University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

MS1-Training of the teacher’s therapeutic skills

General data

Course ID: 2300-NZ2-MS1-PWT-TU
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: MS1-Training of the teacher’s therapeutic skills
Name in Polish: MS1-Trening umiejętności terapeutycznych nauczyciela
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Przedmiot wymaga podstaw wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki oraz metodyk pozwalających na swobodne jej wykorzystywanie dla projektowania oddziaływań terapeutycznych. Założeniem przedmiotu jest integrowanie przez studenta posiadanej wiedzy i umiejętności dla organizowania dla uczniów zajęć o charakterze terapeutycznym.

Short description: (in Polish)

Przedmiot stwarza okazję do poznania praktycznych rozwiązań problemów pojawiających się w przebiegu terapii pedagogicznej. Studenci mogą poprzez własną aktywność i realizację projektów doświadczać na zajęciach sytuacji, które zdarzają się w codziennej praktyce pedagogicznej i w specjalistycznych oddziaływaniach terapeutycznych. Przedmiot łączy teorię z praktyką terapeutyczną, doskonali także kompetencje terapeutyczne nauczyciela.

Full description: (in Polish)

Przedmiot służy wiązaniu wiedzy studentów z zakresu terapii pedagogicznej, psychologii, pedagogiki oraz metodyki z praktycznym jej w realizacji zadań terapeutycznych. Studenci mogą poprzez własną aktywność i realizację projektów doświadczać na zajęciach sytuacji, które zdarzają się w codziennej praktyce pedagogicznej i w specjalistycznych oddziaływaniach terapeutycznych. Zajęcia pozwalają doskonalić kompetencje terapeutyczne, stwarzają okazję do wymiany doświadczeń, opinii i refleksji dotyczących terapii pedagogicznej. Przedmiot pogłębia świadomość terapeutyczną nauczyciela i trenuje jego umiejętności pedagogiczne.

Bibliography: (in Polish)

E. Filipiak, Rozwijanie zdolności uczenia się.

E. J. Konieczna, Arteterapia w teorii i praktyce.

A.Paszkiewicz, M. Łobacz, Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie.

B. Skałbania, T. Lewandowska - Kidoń, Terapia pedagogiczna w zarysie.

G. King, Umiejętności terapeutyczne nauczycieli.

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

Student:

- wiąże wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej, psychologii, pedagogiki i diagnozy psycho - pedagogicznej z umiejętnościami planowania, organizowania i realizowania zajęć terapeutycznych dla uczniów

- jest świadomy konieczności wiązania rozmaitych rodzajów oddziaływań terapeutycznych dla osiągnięcia wyznaczonych celów

terapii

- posiada orientację w zakresie kompetencji terapeutycznych nauczyciela i rozumie potrzebę ich doskonalenia

- student prowadzi refleksję nad potrzebami terapeutycznymi uczniów

UMIEJĘTNOŚCI

Student:

- potrafi wykorzystywać metody, techniki i strategie terapeutyczne dla organizowania działań terapeutycznych

- potrafi wykorzystywać posiadane kompetencje terapeutyczne w pracy z dziećmi

- potrafi tworzyć sytuacje terapeutyczne sprzyjające rozwojowi i edukacji uczniów z trudnościami edukacyjnymi

- potrafi przygotowywać projekty postępowania terapeutycznego w oparciu o posiadaną wiedzę i umiejętności

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student:

- jest zmotywowany i otwarty na poszerzanie i pogłębianie własnych kompetencji terapeutycznych dla doskonalenia oddziaływań terapeutycznych wobec uczniów

- poszukuje najlepszych rozwiązań pedagogicznych i terapeutycznych dla skutecznego rozwiązywania problemów uczniów w praktyce pedagogicznej

- jest świadomy potrzeby współpracy z różnymi środowiskami dziecka umożliwiającymi lepsze rozpoznanie potrzeb ucznia i efektywne działania terapeutyczne

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wyznaczane przygotowywanymi przez studentów projektami zajęć terapeutycznych. Ocenie podlega jakość projektów w ustalonej skali zależnej od tematyki

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)