University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS4 - Pedagogical practice in the child protection institutions

General data

Course ID: 2300-MS4-PSW-PR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS4 - Pedagogical practice in the child protection institutions
Name in Polish: MS4 -Praktyki pedagogiczne w instytucjach ochrony dzieci
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Praktyki realizowane są w instytucjach związanych z problematyką szeroko rozumianej ochrony i wspierania dziecka oraz jego rodziny. Student wybiera miejsce praktyk samodzielnie lub korzysta z oferty przedstawionej przez Prowadzącego zajęcia.

Full description: (in Polish)

W ramach praktyk student poznaje specyfikę instytucji, w której odbywa praktykę. Obserwuje codzienną prace instytucji, wykonuje zadania powierzane mu przez opiekuna praktyk.

Zbiera i analizuje dokumentację dotyczącą działalności instytucji w zakresie opieki i wspierania dziecka i jego rodziny. Obserwuje codzienną prace specjalistów i przeprowadza z nimi wywiady/rozmowy na temat ich pracy, jej specyfiki, celów, metod i codziennych praktyk, a także teoretycznych podstaw ich pracy, standardów i postaw etycznych. Student przeprowadza także dogłębną analizę własnych doświadczeń praktycznych.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

1. zna system i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku rodzinnym i instytucjonalnym,

2. posiada wiedzę dotyczącą systemów i instrumentów ochrony dziecka przed krzywdzeniem,

3. zna organizację i zasady działania instytucji ochrony dzieci i wspierania rodziny oraz obowiązujące w nich programy i standardy etyczne.

Umiejętności:

1. potrafi pogłębiać i aktualizować swoją wiedzę dotyczącą form ochrony dziecka i rozwiązań systemowych w tym zakresie,

2. potrafi porównać różne koncepcje i systemy wspierania dziecka i rodziny, dokonywać analizy rozwiązań występujących w tych systemach pomocy,

3. potrafi rozpoznawać zagrożenia dla dziecka i wskazywać odpowiednie formy zapobiegania,

4. potrafi zastosować wiedzę dotyczącą systemów wspierania rodziny i ochrony dziecka dla planowania i realizowania konkretnych działań na rzecz dziecka i rodziny.

Kompetencje społeczne:

1. dostrzega złożoność problematyki pomocy dziecku i rodzinie,

2. potrafi komunikować się z innymi specjalistami, tworzyć projekty wykorzystujące różne rozwiązania systemowe i różne formy pomocy dziecku,

3. analizuje własne doświadczenia z doświadczeń praktycznych i wyciąga z nich wnioski,

4. przestrzega zasad etyki w pracy z dzieckiem i rodziną.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca zaliczeniowa opisująca działania instytucji praktyk w zakresie ochrony i wspierania dziecka (i jego rodziny) na podstawie badań własnych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)