University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS4 – The socialisation of students with disabilities in inclusive forms of education

General data

Course ID: 2300-MS4-PW-SUN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS4 – The socialisation of students with disabilities in inclusive forms of education
Name in Polish: MS4 - Socjalizacja uczniów niepełnosprawnych w integracyjnych formach edukacji
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) program przedmiotu obejmuje treści związane z organizowaniem warunków opieki, wychowania i nauczania dzieci niepełnosprawnych w integracyjnych formach edukacji; przedszkolach, szkołach, klasach integracyjnych i szkołach ogólnodostępnych jako środowiska odpowiedzialnego za proces ich wtórnej socjalizacji

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z warunkami niezbędnymi do efektywnego przebiegu procesu socjalizacji uczniów niepełnosprawnych w integracyjnych formach edukacji

Full description: (in Polish)

Proponowane treści:

1. Pojęcie i charakter procesu socjalizacji

2.Układ socjalizacyjny jego struktura i rozwój

3. Socjalizacja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie

4. Socjalizacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w instytucjach edukacyjnych

5.Socjalizacja szkolna - ujęcie strukturalno - funkcjonalna

6.Uczeń niepełnosprawny jako odtwórca roli

7. Socjalizacja szkolna - ujęcie interakcjonistyczne

8. Uczeń niepełnosprawny jako aktor

9.Socjalizacja w wieku młodzieńczym

10.Młodość jako faza życia osób z niepełnosprawnością

11. Pokwitanie, młodość, dojrzewanie osób niepełnosprawnych a rozwój indywidualny i społeczny

12. Młodzież niepełnosprawna we współczesnym społeczeństwie

Bibliography: (in Polish)

J.Rich Harris: (2010):Każdy inny, Sopot

2. D. Fontana (1998): Psychologia dla nauczycieli

3. K. J. Tillmann (1996): Teorie socjalizacji. Społeczność, instytucja, upodmiotowienie

4. W. Dykcik (1996): Społeczeństwo wobec autonomii osób niepełnosprawnych

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

-student posiada wiedzę o socjalizacji jako procesie, jego uwarunkowaniach niezbędnych do ukształtowania jednostki samodzielnej, odpowiedzialnej, wewnątrz sterownej, potrafiącej chronić swoją godność i niezależność mimo posiadanych ograniczeń warunkowanych rodzajem i stopniem niepełnosprawności.

Umiejętności:

-student potrafi zdefiniować proces socjalizacji - zna kluczowe pojęcia

-wskazać warunki środowiska decydujące o przebiegu procesu socjalizacji dzieci z niepełnosprawnością

- identyfikować cechy środowiska rodzinnego od których zależy przebieg procesu socjalizacji dzieci z różnym rodzajem i stopniem niepełnosprawności

- rozróżnia procesy socjalizacji wtórnej w ramach teorii strukturalno - funkcjonalnej i interakcjonistycznej

- potrafi wskazać specyficzne cechy procesu socjalizacji młodzieży niepełnosprawnej

Postawy:

Szacunku dla odmienności funkcjonalnej

Pomocniczości iwsparcia dla minimalizacji opresyjności niepełnosprawności w różnych sytuacjach społecznych

-

-

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)