MM-Media Education
General data
Course ID: | 2300-NZ2-MM/PW-EM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MM-Media Education |
Name in Polish: | MM-Edukacja medialna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
The role of the media in developing knowledge about the world in early childhood. Specific mechanisms, conventions, symbols and language of the media and the perceptive and receptive capabilities of a small child. The quality of media broadcasts and shaping the child’s idea of reality, attributing meaning to the information being processed, understanding the real and the fictional world. Objectives and content of media education in integrated education curricula. Different ways of work incorporating the media as preparation for a critical, selective and rational way of using what the media have on offer |
Full description: |
(in Polish) Cele i zadania edukacji medialnej. Media - szanse i zagrożenia dla rozwoju małego dziecka.Konteksty teoretyczne dekodowania znaczeń różnych przekazów medialnych przez małe dziecko Efektywność programów multimedialnych-wyniki badań naukowych. Czynniki warunkujące efektywność edukacyjnych programów medialnych. Cechy percepcji i recepcji małych dzieci a specyficzny język mediów. Ocena różnych form medialnych w procesie popularyzacji nauki- rzetelność prezentacji i zgodność z teorią naukową Zjawisko homogenizacji treści przekazu, szumu informacyjnego, różne manipulacje medialne a proces konstruowania wiedzy przez dziecko. Przekaz podprogowy. Media a dziecięcy obraz świata – teorie wyjaśniające kształtowanie się umiejętności odróżniania fikcji o rzeczywistości Słowo drukowane a komunikaty audiowizualne- analiza porównawcza różnych źródeł wiedzy, informacji i emocji. Książki i czasopisma popularno-naukowe dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym jako media – język, funkcje i formy komunikowania. Nowoczesne technologie w edukacji- tablice interaktywne, e-booki, e-podręczniki, e-dzienniki, platformy edukacyjne. Podstawy projektowania i przygotowywania różnych form komunikatów medialnych. Przygotowanie własnej prezentacji w programie Power Point. jako źródła wiedzy dla małego dziecka. Konstruowanie scenariuszy zajęć oraz projektów edukacyjnych z wykorzystaniem multimedialnych środków dydaktycznych. |
Bibliography: |
(in Polish) Z. Bogdanowska, Multimedialne wspomaganie wczesnej edukacji. J.Izdebska, Media elektroniczne-kreujące obraz rodziny i dziecka A.Kołodziejczyk, Dziecięca koncepcja fikcji czyli co jest „na niby” w telewizji A. Kołodziejczyk, D. Kubicka, Psychologia wpływu mediów wybrane teorie D. Klus- Stańska (red) –Światy dziecięcych znaczeń S. Juszczyk, I. Polewczyk (red.): Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji B. Łaciak (red),Dziecko we współczesnej kulturze medialnej B.Reeves, C. Nass, Media i ludzie M. Sieńczewska, Czy dziecko może być odkrywcą wiedzy w świecie mediów? w: red. M.Karwowska-Struczyk, E.Słodownik-Rycaj Pedagogika małego dziecka |
Learning outcomes: |
(in Polish) student wyjaśnia w kontekście poznanych teorii proces nadawania znaczeń przez dzieci różnym komunikatom medialnym, -wymienia kryteria, jakie powinny być wzięte pod uwagę przy ocenie programu medialnego, którego odbiorcą jest małe dziecka, - ocenia programy medialne według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych, -projektuje zajęcia z edukacji medialnej -korzysta z różnych źródeł informacji naukowej i zasobów edukacyjnych -przygotowuje interaktywną prezentację multimedialną |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) -obecność i aktywność na zajęciach, -ocena programu medialnego według poznanych kryteriów pedagogicznych, psychologicznych i medialnych, -zaprojektowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem mediów w procesie konstruowania wiedzy dzieci, -przygotowanie interaktywnej prezentacji multimedialnej jako źródła wiedzy dla małego dziecka. |
Copyright by University of Warsaw.