MS1-Warsztat umiejętności wychowawczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MS1-PS-WUW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1-Warsztat umiejętności wychowawczych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem warsztatu jest pogłębianie rozumienia procesów wychowawczych, potrzeb dzieci, potrzeb własnych pojawiających się w kontakcie z dziećmi. Na zajęciach kształci się umiejętność nawiązywania kontaktu, lepszego porozumiewania się i wspierania dzieci w sytuacjach dla nich trudnych. Uczestnicy zdobywają wiedzę i trenują umiejętności niezbędne w procesie budowania więzi opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu. W trakcie warsztatu uczestnicy mają okazję dzielić się własnymi doświadczeniami i myśleniem oraz wspólnie rozwiązywać praktyczne problemy wychowawcze, które napotykają, pracując z dziećmi i młodzieżą. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć omawiane i trenowane są m.in. następujące zagadnienia: Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z uczuciami oraz jak radzić sobie z własnymi emocjami? Jak zachęcać dziecko do współpracy? Jakie metody alternatywne względem kary stosować? Jak wspólnie rozwiązywać problemy? Jak wspierać proces usamodzielniania dziecka? Jak uwalniać dziecko od etykietek i grania ról? Jak chwalić dziecko i wzmacniać jego poczucie własnej wartości? Jak rozwiązywać problemy i konflikty? Jak odnosić się do granic własnych i dziecka? |
Literatura: |
(Pozycje wybrane) A.Faber, E.Mazlish, „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” i inne pozycje autorek J. Sakowska, „Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. 1” J.Sakowska, E.Puchała, „Szkoła dla rodziców i wychowawców cz. 2” T. Gordon, „Wychowanie bez porażek w praktyce” T. Gordon, „Wychowanie bez porażek w szkole” M. Całusińska „Trening umiejętności wychowawczych” |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy: Student/ka zna podstawowe metody i techniki komunikacyjne. Student/ka ma wiedzę w zakresie teoretycznych podstaw wdrażanych metod. W zakresie umiejętności: Student/ka potrafi zaprojektować działania służące prawidłowej relacji wychowawczej. Potrafi poprawnie konstruować komunikaty pożądane w rozwijaniu prawidłowej relacji wychowawczej. W zakresie postaw: Student/ka jest świadomy/a znaczenia prawidłowej relacji z dzieckiem. Student/ka jest świadomy/a konieczności pracy nad warsztatem wychowawczym i dąży do jego doskonalenia. Student/ka jest świadomy/a konieczności wzmacnianie pozytywnych postaw wychowawczych oraz dzielenie się doświadczeniami |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, aktywne i twórcze uczestnictwo, zaliczenie pracy końcowej (w formie pisemnej). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Kolankiewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Kolankiewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.