MD-Moduł metodyczny-Andragogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MD-AND |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD-Moduł metodyczny-Andragogika |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych z ludźmi dorosłymi w różnych formach. |
Pełny opis: |
Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych z ludźmi dorosłymi w różnych formach. Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi dydaktyki oraz specyfiki kształcenia dorosłych, a także konstruowania scenariuszy zajęć. Ponadto, podczas odbywania praktyk studenckich będą mieli okazję do zapoznania się z różnorodnymi sytuacjami występującymi podczas planowania, realizacji i oceny procesu dydaktycznego dorosłych słuchaczy. |
Literatura: |
1. Matlakiewicz A.,Solarczyk-Szwec H. (2005), Dorośli uczą się inaczej: andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń. 2. Vester F. (2006), Myślenie, uczenie się, zapominanie: co dzieje się w naszej głowie Jak uczy się mózg? Dlaczego niekiedy zawodzi?, Bydgoszcz. 3. Rzędowska A., Rzędowski J. (2006), Wystąpienia publiczne w biznesie, Gliwice. 4. Rae L. (2006), Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków. 5. Decker B. (2009), Wystąpienia publiczne, Warszawa. 6. Holton E. F., Knowles M., Swanson R. (2009), Edukacja dorosłych, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: 1. posiada wiedzę z zakresu formułowania i operacjonalizacji celów, metod i środków dydaktycznych 2. ma uporządkowaną wiedzę podstawową z zakresu specyfiki kształcenia dorosłych 3. posiada podstawową wiedzę z zakresu przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego dorosłych 4. posiada podstawową wiedzę na temat wystąpień publicznych i autoprezentacji 5. zna podstawowe zjawiska zachodzące podczas procesu dydaktycznego Umiejętności: student: 1. potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do zaplanowania i realizacji zajęć dydaktycznych dla dorosłych w różnych formach 2. potrafi przygotować wystąpienie publiczne z wybranej problematyki 3. potrafi dostosować sposób przekazu wiedzy względem różnych grup odbiorców 4. posiada umiejętność rozumienia i analizowania problemów pojawiających się podczas pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi 5. posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w stosowaniu skutecznych technik komunikacyjnych z dorosłymi 6. posiada umiejętność przygotowania konspektu i scenariusza zajęć dydaktycznych Kompetencje społeczne: student: 1. potrafi prowadzić zajęcia dydaktyczne z grupą przyjmując różne role 2. potrafi wyznaczyć priorytety służące przygotowaniu i realizacji procesu dydaktycznego |
Praktyki zawodowe: |
90h praktyk w instytucjach, firmach realizujących różne formy edukacji dorosłych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.