MD-Metodyka kształcenia dorosłych II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MD-AND-MK2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD-Metodyka kształcenia dorosłych II |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiających konstruowanie scenariuszy i samodzielnego prowadzenia zajęć dydaktycznych w różnych formach. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych umożliwiających konstruowanie scenariuszy i samodzielnego prowadzenia zajęć dydaktycznych w różnych formach.Tematyka zajęć dotyczy planowania, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego w różnych formach z uwzględnieniem formułowania i uszczegóławiania celów oraz efektów kształcenia, doboru treści, efektywnych metod pracy dydaktycznej z dorosłymi, stosowania środków dydaktycznych i zasad ewaluacji zajęć. |
Literatura: |
A.Matlakiewicz, H.Solarczyk-Szwec: Dorośli uczą się inaczej: andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń 2005. F.Vester: Myślenie, uczenie się, zapominanie: co dzieje się w naszej głowie Jak uczy się mózg? Dlaczego niekiedy zawodzi?, Bydgoszcz 2006. A.Rzędowska, J.Rzędowski: Wystąpienia publiczne w biznesie, Gliwice 2007. L.Rae: Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków 2006. B.Decker: Wystąpienia publiczne, Warszawa 2009. D. Jeremey: TED. Jak wygłosić mowę życia, Warszawa 2015. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: 1. zna podstawową terminologię związaną z dydaktyką dorosłych 2. posiada wiedzę z zakresu formułowania celów dydaktycznych i efektów kształcenia 3. zna i rozumie zasady doboru treści kształcenia 4. posiada wiedzę na temat przygotowania i zastosowania podstawowych narzędzi do ewaluacji zajęć 5. zna podstawowe metody pracy dydaktycznej z dorosłymi Umiejętności: student: 1. potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić zajęcia dydaktyczne w różnych formach łącząc wiedzę z różnych dziedzin 2. potrafi stworzyć scenariusz zajęć 3. potrafi krytycznie ocenić scenariusz zajęć wymieniając jego zalety i mankamenty 4. potrafi adekwatnie dobrać metody i środki w kształceniu dorosłych 5. potrafi wykorzystać nabyte umiejętności podczas prowadzenia zajęć Kompetencje społeczne: student: 2. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w proces przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań dydaktycznych 3. potrafi analizować różne sytuacje występujące w pracy dydaktycznej i zaproponować optymalne rozwiązania |
Metody i kryteria oceniania: |
Samodzielne przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych według poznanych zasad dydaktycznych |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.