University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Nauki przyrodnicze dla nauczycieli

General data

Course ID: 2300-NJ-MKNWE-NP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Nauki przyrodnicze dla nauczycieli
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Celem zajęć jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy studentów dotyczącej podstawowych obiektów, zjawisk i procesów przyrodniczych oraz krytyczna analiza metod i form zdobywania, gromadzenia, analizowania oraz przetwarzania i wykorzystywania informacji z różnych dziedzin wiedzy, także z wykorzystaniem multimediów.

Short description: (in Polish)

W ramach kursu studenci planują, a następnie realizują w grupach projekty, zgodne z wybranym tematem. Treści projektów skupiają się wokół wskazanych zagadnień z zakresu botaniki, zoologii, fizyki, chemii, geografii itp.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy studentów dotyczącej podstawowych obiektów, zjawisk i procesów przyrodniczych oraz krytyczna analiza metod i form zdobywania, gromadzenia, analizowania oraz przetwarzania i wykorzystywania informacji z różnych dziedzin wiedzy, także z wykorzystaniem multimediów. W ramach kursu studenci wykorzystują różnorodne metody uczenia się indywidualnego i grupowego. Posłużą one planowaniu, a następnie realizacji w grupach projektów, zgodnych z wybranym tematem. Treści projektów skupiają się wokół wskazanych zagadnień z zakresu botaniki, zoologii, fizyki, chemii, geografii itp. Zajęcia kończą się prezentacjami wyników działań wykonanych w ramach działań projektowych.

Bibliography: (in Polish)

Gołębniak B. D., Uczenie metodą projektu, WSiP, Warszawa 2002

Johnson O., More D., Drzewa Przewodnik Collinsa, Multico, Warszawa 2019

Kozłowski M., Owady Polski, Multico, Warszawa 2018

Kruszewicz A., Ptaki Polski, Multico, Warszawa 2019

Seria: Flora Polski, Multico

Pozostałe książki będą zależne od wyboru tematyki projektów przez studentów/tki.

Learning outcomes: (in Polish)

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

- kluczowe pojęcia oraz zjawiska i procesy z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, występujące w bezpośrednim otoczeniu dziecka/ucznia oraz wynikające z zainteresowań dzieci/uczniów,

- istotne prawidłowości organizacji systemu wiedzy naukowej w obszarze botaniki, zoologii, chemii, fizyki i geografii.

W zakresie umiejętności student potrafi:

- rozpoznawać gatunki roślin i zwierząt najczęściej występujących w otoczeniu dziecka/ucznia,

- wykorzystywać obserwację jako metodę poszerzania i pogłębiania własnej wiedzy na temat obiektów przyrodniczych związanych ze środowiskiem lokalnym oraz z własnymi zainteresowaniami,

- analizować i wyjaśniać powszechnie występujące zjawiska i procesy przyrodnicze posługując się prostymi eksperymentami,

- stosować zasady bezpiecznego prowadzenia działań badawczych w obszarze przyrodniczym w warunkach laboratoryjnych i w terenie,

- skutecznie wykorzystywać polskie i obcojęzyczne źródła oraz technologię informacyjno-komunikacyjną w procesie poszerzania i pogłębiania własnej wiedzy przyrodniczej,

- dostrzegać i wyjaśniać wzajemne związki w funkcjonowaniu środowiska przyrodniczego i społecznego,

- dostrzegać i analizować wzajemne relacje między wiedzą przyrodniczą a innymi jej dyscyplinami tj. językoznawstwo, literaturoznawstwo, matematyka, nauki o sztuce i nauki o zdrowiu,

- ocenić przydatność metod, środków, materiałów i dobrych praktyk w uczeniu się o środowisku przyrodniczym.

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

- oceny własnych kompetencji zawodowych w zakresie przygotowania merytorycznego do prowadzenia zajęć przyrodniczych z dziećmi/uczniami,

- podejmowania działań samodzielnie i we współpracy sprzyjających głębszemu rozumieniu funkcjonowania świata przyrody,

- przyjmowania refleksyjnej postawy wobec współczesnych zagrożeń środowiska przyrodniczego i upowszechniania idei dbałości o nie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki uzyskania zaliczenia:

- obecność na zajęciach (możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności),

- grupowe opracowanie i prezentacja wybranego zagadnienia dotyczącego wiedzy przyrodniczej,

- pozytywna ocena punktowa (minimum 60%) z testu wiedzy kończącego zajęcia.

Kryteria oceny projektu grupowego:

- kompletność i poprawność merytoryczna wymaganej dokumentacji projektu,

- jakość publicznej prezentacji,

- rzetelność pracy indywidualnej studenta/tki oraz współpraca w grupie projektowej.

Sposób zaliczenia: zaliczenie pisemne i ustne

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 18 hours more information
Coordinators: Joanna Dobkowska
Group instructors: Dorota Sobierańska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 18 hours more information
Coordinators: Joanna Dobkowska
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)