Methods of cooperation between parents and the school or kindergarten
General data
Course ID: | 2300-MWRwSP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methods of cooperation between parents and the school or kindergarten |
Name in Polish: | Metody współpracy z rodzicami w szkole i przedszkolu |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką współpracy szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym oraz rozwinięcie umiejetności praktycznych niezbędnych w procesie efektywne wspołdzialania trzech podmiotow skupionych wokół edukacji: rodziców-dzieci-nauczycieli. . |
Mode: | Classroom |
Short description: |
(in Polish) Studenci zdobywają wiedzę na temat pedagogicznych, psychologicznych i prawnych aspektów uczestnictwa rodziców w procesie edukacyjnym. Opanowują też umiejętności praktyczne takie jak: rozpoznawanie oczekiwań rodziców i zbieranie ich opinii o szkole; prowadzenie zebrań z rodzicami; negocjacje z rodzicami; organizowanie wspólnych działań rodziców, nauczycieli i uczniów. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką współpracy przedszkola i szkoły z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym. Zdobywają wiedzę na temat pedagogicznych, socjologicznych oraz prawnych aspektów uczestnictwa rodziców w edukacji dzieci. Poznają zmiany legislacyjne w Europie i na świecie w zakresie funkcjonowania rodziców w szkołach na różnych poziomach systenu edukacyjnego. Opanowują też umiejętności praktyczne tak jak: rozpoznawanie oczekiwań rodziców i zbieranie ich opinii o szkole; prowadzenie zebrań z rodzicami; negocjacje z rodzicami; współpraca z rodzicami w radzie szkoły. Studenci analizują też programy wychowawcze szkół podstawowych. |
Bibliography: |
(in Polish) M. Babiuch, Jak współpracować z rodzicami "trudnych" uczniów? C.J. Christopher, Nauczyciel-rodzic. Skuteczne porozumiewanie się. M. Mendel, Edukacja społeczna. Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy w perspektywie amerykańskiej. E.Putkiewicz, A. Wiłkomirska, A. Zielińska, Szkoły państwowe a szkoły społeczne. Dwa światy socjalizacji. W. Starzyński, E. Wieczorek, W.Kołodziejczyk, W.Kunicki - Goldfinger, Prawa rodziców w szkole. B. Śliwerski, Klinika szkolnej demokracji. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student potrafi: - scharaktyryzować rolę i miejsce rodzicow w szkole i przedszkolu w świetle literatury przedmiotu - opisac prawa rodzicow w szkole w Polsce i wybranych krajach świata - opisać sposób funkcjonowania Rad Rodziców w polskich szkolach - opracować projekt sposobu komunikowania się szkoly i przedszkola z rodzicami - przeprowadzić rozmowę z rodzicami na temat ucznia - przygotować scenariusz zebrania z rozdzicami i zaprojektować folder szkoły zachęcający rodzicow do współpracy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Aktywnosc studenta na zajęciach, przygotowanie referatu na wybrany temat, przygotowanie pracy zaliczeniowej na jeden z trzech tematow: 1.Przygotowanie folderu szkoły i cyklu spotkań z rodzicami na określony temat. 2.Analiza programu wychowawczego szkoły. 3.Rodzice a aktualne problemy oświatowe (analiza prasy). |
Copyright by University of Warsaw.