University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS1-Specialisation module 1- Basics of pedagogical therapy

General data

Course ID: 2300-NZ2-MS1-PWT
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS1-Specialisation module 1- Basics of pedagogical therapy
Name in Polish: MS1-Moduł specjalnościowy 1: Podstawy terapii pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Założeniem modułu jest przygotowanie słuchaczy do orientowania się w zagadnieniach związanych z postępowaniem terapeutycznym wobec dzieci oraz przyswojenie podstawowych umiejętności terapeutycznych w stosunku do dziecka z trudnościami edukacyjnymi i problemami rozwojowymi . Przedmiot wyposaża słuchaczy w kompetencje terapeutyczne.

Short description: (in Polish)

Studenci uzyskują informacje i kształtują umiejętności w zakresie diagnozy i profilaktyki pedagogicznej. Poznają także zasadnicze uwarunkowania, mechanizmy i aspekty terapii pedagogicznej. Uzyskują wiedzę dotyczącą podstaw psychoneurologicznych terapii. Moduł zakłada opanowanie przez słuchaczy umiejętności organizowania środowiska lokalnego na rzecz wspierania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i rozwojowym, w tym także umiejętności nawiązywania współpracy z rodzicami.Studenci mają też okazję kształtować własne umiejętności terapeutyczne.

Full description: (in Polish)

Moduł stanowi podstawę dla świadomego postępowania terapeutycznego wobec dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i powstałymi na tym tle trudnościami edukacyjnymi. Treści zgromadzone w przedmiotach modułu pozwalają budować kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne studentów. Uzyskują oni informacje i kształtują umiejętności w zakresie diagnozy i profilaktyki pedagogicznej. Poznają także zasadnicze uwarunkowania, mechanizmy i aspekty terapii pedagogicznej. Uzyskują wiedzę dotyczącą podstaw psychoneurologicznych terapii. Moduł zakłada opanowanie przez słuchaczy umiejętności organizowania środowiska lokalnego na rzecz wspierania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i rozwojowym, w tym także umiejętności nawiązywania współpracy z rodzicami.Studenci mają też okazję kształtować własne umiejętności terapeutyczne.

Bibliography: (in Polish)

B. Kaja - Zarys terapii dziecka

G. King - Umiejętności terapeutyczne nauczyciela

M. Bogdanowicz -Integracja percepcyjno - motoryczna

B. Skałbania -Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce

J. Thompson -Specjalne potrzeby edukacyjne

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

Student:

- posiada wiedzę nt. celów, zadań, rodzajów, aspektów etapów oraz zasad terapii pedagogicznej

- wyjaśnia terqapię pedagogiczną w płaszczyźnie pedagogicznej, psychologicznej, socjolologicznej i psychoneurologicznej

- interpretuje działania terapeutyczne z perspektywy znanych mu dyskursów pedagogicznych

- identyfikuje i klasyfikuje metody terapeutyczne i zna ich założenia

- zna założenia organizacyjne terapii pedagogicznej

- dostrzega zasadność i możliwość wprowadzania działań terpeutycznych w przebieg kształcenia zintegrowanego

UMIEJĘTNOŚCI

Student:

- potrafi dobierać rozwiązania terapeutyczne adekwatnie do zidentyfikowanych problemów edukacyjnych i rozwojowych dzieci

- potrafi opracować indywidualny profil programu wspierania terapeutycznego dziecka z uwzględnieniem specyfiki jego potrzeb rozwojowych i edukacyjnych

- potrafi włączać środowiska społeczne dziecko w poszerzenie wpływu terapeutycznego

- świadomie dobiera strategie terapeutyczne i włącza je w przebieg codziennych wpływów edukacyjnych

KOMPETENCJE

Student:

- jest świadomy roli nauczyciela w procesie terapii pedagogicznej

- świadomie przestrzega zasad terapii pedagogicznej

-jest etyczny, empatyczny i refleksyjny w relacjach z dzieckiem szczególnie w płaszczyźnie szczególnie w płaszczyznach wpływów terapeutycznych

- jest świadomy potrzeby ustawicznego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności z zakresu terpii pedagogicznej

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby oceny poszczególnych przedmiotów ustalają prowadzący zajęcia. Każdy przedmiot może mieć inną postać zaliczenia.

Zaliczenie modułu na podstawie egzaminu,który ma charakter pisemno - ustny.Polega na przygotowaniu przez grupy studentów prac pisemnych wiążących treści z poszczególnych przedmiotów. Praca pisemna jest następnie prezentowana przez zespół na egzaminie ustnym. Ocena jest średnią ocen dotyczących poszczególnych kryteriów stanowiących podstawę interpretowania pracy przez egzaminatorów.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)