MD-Methodical module
General data
Course ID: | 2300-NZ2-MD-PS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MD-Methodical module |
Name in Polish: | MD-Moduł metodyczny |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Moduł stwarza możliwość na poznanie różnorodnych metod pracy indywidualnej, grupowej i w rodzinie stosowanych w pracy społeczno-wychowawczej. Dzięki warsztatowej i praktycznej formie zajęć student ma także okazję przećwiczyć omawiane metody pracy oraz wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce. |
Full description: |
(in Polish) Na moduł składają się następujące przedmioty: - Metody pracy z dzieckiem – warsztat, 30 godzin, - Metody pracy z grupą – warsztat, 30 godzin, - Metody pracy z rodziną – warsztat, 30 godzin, - Praktyka w rodzinie i środowisku – 60 godzin, - Laboratorium specjalnościowe – 30 godzin. |
Bibliography: |
(in Polish) Według ustaleń przedmiotowych z zaznaczeniem literatury obowiązującej do egzaminu modułowego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: 1. zna miejsce instytucji pomocy dziecku i rodzinie w systemie pomocy społecznej i edukacji, zna organizację lokalnych służb środowiskowych, 2. zna organizacje pozarządowe działające w środowisku, 3. zna funkcje i zadania instytucji działających na rzecz dziecka i rodziny w systemie pomocy społecznej i edukacji, 4. zna prawne i organizacyjne podstawy funkcjonowania instytucji, 5. zna potrzeby środowiska i grup osób korzystających z pomocy instytucji, 6. zna procedury przyjmowania do instytucji i zasady pobytu dzieci. Umiejętności: 1. potrafi zastosować metody pracy socjalnej w pracy z dziećmi, rodzinami, grupą, 2. potrafi zorganizować zajęcia indywidualne i grupowe dostosowane do potrzeb dzieci, 3. potrafi dostrzec i scharakteryzować problemy, pomóc w ich rozwiązaniu, 4. potrafi przeprowadzić przygotowany projekt, 5. potrafi analizować sytuacje społeczne według wybranej koncepcji teoretycznej, 6. potrafi dokonać ewaluacji działań społeczno-wychowawczych z perspektywy organizatora, grupy i uczestnika/klienta, 7. umie sporządzić dokumentację z prowadzonych działań odpowiednio do wymogów instytucji. Kompetencje społeczne: 1. potrafi nawiązać kontakt z dziećmi i dorosłymi, 2. potrafi współdziałać w grupie wspólnie zaplanować i zrealizować zadania, 3. jest wrażliwy na sytuacje dyskryminacji, krzywdy, zagrożenia, potrafi odpowiednio zareagować w celu ochrony ofiar, 4. w sytuacjach trudnych potrafi zająć pozycję mediatora i pomóc stronom w rozwiązaniu konfliktu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem przystąpienia do egzaminu modułowego jest zaliczenie wszystkich przedmiotów oraz praktyk, wchodzących w skład modułu, zgodnie z kryteriami oceniania ustalonymi przez osoby prowadzące (Patrz: opisy poszczególnych przedmiotów). Metody oceniania: praca pisemna, prezentacja, egzamin ustny. Na egzamin modułowy składa się: - Przygotowanie programu pracy z grupą dziecięcą lub młodzieżową – opracowanie pisemne, - Prezentacja programu pracy z grupą podczas egzaminu, - Odpowiedź z literatury obowiązkowej dla przedmiotów wchodzących w skład modułu, - Refleksja własna dotycząca doświadczeń wyniesionych z odbytych praktyk. |
Copyright by University of Warsaw.