Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS1-Moduł specjalnościowy: Edukacja pozaformalna dorosłych-Kompetencje szkoleniowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ2-MS1-AND
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS1-Moduł specjalnościowy: Edukacja pozaformalna dorosłych-Kompetencje szkoleniowe
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze szeroko rozumianych kompetencji szkoleniowych niezbędnych w pracy trenerskiej.

Pełny opis:

Celem modułu jest nabycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze szeroko rozumianych kompetencji szkoleniowych niezbędnych w pracy trenerskiej. Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi zarządzania procesem edukacji oraz istniejącymi modelami polityki edukacyjnej w organizacji, a także z funkcjonowaniem typowych dla firm modeli procesu szkoleniowego i diagnozowania rynku usług szkoleniowych w Polsce. Ponadto będą mieli okazję do poszerzania wiedzy z zakresu projektowania procesu szkoleniowego z uwzględnieniem metod ewaluacyjnych oraz do praktycznego ćwiczenia umiejętności trenerskich.

Literatura:

1. M.S. Knowles, E.F Holton III, R.A Swanson, Edukacja dorosłych, Warszawa 2009

2. R. Kwiecińska, J. Łukasik: Zmiana społeczna. Edukacja - polityka oświatowa – kultura, Kraków 2012

3. T. Waściński, K. Kiedrowska: Ekonomiczność szkoleń pracowniczych. Poradnik menedżera, Warszawa 2002

4. T. Witkowski, S. Jarmuż: Podręcznik trenera, Kraków 2008.

5. A. Mayo, Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Kraków 2002.

Efekty uczenia się:

Efekty

Wiedza: student:

1. posiada interdyscyplinarną wiedzę na temat uwarunkowań i funkcjonowania człowieka dorosłego w sytuacjach edukacyjnych

2. posiada uporządkowaną wiedzę na temat rynku szkoleniowego w Polsce

3. posiada znajomość ogólnych zasad funkcjonowania instytucji szkoleniowych

4. zna podstawową terminologię związaną z zarządzaniem procesem edukacyjnym

5. posiada wiedzę z zakresu diagnozowania metod i potrzeb szkoleniowych

6. zna i rozumie zasady determinujące przygotowanie procesu szkoleniowego

7. posiada wiedzę na temat przygotowania i zastosowania narzędzi do ewaluacji szkoleń

8. zna podstawowe modele polityki edukacyjnej w organizacji

9. posiada wiedzę z zakresu gromadzenia informacji i wykorzystywania ich do projektowania rozwiązań edukacyjnych w organizacji

10. zna i rozumie wymiary roli trenera w organizacji

Umiejętności: student:

1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie funkcjonowania dorosłych w sytuacjach edukacyjnych

2. potrafi zastosować podejście procesowe w zarządzaniu edukacją w organizacji

3. potrafi samodzielnie przygotować i przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin

4 potrafi wskazać adekwatne do celów szkolenia formy organizacji

szkolenia

5. potrafi krytycznie ocenić program szkolenia wymieniając jego

zalety i mankamenty

6. potrafi przygotować procedurę realizacji przedsięwzięcia edukacyjnego w organizacji

7. potrafi adekwatnie dobrać narzędzia ewaluacji szkolenia

8. potrafi sformułować wymagania w zakresie oferty szkoleniowej

9. potrafi ocenić stopień wykorzystania kompetencji trenerskich

przez inne osoby

10. potrafi wykorzystać nabyte kompetencje trenerskie podczas szkolenia

Kompetencje społeczne: student:

1. efektywnie współdziała w zespole osób zaangażowanych w

proces przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań szkoleniowych

2. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przygotowaniem, przeprowadzeniem i oceną działań szkoleniowych

3. potrafi analizować nietypowe sytuacje występujące w pracy szkoleniowej i zaproponować optymalne rozwiązania

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia modułu będzie przygotowanie scenariusza 8h zajęć dydaktycznych dla dorosłych oraz prezentacji multimedialnej z tematyki rozwoju kompetencji osobistych i/lub społecznych. Egzamin będzie odbywał się w formie rozmowy na temat przygotowanej przez studenta pracy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)