Innovative educational methods of working with a small child
General data
Course ID: | 2300-N3-SD-IME |
Erasmus code / ISCED: |
05.2
|
Course title: | Innovative educational methods of working with a small child |
Name in Polish: | Innowacyjne metody edukacyjne w pracy z małym dzieckiem |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | B.Sc. seminars |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie przez studentów empirycznej pracy licencjackiej z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej. Studenci poznają metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w badaniach o charakterze pedagogicznym oraz sposoby opracowywania i prezentacji uzyskanych wyników. |
Short description: |
(in Polish) Problematyka seminarium w roku będzie skoncentrowana wobec zagadnień związanych z tematem Jakie są przyczyny i metody przeciwdziałania zjawisku nudy w szkole i przedszkolu? Podczas seminarium będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytanie jakie znaczenie dla edukacji i rozwoju małych dzieci ma stosowanie metod innowacyjnych, jakie uwarunkowania decydują o ich stosowaniu przez nauczycieli, a także jaki stosunek do metod innowacyjnych mają dyrektorzy placówek oświatowych oraz rodzice. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka seminarium będzie skoncentrowana wobec zagadnień związanych z tematem Jakie są przyczyny i metody przeciwdziałania zjawisku nudy w szkole i przedszkolu? Będziemy poszukiwać odpowiedzi na to pytanie w kontekście: -analizy zgromadzonych na ten temat opinii dzieci, nauczycieli i rodziców, a także dyrektorów placówek oświatowych, -oceny znajomości przez nauczycieli innowacyjnych metod edukacyjnych oraz deklarowanych przez nich przyczyn ich stosowania w pracy z dziećmi, - efektywności metod innowacyjnych w różnych obszarach rozwoju i edukacji małych dzieci, - wzajemnych implikacji pomiędzy stosowaniem metod innowacyjnych a wskaźnikami syndromu wypalenia zawodowego u nauczycieli -badaniu związków pomiędzy teoriami indywidualnymi i osobistymi ideologiami nauczycieli a stosunkiem do innowacyjnych metod edukacyjnych w pracy z małym dzieckiem -analizy przebiegu procesu współpracy z rodzicami w zakresie stosowania metod innowacyjnych. Podczas seminarium omawiane są zagadnienia istotne do przygotowania koncepcji pracy dyplomowej oraz zaprojektowania procesu badawczego. Studenci mają okazję do zaprezentowania uzyskanych wyników badań, dokonują prób ich analizy i interpretacji w kontekście poznanej literatury przedmiotu. |
Bibliography: |
(in Polish) E. Babbie, Badania społeczne w praktyce Helm J.H., Katz J.G , Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej Janowski A, Uczeń w teatrze życia szkolnego Konarzewski K, Jak uprawiać badania oświatowe Kruszewski K, Pedagogika w pokoju nauczycielskim PilchT.,BaumanT - Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe Tripp D, Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Kształtowanie profesjonalnego osądu |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: - zna zasady konstruowania koncepcji pracy naukowej - zna strategie prowadzenia badań ilościowych i jakościowych - charakteryzuje techniki i metody badań pedagogicznych - formułuje cele i problemy badawcze - zna podstawy prawne i etyczne prowadzenia badań społecznych - zna i przestrzega prawnych podstaw ochrony własności intelektualnej, - organizuje i przeprowadza badania - dokonuje analizy i interpretacji uzyskanych wyników badań - wykorzystuje wiedze z zakresu ITC w graficznej prezentacji wyników badań |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocenie podlega: samodzielność studenta w pogłębianiu wiedzy - poszukiwaniu źródeł niezbędnych wiadomości, w ich gromadzeniu i systematyzowaniu, umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do opracowania projektu badań, systematyczność pracy nad teoretyczną podstawą badań oraz samodzielność w planowaniu, opracowywaniu i analizowaniu zebranych danych empirycznych. |
Copyright by University of Warsaw.