University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS4 - Internet systems for supporting career caounselling

General data

Course ID: 2300-MS4-PSZ-IS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS4 - Internet systems for supporting career caounselling
Name in Polish: MS4 - Internetowe systemy wspierania doradcy zawodowego
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Studenci w ramach przedmiotu poznają systemy informacyjne, diagnostyczne i uzupełniające luki kompetencyjne (kształcenie pozaformalne). Rozwijane są też podstawowe umiejętności konstruowania współczesnych systemów wspierających wybór ścieżki edukacyjnej.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest poznanie internetowych rozwiązań wspierających pracę doradcy zawodowego, które posiadają znamiona systemów.

Kurs obejmuje następujący zakres tematyczny:

Blok 1: Systemy informacyjne

- analiza rynku pracy;

- analiza rynku edukacyjnego;

- prognoza wskaźników dotyczących perspektywy zatrudnienia;

Blok 2: Systemy diagnostyczne

- wsparcie procesu doradczego;

- wsparcie procesu rekrutacyjnego;

- wsparcie wyboru ścieżki kształcenia;

- podstawy projektowania systemów diagnostycznych;

- ocena wiarygodności systemów opartych na grach poważnych;

Blok 3: Systemy uzupełniające luki kompetencyjne

- zdalne szkolenia dedykowane;

- kursy MOOC;

- ocena korzystności aktualnych rozwiązań edukacji pozaformalnej.

Bibliography: (in Polish)

W trakcie kursu studenci korzystają z materiałów i zasobów opracowanych na platformie edukacyjnej COME UW http://kampus.come.uw.edu.pl/

Literatura:

http://www.doradztwozawodowe.koweziu.edu.pl/

http://www.mpips.gov.pl/analizy-i-raporty/raporty-sprawozdania/rynek-pracy

http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/

http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/

http://rynekpracy.pl/raporty.php

http://www.manpowergroup.pl/pl/raporty-rynku-pracy/barometr-manpower-perspektyw-zatrudnienia.html

http://www.talentgame.pl/

https://www.coursera.org/

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

- określi systemowy charakter złożonych rozwiązań wspierających pracę doradcy zawodowego;

- opracuje raport dotyczący perspektywy zatrudnienia oraz ścieżki kształcenia względem danego zawodu zawierający prognozę napływu bezrobotnych, ofert pracy i wskaźniki intensywności deficytu/nadwyżki;

- zdefiniuje pojęcie gier poważnych oraz systemów grywalizacyjnych;

- dokona krytycznej oceny raportu z systemu diagnostycznego opartego na grach poważnych;

- wskaże wady i zalety internetowych systemów grywalizacyjnych wspierających proces rekrutacji;

- przeprowadzi wywiady pogłębione z potencjalnymi odbiorcami zdalnych systemów wspierających wybór ścieżki edukacyjnej oraz opracuje raport z badania;

- oceni korzystność zdalnych kursów uzupełniających luki kompetencyjne.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wymagane jest zdobycie 18 punktów z 30 możliwych za wykonanie raportów i zadań na platformie edukacyjnej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)