MS1-Social communication and media in socio-cultural animation
General data
Course ID: | 2300-NZ1-MS1-ASK-KS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS1-Social communication and media in socio-cultural animation |
Name in Polish: | MS1-Komunikowanie społeczne i media w animacji społeczno-kulturalnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
1.. Theory of massive and pop culture, and massive communication - basic ideas and features. History of development of media, changes of social communication in modern culture - main phenomena and tendencies. 2. Social mechanisms of media influence, media and interpersonal relations. Massive transfer versus massive awareness - methods and consequences of lobbing. 3. Media and education - chances and threats, challenges for socio - cultural animation. 4. Education for living in the world of media convergence. 5. Social communication as an object of research - chosen problems.. 6. Multimedia techniques as the tools of processing and presenting information. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka: 1. Teoria kultury masowej, popularnej i komunikowania masowego - podstawowe pojęcia i cechy. Historia rozwoju mediów, przemiany komunikowania społecznego w kulturze współczesnej - główne zjawiska i tendencje. 2. Komunikowanie: podstawowe cechy, pojęcia i uwarunkowania - media, znaki, kody, języki i dyskursy. Specyfika komunikowania masowego. 3. Społeczne mechanizmy oddziaływania mediów, media a więzi międzyludzkie. Masowy przekaz a masowa świadomość - sposoby i konsekwencje wywierania wpływu. Efekty oddziaływania mediów. 4. Media a wychowanie - szanse i zagrożenia; wyzwania dla animacji społeczno - kulturalnej. 5. Edukacja do życia w świecie konwergencji mediów. Cyfryzacja kultury i idea społeczeństwa informacyjnego - wyzwania dla pedagogiki. 6. Komunikowanie społeczne i uczestnictwo w kulturze jako przedmiot badań pedagogicznych - wybrane problemy. |
Bibliography: |
(in Polish) A. Kłoskowska - Kultura masowa D. Macdonald - Teoria kultury masowej D. Strinati - Wprowadzenie do kultury popularnej M. Mc Luhan - Wybór tekstów M. Golka - Socjologia kultury M. Golka - Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo /dez/informacyjne J. Fiske - Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem P. Levinson - Miękkie ostrze H. Jenkins - Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. M. Mrozowski, Media masowe - władza, rozrywka i biznes. M. Castells - Społeczeństwo sieci |
Learning outcomes: |
(in Polish) Po zakończeniu kursu student umie: • definiować terminy specjalistyczne związane z teorią kultury masowej, kultury popularnej, komunikowaniem i mediami, wskazywać etapy, kierunki rozwoju współczesnej kultury medialnej i komunikowania społecznego oraz rozpoznawać najważniejsze zjawiska z tego obszaru • analizować, klasyfikować i porównywać procesy i zjawiska tworzące podstawowe układy kultury oraz różne odmiany komunikacji medialnej • rozpoznawać i interpretować zjawiska z omawianego zakresu z pedagogicznego punktu widzenia, formułować samodzielnie krytyczne oceny dotyczące kultury masowej, popularnej i mediów masowych oraz wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną w działaniach animacyjnych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym /treść wykładów i lektury z konwersatoriów/. Postać: kilka /4 - 6/pytań otwartych. Na ocenę końcową składają się: 1. stopień z pracy pisemnej /ok. 50%/, 2. wkład w całoroczne zajęcia /ok. 30 %/ - aktywność, ewentualne referaty lub prezentacje multimedialne /premiowana jest częstotliwość i jakość wystąpień/ 3. Frekwencja na zajęciach, spóźnienia, kultura osobista /ok. 20 %/ |
Copyright by University of Warsaw.