(in Polish) Myślenie kreatywne
General data
Course ID: | 2300-NZ-OG-MK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Myślenie kreatywne |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Prezentacja wieloaspektowości procesu i wytworów myślenia kreatywnego, jego uwarunkowań psychologicznych, społecznych i historycznych |
Full description: |
(in Polish) Wykład „Myślenie kreatywne” dotyczy wieloaspektowości i złożoności procesu myślenia kreatywnego. Poruszone zostaną kwestie osobowościowych i psychologicznych predyspozycji i uwarunkowań sprzyjających niesprzyjających myśleniu kreatywnemu w ujęciu jednostkowym, społecznym i historycznym. Zaprezentowane zostaną teorie myślenie kreatywnego. Poruszone zostanie zagadnienie różnicy w twórczości dorosłych i dzieci wraz z przykładami. Omówione zostanie miejsce kreatywności w rozwoju osobistym jednostki z punktu widzenia coacha kreatywnego życia i kwestia budowania postawy kreatywnej. Omówiona zostanie rola emocji w procesie twórczym. Omówiona zostanie rola myślenia pytajnego w rozwijaniu zdolności myślenia kreatywnego. Namysłowi poddane zostanie pytanie, czy i w jakim zakresie / branżach postawa kreatywna jest pożądana w miejscu pracy. Wykład zawiera elementy treningu myślenia kreatywnego. |
Bibliography: |
(in Polish) Alder Harry, Inteligecja kreatywna Cameron Julia, Droga artysty Duhigg Charles, Siła nawyku Gelb Michael J., Myśleć jak Leonardo da Vinci Isaackson Walter, Innowatorzy Johansson Frans, The click moment Johansson Frans, The Medici Effect Kelly Tom, Littman Jonathan, Sztuka innowacji Levin Mel, Umysł – krok po kroku Nęcka Edward, Psychologia twórczości Padgett Jason, Seaberg Maureen, Rażony geniuszem Robinson Ken, Oblicza umysłu. Ucząc sie kreatywności Simonton Dean Keith, Origins of genius. Darwinian perspectives on creativity Simonton Dean Keith,Creativity in science Szmidt Krzysztof J., Pedagogika twórczości Weiner Eric, Genialni Witkowski Igor, Źródła kreatywności – nowe spojrzenie |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student umie: wymienić i scharakteryzować najważniejsze teorie myślenia kreatywnego nazwać i opisać etapy rozwiązywania problemów z punktu widzenia teorii myślenia kreatywnego wymieć komponenty postawy kreatywnej wie, na czym polega różnica w myśleniu kreatywnym dorosłych i dzieci i podać tego przykłady umie wymienić i scharakteryzować stymulatory i inhibitory wpływające na rozwój postawy kreatywnej w aspekcie jednostkowym, społecznym i historycznym zna rolę i wpływ emocji w kształtowaniu postawy twórczej człowieka zna i umie opisać rolę myślenia pytajnego w rozwijaniu kompetencji myslenia kreatywnego umie podać przykłady twórczej postawy i jej wytworów. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Klasyczna skala ocen, gdzie 5 oznacza bardzo dobry, 2 oznacza brak zaliczenia. Do zaliczenia przedmiotu wymagane jest przynajmniej 50% obecności i zdany egzamin końcowy. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 16 hours
|
|
Coordinators: | Marta Leszczyńska | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by University of Warsaw.