MS4 – The socialisation of students with disabilities in inclusive forms of education
General data
Course ID: | 2300-MS4-PW-SUN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS4 – The socialisation of students with disabilities in inclusive forms of education |
Name in Polish: | MS4 - Socjalizacja uczniów niepełnosprawnych w integracyjnych formach edukacji |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) program przedmiotu obejmuje treści związane z organizowaniem warunków opieki, wychowania i nauczania dzieci niepełnosprawnych w integracyjnych formach edukacji; przedszkolach, szkołach, klasach integracyjnych i szkołach ogólnodostępnych jako środowiska odpowiedzialnego za proces ich wtórnej socjalizacji |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z warunkami niezbędnymi do efektywnego przebiegu procesu socjalizacji uczniów niepełnosprawnych w integracyjnych formach edukacji |
Full description: |
(in Polish) Proponowane treści: 1. Pojęcie i charakter procesu socjalizacji 2.Układ socjalizacyjny jego struktura i rozwój 3. Socjalizacja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie 4. Socjalizacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w instytucjach edukacyjnych 5.Socjalizacja szkolna - ujęcie strukturalno - funkcjonalna 6.Uczeń niepełnosprawny jako odtwórca roli 7. Socjalizacja szkolna - ujęcie interakcjonistyczne 8. Uczeń niepełnosprawny jako aktor 9.Socjalizacja w wieku młodzieńczym 10.Młodość jako faza życia osób z niepełnosprawnością 11. Pokwitanie, młodość, dojrzewanie osób niepełnosprawnych a rozwój indywidualny i społeczny 12. Młodzież niepełnosprawna we współczesnym społeczeństwie |
Bibliography: |
(in Polish) J.Rich Harris: (2010):Każdy inny, Sopot 2. D. Fontana (1998): Psychologia dla nauczycieli 3. K. J. Tillmann (1996): Teorie socjalizacji. Społeczność, instytucja, upodmiotowienie 4. W. Dykcik (1996): Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: -student posiada wiedzę o socjalizacji jako procesie, jego uwarunkowaniach niezbędnych do ukształtowania jednostki samodzielnej, odpowiedzialnej, wewnątrz sterownej, potrafiącej chronić swoją godność i niezależność mimo posiadanych ograniczeń warunkowanych rodzajem i stopniem niepełnosprawności. Umiejętności: -student potrafi zdefiniować proces socjalizacji - zna kluczowe pojęcia -wskazać warunki środowiska decydujące o przebiegu procesu socjalizacji dzieci z niepełnosprawnością - identyfikować cechy środowiska rodzinnego od których zależy przebieg procesu socjalizacji dzieci z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności - rozróżnia procesy socjalizacji wtórnej w ramach teorii strukturalno - funkcjonalnej i interakcjonistycznej - potrafi wskazać specyficzne cechy procesu socjalizacji młodzieży niepełnosprawnej Postawy: Szacunku dla odmienności funkcjonalnej Pomocniczości iwsparcia dla minimalizacji opresyjności niepełnosprawności w różnych sytuacjach społecznych - - |
Copyright by University of Warsaw.