MS2-Project management
General data
Course ID: | 2300-NZ2-MS2-PO-ZP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | MS2-Project management |
Name in Polish: | MS2-Zarządzanie projektem |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
Purpose: To familiarize the student with the foundations and operation of educational establishments. Public and non-public establishments: similarities and differences. Setting-up and running an educational establishment. |
Full description: |
Purpose: To familiarize the student with the foundations and operation of educational establishments. Public and non-public establishments: similarities and differences. Setting-up and running an educational establishment. Topics: 1. Educational system and school administration: Definitions of basic terms. 2. Educational policy backgrounds and principles: An aspect of educational management. 3. Educational standards of the European Union. 4. Poland's educational transformations and educational trends in the European Union. 5. Organization and management of educational institutions |
Bibliography: |
1. Dziewulak D.: Systemy szkolne Unii Europejskiej, Żak Warszawa 1997 2. Dziewulak D.: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej, Analizy BAS 2010 r. nr 9(34) http://parl.sejm.gov.pl/WydBAS.nsf/0/A4F8763AAD6E8E70C12576EE0029DFE9/$file/Analiza_%20BAS_2009_34.pdf 3. Dziewulak D.: Wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej, Analizy BAS 2009 r. nr 13(21) http://parl.sejm.gov.pl/WydBAS.nsf/0/5B394EDCA941C294C12576480048C3F7/$file/Analiza_%20BAS_2009_21.pdf 4. Dziewulak D.: Jak wykształcić dobrego nauczyciela? (wywiad dla edunews.pl) http://edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1302&Itemid=9 5. Dziewulak D.: Eksperyment wychowawczy „Summerhill”, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1986 r. nr 7. 6. Dziewulak D.: Wolna szkoła Rudolfa Steinera w Strasburgu, Kwartalnik Pedagogiczny 1988 r. nr 2. 7. Dziewulak D.: Szkolna elita w Szwajcarii, Nowa Szkoła 1991 r. nr 5. 8 Okoń, W., Dziesięć szkół alternatywnych, WSiP. Warszawa, 1998. 9. Świętochowska, U., Systemy edukacyjne cywilizacji przełomu XX i XXI wieku, Warszawa, 2001. 10. Leppert, R., (red.): Edukacja w świecie współczesnym. Wybór tekstów z pedagogiki porównawczej wraz z przewodnikiem bibliograficznym i internetowym, Kraków, 2000. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Zna i rozumie cele i zadania zarządzania oświatą w skali makro. Rozumie miejsce i znaczenie polityki oświatowej w kształtowaniu systemu oświatowego państwa. II. Kompetencje dziedzinowe Rozróżnia poszczególne poziomy nauczania. Rozpoznaje najważniejsze zadania poszczególnych placówek oświatowych Potrafi prawidłowo wyróżnić zadania związane z zarządzaniem oświatą. Zna przemiany systemu oświatowego w Polsce na przestrzeni dziejów oraz potrafi wskazać najważniejsze kierunki przemian polskiej oswiaty. III. Kompetencje ogólne Potrafi wskazać elementy związane z podejmowaniem kluczowych decyzji ws. kierowania systemem oświaty. Prawidłowo dokonuje analizę i syntezę problemów z dziedziny kierowania oświatą. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Rozwiązanie problemu oświatowego z dziedziny zarządzania placówkami oświatowymi z poziomu ministerstwa oświaty. Zaliczenie pisemne na ocenę. |
Copyright by University of Warsaw.