish) W ramach praktyk student poznaje specyfikę instytucji, w której odbywa praktykę. Obserwuje codzienną prace instytucji, wykonuje zadania powierzane mu przez opiekuna praktyk. Zbiera i analizuje dokumentację dotyczącą działalności instytucji w zakresie opieki i wspierania dziecka i jego rodziny. Obserwuje codzienną prace specjalistów i przeprowadza z nimi wywiady/rozmowy na temat ich pracy, jej specyfiki, celów, metod i codziennych praktyk, a także teoretycznych podstaw ich pracy, standardów i postaw etycznych. Student przeprowadza także dogłębną analizę własnych doświadczeń praktycznych. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: 1. zna system i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku rodzinnym i instytucjonalnym, 2. posiada wiedzę dotyczącą systemów i instrumentów ochrony dziecka przed krzywdzeniem, 3. zna organizację i zasady działania instytucji ochrony dzieci i wspierania rodziny oraz obowiązujące w nich programy i standardy etyczne. Umiejętności: 1. potrafi pogłębiać i aktualizować swoją wiedzę dotyczącą form ochrony dziecka i rozwiązań systemowych w tym zakresie, 2. potrafi porównać różne koncepcje i systemy wspierania dziecka i rodziny, dokonywać analizy rozwiązań występujących w tych systemach pomocy, 3. potrafi rozpoznawać zagrożenia dla dziecka i wskazywać odpowiednie formy zapobiegania, 4. potrafi zastosować wiedzę dotyczącą systemów wspierania rodziny i ochrony dziecka dla planowania i realizowania konkretnych działań na rzecz dziecka i rodziny. Kompetencje społeczne: 1. dostrzega złożoność problematyki pomocy dziecku i rodzinie, 2. potrafi komunikować się z innymi specjalistami, tworzyć projekty wykorzystujące różne rozwiązania systemowe i różne formy pomocy dziecku, 3. analizuje własne doświadczenia z doświadczeń praktycznych i wyciąga z nich wnioski, 4. przestrzega zasad etyki w pracy z dzieckiem i rodziną. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Praca zaliczeniowa opisująca działania instytucji praktyk w zakresie ochrony i wspierania dziecka (i jego rodziny) na podstawie badań własnych. |
Copyright by University of Warsaw.