University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Innovative educational methods of working with a small child

General data

Course ID: 2300-N3-SD-IME
Erasmus code / ISCED: 05.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0114) Teacher training with subject specialization The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Innovative educational methods of working with a small child
Name in Polish: Innowacyjne metody edukacyjne w pracy z małym dzieckiem
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

B.Sc. seminars
obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie przez studentów empirycznej pracy licencjackiej z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej. Studenci poznają metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w badaniach o charakterze pedagogicznym oraz sposoby opracowywania i prezentacji uzyskanych wyników.

Short description: (in Polish)

Problematyka seminarium w roku będzie skoncentrowana wobec zagadnień związanych z tematem Jakie są przyczyny i metody przeciwdziałania zjawisku nudy w szkole i przedszkolu? Podczas seminarium będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytanie jakie znaczenie dla edukacji i rozwoju małych dzieci ma stosowanie metod innowacyjnych, jakie uwarunkowania decydują o ich stosowaniu przez nauczycieli, a także jaki stosunek do metod innowacyjnych mają dyrektorzy placówek oświatowych oraz rodzice.

Full description: (in Polish)

Problematyka seminarium będzie skoncentrowana wobec zagadnień związanych z tematem Jakie są przyczyny i metody przeciwdziałania zjawisku nudy w szkole i przedszkolu?

Będziemy poszukiwać odpowiedzi na to pytanie w kontekście:

-analizy zgromadzonych na ten temat opinii dzieci, nauczycieli i rodziców, a także dyrektorów placówek oświatowych,

-oceny znajomości przez nauczycieli innowacyjnych metod edukacyjnych oraz deklarowanych przez nich przyczyn ich stosowania w pracy z dziećmi,

- efektywności metod innowacyjnych w różnych obszarach rozwoju i edukacji małych dzieci,

- wzajemnych implikacji pomiędzy stosowaniem metod innowacyjnych a wskaźnikami syndromu wypalenia zawodowego u nauczycieli

-badaniu związków pomiędzy teoriami indywidualnymi i osobistymi ideologiami nauczycieli a stosunkiem do innowacyjnych metod edukacyjnych w pracy z małym dzieckiem

-analizy przebiegu procesu współpracy z rodzicami w zakresie stosowania metod innowacyjnych.

Podczas seminarium omawiane są zagadnienia istotne do przygotowania koncepcji pracy dyplomowej oraz zaprojektowania procesu badawczego. Studenci mają okazję do zaprezentowania uzyskanych wyników badań, dokonują prób ich analizy i interpretacji w kontekście poznanej literatury przedmiotu.

Bibliography: (in Polish)

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce

Helm J.H., Katz J.G , Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej

Janowski A, Uczeń w teatrze życia szkolnego

Konarzewski K, Jak uprawiać badania oświatowe

Kruszewski K, Pedagogika w pokoju nauczycielskim

PilchT.,BaumanT - Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe

Tripp D, Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

- zna zasady konstruowania koncepcji pracy naukowej

- zna strategie prowadzenia badań ilościowych i jakościowych

- charakteryzuje techniki i metody badań pedagogicznych

- formułuje cele i problemy badawcze

- zna podstawy prawne i etyczne prowadzenia badań społecznych

- zna i przestrzega prawnych podstaw ochrony własności

intelektualnej,

- organizuje i przeprowadza badania

- dokonuje analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań

- wykorzystuje wiedze z zakresu ITC w graficznej prezentacji wyników badań

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocenie podlega: samodzielność studenta w pogłębianiu wiedzy - poszukiwaniu źródeł niezbędnych wiadomości, w ich gromadzeniu i systematyzowaniu, umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do opracowania projektu badań, systematyczność pracy nad teoretyczną podstawą badań oraz samodzielność w planowaniu, opracowywaniu i analizowaniu zebranych danych empirycznych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)