University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS4 - Supporting the development of adolescents and adults

General data

Course ID: 2300-MS4-TWR-WRAD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS4 - Supporting the development of adolescents and adults
Name in Polish: MS4 - Wspomaganie rozwoju adolescentów, osób dorosłych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z różnorodnymi programami, metodami, technikami i ćwiczeniami służącymi wspomaganiu i stymulowaniu rozwoju adolescentów i osób dorosłych z różnymi zaburzeniami funkcjonowania

Full description: (in Polish)

W czasie zajęć studenci poznają programy, metody, techniki i ćwiczenia wspierające osoby z zaburzeniami uwagi, pamięci, trudnościami w organizacji i zarządzaniu czasem, z impulsywnością, z problemami w relacjach interpersonalnych, ze stresem, a także metody i techniki, które służą rozwojowi zainteresowań, strategii uczenia się, podejmowania decyzji,rozwiązywania problemów.

Bibliography: (in Polish)

Brzezińska A. , Ohme M Resler -Maj, Radosłąw Kaczan. Droga do samodzielności. Jak wspomagać rozwój młodzieży z ograniczeniami sprawności. GWP 2009

Jak żyć z ludźmi (umiejętności personalne). Program profilaktyczny dla młodzieży . MEN 1988

Covey S: 7 nawyków skutecznego nastolatka, Rebis 2011

King. G Umiejętności terapeutyczne nauczyciela GWP 2004

Oleszkiewicz A., Senejko A. Psychologia dorastania zmiany rozwojowe - w dobie globalizacji PWN 2013

Young S., Bramham J. : Psychoterapia poznawczo- behawioralna ADHD nastolatków o dorosłych. PWN 2013

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

zna metody i techniki pracy

Umiejętności:

planuje działania terapeutyczne, określa ich priorytety

pracuje w zespole

Postawy:

zachowuje się profesjonalnie i etycznie

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność, aktywność w trakcie zajęć, realizacja zadanych zadań, prezentacja warsztatu dla grupy przygotowanego w zespole 3-4 osobowym. O zaliczeniu decyduje ilość punktów zebranych w czasie zajęć

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)