University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wielowymiarowy charakter roli nauczyciela

General data

Course ID: 2300-N2-SD-WRN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wielowymiarowy charakter roli nauczyciela
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest wsparcie studenta w procesie wyboru i sformułowania tematu przyszłej pracy licencjackiej, doskonalenie jego wiedzy na temat metod, technik i narzędzi badawczych, oraz umiejętności ich wykorzystania, asystowanie w doborze odpowiedniej literatury naukowej, stałe monitorowanie i doradztwo w zakresie tworzenia projektu badawczego, jego przeprowadzenia i opisu w procesie przygotowania pracy licencjackiej.

Profesja nauczycielska wiąże się z wielopłaszczyznową koniecznością wyboru: najpierw konkretnej dziedziny pracy i zamierzonej grupy odbiorców, następnie metod, a jeśli namysł nauczyciela jest wystarczająco wnikliwy, dotyka również jego systemu wartości. Podobnie ma się rzecz z nauczycielską współpracą z innymi podmiotami włączonymi w proces edukacji. Różnorodność grup społecznych i ich oczekiwań wymaga od nauczyciela posiadania wielu kompetencji, nierzadko też jest źródłem jego zawodowych dylematów.

Full description: (in Polish)

Profesja nauczycielska wiąże się z wielopłaszczyznową koniecznością wyboru: najpierw konkretnej dziedziny pracy i zamierzonej grupy odbiorców, następnie metod, a jeśli namysł nauczyciela jest wystarczająco wnikliwy, dotyka również jego systemu wartości. Podobnie ma się rzecz z nauczycielską współpracą z innymi podmiotami włączonymi w proces edukacji. Różnorodność grup społecznych i ich oczekiwań wymaga od nauczyciela posiadania wielu kompetencji, nierzadko też jest źródłem jego zawodowych dylematów. Podczas proponowanego seminarium będziemy analizować te i inne problemy pedeutologiczne, dzielić się refleksjami na temat wyjątkowego zawodu, jakim jest praca nauczyciela.

Bibliography: (in Polish)

Bogaj A., Dróżka W.(red.) 2010, Proces stawania się nauczycielem, Kielce: Wszechnica Świętokrzyska.

Konarzewski K. 2000, Jak uprawiać badania oświatowe, Warszawa: WSiP.

Kwiatkowska H. 2008, Pedeutologia, Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie.

Pękala J.L. 2017, Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Czynne uczestnictwo w zajęciach, dostarczanie i omawianie kolejnych fragmentów pracy, refleksja własna i podatność na sugestie, motywacja do systematycznego doskonalenia pracy, przygotowanie do egzaminu, złożenie pracy dyplomowej.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)