University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS1-Social communication and media in socio-cultural animation

General data

Course ID: 2300-NZ1-MS1-ASK-KS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS1-Social communication and media in socio-cultural animation
Name in Polish: MS1-Komunikowanie społeczne i media w animacji społeczno-kulturalnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Short description:

1.. Theory of massive and pop culture, and massive communication - basic ideas and features. History of development of media, changes of social communication in modern culture - main phenomena and tendencies.

2. Social mechanisms of media influence, media and interpersonal relations. Massive transfer versus massive awareness - methods and consequences of lobbing.

3. Media and education - chances and threats, challenges for socio - cultural animation.

4. Education for living in the world of media convergence.

5. Social communication as an object of research - chosen problems..

6. Multimedia techniques as the tools of processing and presenting information.

Full description: (in Polish)

Problematyka:

1. Teoria kultury masowej, popularnej i komunikowania masowego - podstawowe pojęcia i cechy. Historia rozwoju mediów, przemiany komunikowania społecznego w kulturze współczesnej - główne zjawiska i tendencje.

2. Komunikowanie: podstawowe cechy, pojęcia i uwarunkowania - media, znaki, kody, języki i dyskursy. Specyfika komunikowania masowego.

3. Społeczne mechanizmy oddziaływania mediów, media a więzi międzyludzkie. Masowy przekaz a masowa świadomość - sposoby i konsekwencje wywierania wpływu. Efekty oddziaływania mediów.

4. Media a wychowanie - szanse i zagrożenia; wyzwania dla animacji społeczno - kulturalnej.

5. Edukacja do życia w świecie konwergencji mediów. Cyfryzacja kultury i idea społeczeństwa informacyjnego - wyzwania dla pedagogiki.

6. Komunikowanie społeczne i uczestnictwo w kulturze jako przedmiot badań pedagogicznych - wybrane problemy.

Bibliography: (in Polish)

A. Kłoskowska - Kultura masowa

D. Macdonald - Teoria kultury masowej

D. Strinati - Wprowadzenie do kultury popularnej

M. Mc Luhan - Wybór tekstów

M. Golka - Socjologia kultury

M. Golka - Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo /dez/informacyjne

J. Fiske - Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem

P. Levinson - Miękkie ostrze

H. Jenkins - Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów.

M. Mrozowski, Media masowe - władza, rozrywka i biznes.

M. Castells - Społeczeństwo sieci

Learning outcomes: (in Polish)

Po zakończeniu kursu student umie:

• definiować terminy specjalistyczne związane z teorią kultury masowej, kultury popularnej, komunikowaniem i mediami, wskazywać etapy, kierunki rozwoju współczesnej kultury medialnej i komunikowania społecznego oraz rozpoznawać najważniejsze zjawiska z tego obszaru

• analizować, klasyfikować i porównywać procesy i zjawiska tworzące podstawowe układy kultury oraz różne odmiany komunikacji medialnej

• rozpoznawać i interpretować zjawiska z omawianego zakresu z pedagogicznego punktu widzenia, formułować samodzielnie krytyczne oceny dotyczące kultury masowej, popularnej i mediów masowych oraz wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną w działaniach animacyjnych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym /treść wykładów i lektury z konwersatoriów/. Postać: kilka /4 - 6/pytań otwartych.

Na ocenę końcową składają się:

1. stopień z pracy pisemnej /ok. 50%/,

2. wkład w całoroczne zajęcia /ok. 30 %/ - aktywność, ewentualne referaty lub prezentacje multimedialne /premiowana jest częstotliwość i jakość wystąpień/

3. Frekwencja na zajęciach, spóźnienia, kultura osobista /ok. 20 %/

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)