University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS3-Physical and health education

General data

Course ID: 2300-NZ1-MS3-PW-EF
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS3-Physical and health education
Name in Polish: MS3-Edukacja fizyczna i zdrowotna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Short description: (in Polish)

Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego i wychowania fizycznego. Edukacja zdrowotna i bezpieczeństwo zajęć wychowania fizycznego. Wady postawy i ćwiczenia korekcyjne. Rozwój cech motorycznych. Sport i rekreacja.

Full description: (in Polish)

Studenci w trakcie zajęć zapoznają się z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego i wychowania fizycznego oraz wynikającymi z tego zaleceniami dotyczącymi zajęć z aktywności ruchowej. Zapoznają się z rozwojem motorycznym, testami diagnozującymi oraz ćwiczeniami rozwijającymi cechy motoryczne. Poznają podstawowe wady postawy u dzieci. Zdobędą wiedzę na temat konstruowania lekcji wychowania fizycznego. Zapoznają się z różnorodnymi formami aktywności ruchowej, które można realizować na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Bibliography: (in Polish)

• Podstawa programowa:

Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna

Tom 8. Wychowanie fizyczne i edukacja dla bezpieczeństwa

• U. Kierczak, T. Glos, Program wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych

• Rózsa Demeter, Wesołe ćwiczenia, PZWL, Warszawa 1976.

• Wladimir Ljach, Kształtowanie zdolności motorycznych dzieci i młodzieży

• Taniec w edukacji dzieci i młodzieży, Wydawnictwo AWF Wrocław

Learning outcomes: (in Polish)

Student:

- analizuje podstawę programową

- rozpoznaje podstawowe wady postawy u dzieci

- charakteryzuje rozwój motoryczny człowieka

- zna podstawowe testy diagnozujące wady postawy oraz poziom rozwoju cech motorycznych

- umie napisać konspekt lekcji wychowania fizycznego

- prezentuje gry i zabawy ruchowe

- prezentuje ćwiczenia gimnastyczne

- wskazuje różnice między sportem a rekreacją

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia zajęć:

- prezentacja wybranej cechy motorycznej - w grupach

- opracowanie wybranej części podstawy programowej

- prowadzenie fragmentu lekcji wychowania fizycznego

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)